..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir kimse, neden oltasını, içinde tek bir balık olmadığını bildiği bir göle sarkıtır? -Adalet Ağaoğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




16 Temmuz 2023
Totemi Dil 24/f  
Bayram Kaya
Dıştan totemi veya ilahi ya da mülk sahibi El merkezine doğru olan kuvvet çizgileri, istek eğilimlerinizle modüle edilir. Düğüm merkezinden size doğru olan kuvvet çizgileri de isteklerinizin karşılanması olan modülasyonlarla yüklüdür.


:CFB:
Mülk sahibinin paylaşım şekli dilediğine dilediği kadar verme, az verme, kısma, hiç vermeme şeklindeydi. Kolektif alanın paylaşım şekli de kolektif birim zamanlı karşılıklı transfer emek gücü üzerinde herkesin yetenek ve ihtiyacına göreydi.

Kolektif paylaşım merkezi üzerine kolektif irade yerine mülk sahibinin iradesi bindiriş edildi. Kolektif paylaşım merkezi üzerine mülk sahibinin iradesine göre paylaştırma yapmaya başladı.

Mülk sahibinin irade ve yönetme gücü kolektif alanın düğüm noktası oldu. Yeni düğüm noktası hem kolektif etkinin üzerini örtüyordu. Hem de mülk sahibinin keyfine göre paylaştırma yapan, mülk sahipli bir El alan merkezini oluşturuyordu.

Düğüm noktası üst üste ve en az beşli bir üs selliğin kuvvet alanlar merkeziydi. Özneden çıkan alan eğimi düğüm merkezinedir. Güç birliğinin merkezine doğrudur. İç ve dış alanlar nedenle özne eğimi güç birliği merkezine doğrudur?

Özne eğiminin güç birliği merkezine doğru olması nedendi? Gayet basit. Her alan öbeği bir biçim ile hem yüzey gerilimi alandı. Hem de hacmi olabilen biçimdi. Biçimlerin kuvvet çizgili alanlarının birleşip kesiştiği yüzeyler gibi “dünya biçimli hacimle” de bir ağırlık merkezi vardır.

Fakat dünya gibi biçimler genelde küremsi geoit bir şekille üç boyutlu hacimdi. Dünyanın bir yüzey alan gerilimi bir de iç alana dek hacimle, hacim alan gerilimi vardı.

Kişinin yönelmesi gibi kuvvet çizgileri hem ağırlık merkezine doğru bileşen düğümledir. Hem de merkezi kuvvet çizgileri düğüm noktasından dış yüzeyin çember alanına doğrudur. Yani alanın kuvvet çizgileri dıştan içe. İçten dışa doğrudur. Çember alan öbeğini sınırlar.

Dıştan totemi veya ilahi ya da mülk sahibi El merkezine doğru olan kuvvet çizgileri, istek eğilimlerinizle modüle edilir. Düğüm merkezinden size doğru olan kuvvet çizgileri de isteklerinizin karşılanması olan modülasyonlarla yüklüdür.

Demek ki alan, noktacıklar bileşimli giden gelen kuvvet çizgilerinden oluşuyordu. Kuvvet çizgilerinden oluşan yüzey ve hacim salınımlarına da türlü modülasyonlar yükleniyordu.

Çember yüzeyli merkezindeki güç dört köşelilerin yüzey alanına göre çember alanına daha eşit yayılır. Bu nedenle çember merkezli ve daire yüzeyli bir alan, kendi enerjisini en az dirençle dışa doğru çok düzgün yayma eğilimindedir.

Çember yüzeyli alan düğümü, düğüm gücünü çevresine eşit yayar. Genelde daire yüzeylerle, küre yüzeylerdeki merkezi enerjinin düzgün dağılma eğilimi, diğer yüzey biçimlerine göre çok daha fazladır.

Kısacası kolektif alanı oluşacak bazal güç bileşirken her taraftan bir merkeze doğru iki boyutlu çember ve daire biçimli bir yüzey alanı türünden gücü yayarlar. Yine kolektif bileşimli alan üretim kapasitesi nedenle üç boyutlu küresel bir hacim kazanır. Üreten hacim küre yüzeyli alanla çevrili bir hacme dönüşür.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 4
Ölçü 3
Ölçü 1
Hemcinslerin Tarihi 11
Ölçü 2
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.