Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides |
|
||||||||||
|
Ne zaman buraya gelmiştim, ne zaman bu dar, bu karanlık mağarada ilerlemeye başlamıştım bilmiyordum. Gideceğim yolu göremediğim gibi geldiğim yolu da göremiyordum. Ama gene de şuursuzca ilerlemeye devam ediyordum. Belki bir çıkış yolu vardır diye düşünüyordum. Bir çıkış yolu olmalıydı buradan. Bu mağaranın bir sonu olmalıydı. İlerliyorum. Mağara giderek darlaşıyor. Eskiden kollarımı oynatabiliyordum şimdi ise sadece omuz hareketleriyle ve ayak bileğimi ileri geri oynatarak hareket edebiliyorum. İleride belki de burada tamamen sıkışıp kalacağım. Hiç bu kadar zor hareket etmemiştim. Sanırım sona yaklaşıyorum. İstediğim sona değil, korktuğum, inkar ettiğim, kaçınılmaz sona yaklaşıyorum... Nefes sesleri duyuyorum , kendi nefesim değil, karşımda biri var sanki. Ellerimi uzatabildiğim kadar uzatıyorum. Bir şeylere değiyorum. Sanki birinin yüzünü elliyor gibi. Sonra biri de benim yüzümü ellemeye başlıyor. Kollarımız daracık alanda çarpışıyor. Karşımda biri var, canlı biri, bir insan belki de bir hayvan! ‘’ Kimsin?‘’ diye soruyorum ‘’ Kimsin ?’’ diye cevap veriyor. Bir insan, benim gibi biri! Aynı mağaradayız. ‘’ Ne işin var burada?‘’ diye soruyorum, cevap vermiyor. ‘’Ne işin var burada?’’ diye soruyor. ‘’ Saatlerdir burada ilerliyorum, geri dönmelisin arkada çıkış yok.‘’ Dediklerimi tekrarlıyor. ‘’Bana niye inanmıyorsun. Yok işte çıkış benim arkamda ‘’ ‘’ Asıl benim geldiğim yerde çıkış yok. İleride çıkış olmalı, çekil de kurtulayım buradan'' Sinirlenmeye başlıyorum ‘’ Ben oraya geri dönmem. Çıkış yolu senin geldiğin yerde.’’ Geri gitmeyecektim ve eminim ki o da geri gitmeyecekti. Gitmedi de, saatlerce karanlık mağaranın bu en dar kısmında sıkışıp kaldık. Hiç konuşmadık. Kurtuluşumu engelleyen kişiyle konuşmak istemiyordum. Eminim o da böyle düşünüyordu. Sonra bir ara benimle aynı kaderi paylaşan kişinin kim olduğunu öğrenmek istedim. ‘’ Kimsin? ‘’ diye tekrar sordum. Adımı söyledi. Soyadımı söyledi. Kendimle karşı karşıyaydım ve bu mağarada sıkışıp kalmıştım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kaan Alpaslan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |