..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




16 Temmuz 2023
Totemi Dil 23/b  
Bayram Kaya
Totem yasalardan beri oluşan cinsel kültürlü yasaların izole kültür üzerindeki baskı ve basıncı mülk sahibini tanıyan ahit anlaşmaları içine doğru geçerken geçiş ritüelleri içinde anlatıcılar kendilerini “Adam” olarak tanımlarken, karşı tarafı da Eva olarak yani cinsel partneri “kadın” olarak tanımlıyordu.


:CCD:
Yani “totem kardeşinle yatacaksın” diyen iç dokunum yasası olan totem yasaya karşı, ilahi ittifakların yapılabilmesi için ortaya konmuştu.

Bu ilahi dönemli ritüeller birbirine totem yiyeceği sunan figürlerdi. Ve bir figürde örneğin, anlatan gruba göre insanın keçiyle münasebeti yontulmuşsa; diğer bir yontuda da keçinin insanla münasebeti yontulmuştu.

Bu nedenle hikâye anlatıcılar grup geçmişinin bu türden cinsel seçilim hafızasına gönderilerde bulunmakla totem hafızalı müktesebatı, ilahi kuralın müktesebatıyla; yani eski sosyolojik anlayışlarını yeni olan ittifak sosyolojisi ile meşru etmektedirler.

Totem yasalardan beri oluşan cinsel kültürlü yasaların izole kültür üzerindeki baskı ve basıncı mülk sahibini tanıyan ahit anlaşmaları içine doğru geçerken geçiş ritüelleri içinde anlatıcılar kendilerini “Adam” olarak tanımlarken, karşı tarafı da Eva olarak yani cinsel partneri “kadın” olarak tanımlıyordu.

Böylece totem kardeşlerle yatma kültürü, "totem kardeşinle yatmayacaksın. Karşı grup Evalarla yatacaksın" anlamını veren bu heykellerle tarihi süreç geleceğe aktarılan fikir dram asyönü yontu belgeleriydi.

İlk geçiş dönemli temasların en ilki üreten grupların kendilerini yamyam gruplardan kurtarmak için üreten grubun kendi totem yiyeceği olan ürünü; yamyamlara canlarını kurtarmak için vermeleriydi. Fidye veya kurban sunularıydı.

Üreten gruplar yamyamlar için grup dışındaki belli bir yere kendi totem yiyeceği olan bir sunu bırakıyorlardı. Yamyamlarda birkaç deney tekrarı alışmalarla adeta "altın yumurtlayan tavuğu kesmiyorlardı (yemiyorlardı, dokunmuyorlardı)".

Böylece savaşma kabiliyetini az çok kaybeden yerleşik ve üretimle meşgul olan gruplar, yamyamlar karşısında bu sunularla veya kurbanlarla hayatlarını kurtarıyorlardı. Ve yamyamlarla sunu yapanlar arasında sunu ya da kurban yakınlaşması oluşuyordu.

Taraflar uzaktan birbirinin hareketlerini gözlüyorlardı. Yamyamlar sunucuları koruyorlardı bile. Yani üreten grubun güvenli yer olan tapınak alana bıraktıkları "sunuları", yamyamlarla aralarında bir çeşit yakınlık oluşturdu. Yakınsak bir teması sağladı.

Adem’le Hava aynı ilk temasın motifiyle kendi totem yiyeceğini karşı gruba kendisi takdim ediyordu. Bu motifteki tek fark kurban sunucu grupların her ikisinin veya her üçünün de üretim yapıyor olmasıydı. Yamyam ilişkileri bu girişim içinde devrede çıkmış gözüküyordu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.