Milli egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar, mahvolur. -Atatürk |
|
||||||||||
|
Apansız bir gerçeğe dönüş, bir rüya , yağmursonrası bir aşkın ölümüydü bu yolculuk. Meçhul bir yöne gitmenin ateşi sarınca yüreği, alıp başını gitmenin bir gerekçesi bulunup çıkılırdı yolculuklara. Düşlerin ve uzakların cezasını çekmek için. Hüznün sözyitimlerini yaşamak uğruna sana geldim istanbul.... Tutsaklıktan, korkudan kaçarak kilometrelerce geldim, gerçeğin acı yanını yaşamak için. Korkunç bir sessizlik olabilmek için geldim. Acısı kanatacak bir farkındalığın peşinden geldim. Hiçbir çağa özlem duymadan ve ayak uydurmadan, göğsüme yasladığım azgın deniz gibi, bir kuyruklu yıldız , bir kırık tekne, bir paranoya gibi, tiner çeken köprü altı çocukları gibi geldim sana. Sürgün ve gemileri yakılmış bir mahkum olduğumu bilerek, son çığlıklarımı haykırmak için sesizce, geldim sana istanbul... Sana gelmek acının derin sularına gözlerimi gömmüşken, gece ve hüznün içindeki serüveni sonsuz kılabilmekti. Asla olmayacağını bildiğim şeylere ruh verip, karanlığın biçimsizliğini gökyüzüne çizmek ve gökyüzünün hiç bürünmediği bir rengi yaşamaktı. Kayıp bir umudun farkına varıp kendi gölgemde unuttuğum kendimi bulmaktı. Sana gelmek istanbul. Dalgaları kamçı yemiş bir denize doğru çıktım bu yolculuğa ruhları devrik bir cümlenin gizli öznesini aramak uğruna sana geldim istanbul...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © İlknur İpek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |