..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bir kitabın kaderi okuyanın zekasına bağlıdır." -Latin Atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Sami Güzel




29 Kasım 2003
Yalnızlık Krampları  
Sami Güzel
Sade kahvemin son yudumunu alırken, herkesi tekrar inceledim. Masadaki kürdan kadardı şişmanlıkları, yada ben çoktan ateşe vermiştim tüm komedi tahtalarını...


:BJDG:
  Para saçılmış duvarlarda takılı kandiller, boğulduğumu hissettirmeye başladı.  Kalın bir kahverengiye çalan masanın üzeri doluydu. Bir fincan çay, yanında biraz kıskançlık. Kahve fincanlarının arkasında duran öfkeler ve şekerin sağ tarafına yerleşmiş yalanlar. Masadaki mum bir an önce sönseydi keşke, bir rüzgar esse ve ateşle birlikte tüm bu sahte tavırları alıp gitseydi masadan. Yüreğimden bir zarf çıkarmak ve ciğersiz duyguları postalamak istedim, dünyanın bulunamayak, ıssız bir ucuna..

  Konuşulan her konu aynaların içindekileri unutmak içindi. Sahte gülüşler, gülünçlüğün dibindeki fıkraları çoktan çekmişti içine. Gözbebeklerinin dürüstlüğünden başka doğru bir anlamı olmayan insanlar, muhabbet etmek adına maskelerini çivilemişlerdi yüzlerine. Bakışlar bile bir kutu boşluktan öteye gitmiyordu. Duygularından ameliyatlı bir avuç insan gibiydik. Gülen ama aynı zamanda habire kanayan..

  Bir anda dürbünün ucundaki tavşan kadar yalnız hissettim kendimi. Tetik çekilecek ve bir gün hepten bitecekti. Bitişe yakınlaştıkça kurtuluş ümitleri azalıyor yada hepten dipsiz bir uçuruma düşüyordu. Gülen yüzlerden medet istemek kadar şekilsiz bir isteğim olamazdı elbette. Konuşuyordum, gülüyordum fakat hiç biri bu kalabalıkta yapayalnız olmamın önüne geçemezdi.

  Çıkarın bu yapmacıklıkları, soyun bedeninizdeki duygusuz kabukları diye bağırdım içimden. Anlaşılan hiç kimse duymamıştı ki, kahkaha tufanı ibreyi sonuna vurarak devam ediyordu. Sade kahvemin son yudumunu alırken, herkesi tekrar inceledim. Masadaki kürdan kadardı şişmanlıkları, yada ben çoktan ateşe vermiştim tüm komedi tahtalarını...

  Son fıkra komikti, ama gülerken canım sıkıldı. Herkesin eğlendiğini düşünmesi, yarım saçmalık geliyordu bana. Bu kadar insanın arasında neden yalnız hissediyordum kendimi ? Biraz daha beklersem topal bir matador gibi boğaya yenik düşeceğimi farkettim. Bu böyle olmayacak deyip özür diledim arkadaşlardan, gölgeye benzer paltomu alıp, hışırtılı bir sonbahar kaldırımında yürümeye başladım.

  Hayatında sarıya çalan bir kafesten başka dünya tanımamış muhabbet kuşu gibi kaldım koklanmamış sokaklarda. Gökyüzüne uçmak istedim fakat sol kolum uyuşmuştu. Tek kanatla uçamayacağımı anlayıp, ayaklarıma yüklendim. Kaldırımlar arasındaki çizgilere basmadan yürümek, yankısız bir fotoğrafta başrol oyuncusu olmak gibiydi sanki.

  Nihayet seninle buluşabilecektim. Son umutlarınıda yere dökmüş ağaçların altından geçerken, arkamdan takip ettiğini düşünmemem için hiç bir sebeb yoktu. Siyah ve beyazdı sokaklar. Aniden boya kalemlerimi çıkarıp boyamak istedim, duvarları kırmızıya, kaldırımları koyu siyaha.. Güzel bir portre olurdu belki, gölge paltolu bir adam ve karanlık yalnızlığı..

  Eve gelir gelmez ufak balkon masamın yanına iki sandalye çekip, birine ben oturdum. Çayımı yudumlarken boş sandalyeye gelmeni bekliyorum. Gelip neden mavi ile sarı karışınca yeşil renk olmadığını anlatmanı.. Duygusuz renkler savaşında, neden bu denli yalnız kaldığımı.. Hepsindende önemlisi, gökyüzünden devamlı yerlere saçılan mutluluk kırıntılarını neden bir türlü göremediğimizi..  Çayın soğumadan gel yalnızlık, konuşacak çok şeyimiz var..

 



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sadece Bir Damlayım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İyi ki Gittin
Kırmızıya Mektuplar / Gökyüzü ve Yeryüzü Bembeyazdı
Kırmızıya Mektuplar / Yanmanın Başka Bir Tadısın
Yağmurumsun
Kırmızıya Mektuplar
Kırmızıya Mektuplar / İştahı Kaçmış Sevdaların
Kırmızıya Mektuplar / Sessiz ve Dilsiz Dostlardı Kaldırımlar
Mutluluk Görünür Mü?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gözyaşım Kırılmış [Şiir]
Sarhoş [Şiir]
Yağmursuz Bir Sonbahar [Şiir]
Hasrettik [Şiir]
Rüzgar [Şiir]
Uçurum [Şiir]
Ona Yürüdüm [Şiir]
Dile Geliş [Şiir]
Hayat [Şiir]
Kavuşma [Şiir]


Sami Güzel kimdir?

Çatlamış dudaklara yapılan, sulu ve pamuklu pansumandı belki yazılarım. . Belki de çoktan ölmüş hislere yapılan bir otopsi. . Okumadan yaşanmaz, yazmadan anlatılmaz. .

Etkilendiği Yazarlar:
Hersey


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sami Güzel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.