..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey yaşam kadar tatlı değildir. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Sami Güzel




18 Eylül 2006
Üç Ayrı Kişilik, Üç Ayrı Hayat  
Sami Güzel
Bundan altı yüz sene önce, bir adam vardı. 1432 doğumlu olan bu kişi, tüm çocukluğu boyunca kendini ilime ve bilime vermişti. Fen ilimlerinde daha iyi tahsil yapabilmek amacıyla Arapça, Farsça, Latince, Yunanca ve Sırpça öğrenmişti...


:BFED:
Bundan altı yüz sene önce, bir adam vardı. 1432 doğumlu olan bu kişi, tüm çocukluğu boyunca kendini ilime ve bilime vermişti. Fen ilimlerinde daha iyi tahsil yapabilmek amacıyla Arapça, Farsça, Latince, Yunanca ve Sırpça öğrenmişti. Bu dillerin yanı sıra birkaç dili daha çok iyi konuşan bu şahsiyet, döneminin en büyük alimlerinden uzun süreli dersler almıştı. Hocalarını asla üzmez, onların verdiği dersleri birkaç katı ile birlikte yapardı.

Kendisine özel bir sanatı da vardı. Top dökme konusunda uzmanlaşmış olup, akşamları özel odasına çizimler yapardı. Ne zaman boş kalsa, şiirler yazar, daima birşeyler üretirdi. Devlet adamlığında daha iyi pişmek için Manisa Sancakbeyliği yapmaya giderken, yanında tüm hocalarını da götürmüştü. Muazzam bir bilgiye ve çok yönlü bakış açısına sahip olan bu kişi, 1453 yılında İstanbul’ u fetih ederek, dünyanın gidişatını değiştirdi. Üstelik İstanbul halkına gösterdiği hoşgörü ile tüm dünya kendisini özel bir yere koydu. Bu kişi, II. Murat Han’ ın oğlu Mehmet idi. Sonraları kendisi Fatih Sultan Mehmet olarak anılacaktı...

İkinci anlatacağımız kişi, yine altı yüz sene önce 1495’ te Trabzon’ da doğmuştu. Yuvarlak yüzlü, geniş alınlı ve ela gözlü bu şahsiyet, çocukluğu boyunca benzeri görülmemiş bir terbiye ve tahsil gördü. Gençliği boyunca, fen bilimleri, tarih, edebiyat, din ve askerlik konusunda yoğun eğitimler aldı. Birçok dili, hece yapısından çözebiliyordu. Ciddi kişiliğinin yanı sıra, azim ve irade sahibiydi. Acele etmez, her konuda geniş düşünür ve bir şey söylediği ya da bir emir verdiği zaman asla geri dönmezdi.

Kırk altı yıl padişahlık yapan bu kişi, babasından 6,5 milyon km2 olarak devir aldığı ülkenin topraklarını 14 milyon km2 nin üzerine çıkardı. Çok sık kanun çıkartıp uygulamaya koymasından dolayı bizler onu “Kanuni” ön adıyla tanırken, tüm dünya onun gücü karşısında boyun eğmiş ve kendisine ‘Suleiman the Magnificent’ ( Muhteşem Süleyman ) ismini layık görmüşlerdi. Aynı zaman büyük bir aşık ve ünlü bir şair olan Kanuni Sultan Süleyman’ ın şiirlerinden bazı mısraları, halen tüm dünya tarafından bilinmektedir...

Üçünkü kişimiz ise diğer iki kişiden farklı olarak bu yüzyılda doğdu. Kendisi sıradan bir eğitim aldı. Hatta üniversite bile okumaya gerek görmeyen bu kişi, ticarete ve siyasete atıldı. Siyasetin kıvrak ritimlerine, aynı tempoda yanıt verdi. Mal varlığı ve kulis yapma yeteneği ile herhangi bir şehirden milletvekili oldu. Aradan yıllar geçmesine rağmen, halen lise son sınıfta öğrendiği bilgilerin üzerine tek bir taş dahi koymamıştı. Boş zamanlarında arkadaşlarını toplar, ya nargile içmeye gider ve memleket hadiseleri üzerine sohbet eder ya da okey isimli bir taş oyunu oynardı. Sohbetlerinde sık sık “Osmanlı’ nın başarısından övgüyle söz eder, dünyayı nasıl değiştirdiklerinden bahsederdi” Şu andaki durumu ise ümitsiz olarak niteler, ardından nargilesinden derin bir nefes daha çekerdi.

Üçüncü olarak anlattığımız kişiden bir tane değil, yüzlercesi var. Çoğu ana dili dışında hiç bir yabancı dil bilmiyor. Hatta uluslar arası üst düzey görüşmelerde bile tercüman kullanıyor. Bilginin hiç bir zaman bu kadar kolay erişebilinir bir durumda olmadığı, bilgi yüzyılında hiç bir şey öğrenmemek için çabalıyor. Birkaç bin avroluk cep telefonları alıyor, eşlerinin arabalarını değiştiriyor. Bağlı bulundukları parti nezdinde doğru işler yapabilmek adına uğraşırken, yanlış kararlara ‘hayır’ diyemiyor. Zira gelecek dönem vekilliği sıkıntıya girmemeli diye düşünüyor.

Bizler ise dördüncü kişi olarak yerimizi alıyoruz. Bütün bir millet olarak, okumayan, kendini geliştirmeyen, nargile salonlarında odaları rezerve olarak duran insanlardan, bu kötü gidişatı değiştirmelerini bekliyoruz. Ülkemizi, kendimizi ve en önemlisi geleceğimizi onlarca yıldır böyle siyasetçilere bırakıyoruz.

Tüm bu üçüncü kişiliklerin, yönetici olup birşeyler başarmış tüm insanların hayatlarını defalarca okuması ve kendilerine çeki düzen vermesi dileklerimle...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Cahil Medeniyet

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne Zaman Canavarlaştınız?
İnsan Olmak Ya da Olmamak
Köpeklerden Alınacak Dersler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gözyaşım Kırılmış [Şiir]
Sarhoş [Şiir]
Yağmursuz Bir Sonbahar [Şiir]
Hasrettik [Şiir]
Rüzgar [Şiir]
Uçurum [Şiir]
Ona Yürüdüm [Şiir]
Dile Geliş [Şiir]
Hayat [Şiir]
Kavuşma [Şiir]


Sami Güzel kimdir?

Çatlamış dudaklara yapılan, sulu ve pamuklu pansumandı belki yazılarım. . Belki de çoktan ölmüş hislere yapılan bir otopsi. . Okumadan yaşanmaz, yazmadan anlatılmaz. .

Etkilendiği Yazarlar:
Hersey


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sami Güzel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.