Mektubum sanırım fazla uzun oldu, çünkü daha kısa yazmak için yeterince vaktim yoktu. -Pascal |
|
||||||||||
|
O bir kadın! Tarlada işçi / erkekçesine. Evinin bereketi / sezemediğin, Başını göğsüne yaslayıp ağlamak istediğin. Kendisinden hep bir şeyler bekleyip Ama vermeyi pek düşünmediğin. O kadın ki / çapa yapan nasırlı elleriyle, Avutan / okşayan, Yorulan başkalarının yollarında, Senin açlığınla acıkan, Sen yediğinde doyunan. Kimilerine göre “bir eksik etek” Kimine göre “Kaşık düşmanı”. “Saçı uzun, aklı kısa” diye horlanan, Güvendiği dağlarca hep incitilen, Üzerine bir ikincisi tercih edilen. Bazen yaylada / bazen tarlada Dağlarda yankılamış doğum sancıları, Dünyaya bir can bağışlamış. Hep erkek evlât istenmiş ondan, Doğurduğu kızından utanmış. Kuma gelmiş üstüne Henüz elerinin kınası solmadan. İtilmiş / kakılmış, Saçları ağarmış / yüzü kırışmış / okşanmadan. Karanlık kafaların cahilliği Hep kadınlarda yankılanmış, Arzuları ayıplanmış. Hiç sormamışlar gönlünden geçeni Bir sevdiği var mıymış? Mal gibi / pazarlıklar kurulmuş üstüne, Üç-beş kuruş başlık parası için Okşamayı bilmeyen Esir tüccarı gibi birine eş yapılmış. Vurmuş önüne gelen sillesini, Başkaldırmamış bir kez bile / dayanmış, Anasının çileli hayatı Sanki onun yaşamına kopyalanmış. O kadın ki Sizin ananız, Belki bacınız / ya da karınız. Sadece ve sadece Kendisinden bir şey isteyeceğiniz zaman hatırladığınız...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |