..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Milli egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar, mahvolur. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > Yeşim




16 Ocak 2004
Gamma  
Yeşim
Bu hikayeye ait bir küme seçmek çok zor: a) beklenmedik b) modern c) bilim kurgu d) hiçbiri Bence yeni birşey bu: Eleştirisel bir öykü...


:BEEH:
“Bu akşam normal yemek yemek istiyorum; atıştırmayalım. Sen hazırlarsın değil mi Stella?” diye sordu Bay Gamma.
“Elbette. Ne isterdiniz?”
“Brokoli çorbası, paella -İspanyol usulü olsun- ve karamel soslu cheese cake”
“Tabi efendim”
“Ben biraz istirahat edeceğim. Saat yedi-yedi buçuk gibi yemeğe inerim”

øøøøøøøøøøøøøøøøøø

Ev antika post modern mobilyalarla döşenmişti. Bay Gamma açık artırmalara katılmaktan hoşlanırdı. Evini de buradan aldığı antika eşyalar, mobilyalarla döşemiş; bir iç mimarın yahut dekoratörün evinin dekorasyonuna burnunu sokmasını istememişti. Bay Gamma’nın evinde en sevdiği yer kütüphanesiydi. Hemen hemen her akşam bu kütüphaneye uğrar, gecede bir ya da iki eser devirirdi. En son Amerikalı yazar Richard Brautigan’ın tüm şiirlerini devirmişti. Ondan bir gece önce ise Stephen King isminde bir yazarın “Pet Sematary”1 adlı eserini çarçabuk yutmuştu. Bilinçli bir okuyucu sayılırdı. Brautigan’a başlamadan önce yazarın içinde bulunduğu mekan olan Amerika’yı ve Beat dönemini bir çırpıda incelemiş sonra da bunun verdiği hevesle bütün şiirlerini bir anda devirivermişti. Etkilenmiş olacak ki şiirler bittikten sonra bir saat kadar kütüphanesindeki kırmızı antika koltukta öylece oturdu. Henüz bu sabah Brautigan ve çağdaşlarını karalayan bir edebiyat tartışmasında yakın bir arkadaşına Brautigan’ın evrensel olduğunu ve üslubunun çok etkileyici olduğunu ısrarla söyleyince, tartışmışlardı.

Bugün hangi yazarın, hangi eserini devirsem acaba diye düşündü. Kütüphanemizde neler var acaba? Ayn Rand var uzun zamandır bizi bekleyen... Orhan Pamuk var, enteresan bir yazar olduğunu duymuştum ve oooo fi tarihinden kalma Shakespeare var. Shakespeare’in tüm eserlerini yıllar önce devirmiştim gerçi ama... Ben en iyisi hangisinin son kullanma tarihi yakınsa onu seçeyim bugün için. Eveeet Ayn Rand “The Fountainhead”2’in son kullanma tarihi bu ayın sonunda doluyormuş.
Kırmızı koltuğuna oturup arkasına yaslandı ve elindeki mavi üzerine mor çizgili kapsülü ağzına atıp, emmeye başladı. Bu eserin zamanının başyapıtlarından olduğunu bir arkadaşı ısrarla vurgulamıştı. Sonra da bunu doğumgününde Gamma’ya hediye etmişti. O günden bugüne- ki nerdeyse iki yıl olacak- raflarda sırasını bekliyordu. Yaklaşık beş dakika sonra kapsül ağızda tamamen eriyip yok olunca, Gamma damağında kalan lezzeti biraz daha tatmak istercesine ağzını şapırdatıp, dudaklarını yaladı.
“Vay be kadın çok iyi yazmış doğrusu... hem dönemini iyi yansıtıyor, hem de temaları, mesajları bakımından evrensel denebilecek nitelikte... Dominique Francon3 hahahaha ... etkileyici...”

Gamma’nın kütüphanesindeki eserler üç gruba ayrılıyor hepsi ayrı raflarda bulunuyordu. Birinci grup Ayn Rand, Richard Brautigan, Dostoyevski, Kafka, Emily Bronte gibi yazarların eserlerini kapsayan emilecekler rafı... İkinci grup çok derin felsefi düşünce içermeyen ama yine de devirmekten keyif aldığı yazarların eserlerini kapsayan çiğnenecekler rafı. Üçüncü grup ise ya fasafiso yazarların eserlerinden oluşan ya dönem hakkında genel bilgi veren, bazen de edebiyatla değil de iş ile ilgili olan yutulacaklar rafı.

