..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En bilge insanlar bile arasıra bir iki zırvadan hoşlanırlar. -Roald Dahl
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




16 Temmuz 2023
Totemi Dil 24/e  
Bayram Kaya
Totemi nokta (totemi alan) öznenin, yani eylemli ben bilinci olan kişinin; elmayla, elmayı doğrudan yeme girişmesi arasına girip yemeyi engelliyordu. Kişi yeme işini, elmayı totem merkezine getirip de paylaşana kadar kişinin yemesini biraz geciktiriyordu. Sosyal etki sosyal öğrenmeydi.


:DAF:
Groteskti ve kişisi iç alan, kişiden dışa doğrudur. Özne kişiden başlar. Korunan bencil oluşla kişiden dış çevreye doğrudur. Dışta doğal bir çevre alanıyla, doğal çevrenin farklı yoğunluklu alan öbekleri vardır.

Üçüncü olarak dışta sosyolojik ve kolektif bir güç birliğinin, yüzeysel ve hacimli alan öbekleri vardır. Dıştaki alan kuvvet çizgileri de sosyolojik bir “totem noktada” birleşen ve sosyolojik bir noktada dışa doğru ve tekrar kişiye doğrudur.

Açlık gibi temel eğilimlerimiz içten dışa doğru yönelimle bir alan etkisiydi. Dıştaki elma ağacı, dışta kişi içseline doğru ve doğrudan tam da kişinin isteğine göre bir doğal alan etkisi öbeğiydi!

Unutmayın ki hayat en az dış dünya ilişkilerinden yalıtılmış enerji akışlı ve en az durumla eksik öznenin ben bilinciydi. Dış dünyanın yani elmanın tam da size göre olması bundandı. Özne ile elma gibi iki alan karşılaşması doğrudan bir girişimdi.

Tekil bir özne ile elma gibi bir dış etki alanı arasında doğrudan ve kişinin groteskti anlamalarından oluşan girişme arasına, kişi-kişi etkili kolektif bir bağ ilişkisi girmekle; üçüncü bir alan etkisinin girişen bir kuvvet bağlanımı ortaya konur. Üçüncü kuvvet bağlanımı sosyolojik ve kolektif bir alan kuvvetidir.

Özne, kendi üzerindeki üçüncü bir kuvvet bağlanımının alan etkisiyle elmayı doğrudan yemez. Özne elmayı sosyolojik ve kolektif bileşimin yüzey alan merkezine yani totemi noktaya getirir. Totemi nokta neydi? Herkesle ortakla sılan groteskti duygulu alandı.

Totemi nokta (totemi alan) öznenin, yani eylemli ben bilinci olan kişinin; elmayla, elmayı doğrudan yeme girişmesi arasına girip yemeyi engelliyordu. Kişi yeme işini, elmayı totem merkezine getirip de paylaşana kadar kişinin yemesini biraz geciktiriyordu. Sosyal etki sosyal öğrenmeydi.

Totemi alan, iki boyutlu yüzeysel alan girişmelerinin düğüm merkeziydi. Zamanla totem merkezinin yüzey alanı yanına, dördüncü bir alan etkisi ve dördüncü bir girişim eklendi. Dördüncü etki “üç boyut ile hacimli bir üretim alanı etkisiydi”.

“Üçüncü boyut ile hacimli bir üretim alanı merkezi de ilahi alanlı düğüm merkeziydi”. Dördüncü boyutlu ve hacimli ilahi alanın etkisi çok birikimli kolektif bir zenginlik kaynağıydı.

Birikimli ve tüketilenden çok fazlasını üretme işinin kolektif zenginlik kaynağı olması, beşinci bir etki alanıydı. Beşinci alan kuvveti, mülk sahipliğini doğurmuştu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 4
Ölçü 3
Ölçü 1
Hemcinslerin Tarihi 11
Ölçü 2
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.