Gamma o günkü ruh haline, yorgunluk derecesine göre her gruptan eser devirmeyi seviyordu. Özellikle de tarih onu cezbettiğinden olacak, eski dönemlerde yazılmış olanlardan büyük keyif alıyordu.


Saat yediyi biraz geçe, Gamma kırmızı koltuğundan kalkıp, akşam yemeği için alt kata indi.

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø



Stella mutfakta bir köşeye çekilmiş, ayakta öylece duruyordu.
“Stella...ne oldu yoruldun mu?”
“Evet efendim, oldukça...”
“Gel bakalım şöyle yanıma gel...”
Stella ağır adımlarla Bay Gamma’nın yanına yaklaştı. Gamma Stella’nın gömleğinin düğmelerini yavaş yavaş çözdü ve modern kesim gri saten gömleği zarif bir hareketle çıkardı.
“Sırtını döner misin?”
“Tabi efendim”
Stella sırtını döndü. Gamma Stella’nın sırtındaki düğmelere bastı minik ekranda “Rest Mode”4 yazısı çıkana kadar...


1- Stephen King’in Türkçe’ye “Hayvan Mezarlığı” olarak çevrilmiş kitabı.
2- Ayn Rand’ın Türkçe’ye “Hayatın Kaynağı” olarak çevrilmiş kitabı.
3- Ayn Rand’ın The Fountainhead (Hayatın Kaynağı) adlı romanındaki bir kadın karakter.
4- Dinlenme modu

OCAK 2004

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Bilim Kurgu
Gönderen: Orkun Levent BOYA / Ankara/Türkiye
16 Eylül 2005
Öyküyü okumaya başladığımda, bilim kurgu havası sezdim ama sonuna kadar bu sezgimde haklı olduğumu öğrenemedim...Neyse ki, sonunda sezgilerim haklı çıktı:))) Öykü kahramanının anlattığı öyküleri seviyorum. Kimbilir belki de, konuşur gibi yazıldığı içindir...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın beklenmedik kümesinde bulunan diğer yazıları...
P - Lastik
Kırmızı

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
20 Aralık 2012*
Gölge
Welcome To Kay-ıp-bedenler Kulubü
Beyoğlu ve Ben
İntihar
Tez
Dedem
Randevu
Biz: Bekleyenler
Didem'in 3. Doğumgünü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayaletperest [Şiir]
Mesih [Deneme]
Savunma Mekanizması [Deneme]
Film Şeridi [Deneme]
Aşka Dair Monolog [Deneme]
Terk [Deneme]
Post Modern Putperestlik [Eleştiri]
Bu İşte Bir 'Yanlışlık' Var [Eleştiri]
Aşkın Ömrü 300 Yıldır [Eleştiri]


Yeşim kimdir?

Okuyucularımı şaşırtmak ve yüzeysel olmayan tarzda düşünmeye yönlendirmek en büyük hedefim. Güneşin muhteşem batışı, kuş, böcek tasvirleri, sevgi pıtırcıkları bana göre değil… Güneş gökyüzünde, kuşlar ağaç dallarında zaten yeterince güzel… Ben dünya üzerindeki en karmaşık şeyi insan psikolojisini eşelemekten ve bunu yazılarıma aksettirmekten büyük keyif alıyorum. Üzerinde çok fazla yazılmış, çizilmiş, fazla tartışılmış konular bana göre değil. Yazarken edebiyat yapma kaygım yok. Soyut olan düşüncelerimi, karakterler vasıtasıyla somutlaştırmak amacım. Yazdıklarımı anlaşılması zor bulanlar var. . . Çünkü ben yazarken kendi hayal gücümü ya da kurgu yeteneğimi ispatlamak adına yazmıyorum; -kendi hayalgücüm bana yetiyor, fazla bile geliyor! -Okuyucuya hayal gücünü zorlatmayı hedef alıyorum. "Eğer Leonardo, Mona Lisa tablosunun altına şöyle yazsaydı ona nasıl değer verebilirdik ?: 'Hanımefendi gülümsüyor çünkü sevgilisinden sakladığı bir sır var' bu izleyiciyi gerçeğe zincirlerdi ve ben bunun 2001'e (Space Odyssey) olmasını istemiyorum" (Stanley Kubrick)

Etkilendiği Yazarlar:
Ayn Rand, Dostoyevski, Sarah Kane, Annem, Bent, Smoke City, Beyoğlu, desteğini hep hissettiren İzzet Harun Akçay


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yeşim, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.