..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. YÜZYIL > Alp Şahin




22 Mayıs 2023
Güzel Dostlar  
Alp Şahin
Siyaset kendi gibi düşünmeyeni eleştirme ve çamur atma sanatı değil, aksine suçu biraz da kendi desteklediklerinde arama sanatıdır.


:DBJ:
Güzel Dostlar…

Bugün her zamanki gibi kendi tarafınızda olmayan herkesi aşağılayacağı bir şekilde eleştiriyorsunuz. Her zamanki gibi suçu kendi seçtiklerinizde değil, başkalarında arıyor, onların açıklarını ve yanlışlarını bularak onları yerden yere vuruyor, dik durduğunuz için kendinizle övünüyor ve bu yüzden yalnızlaşıyorsunuz.

Güzel dostlar…

Kimse işin ehli olmayanlarla ve de kaybedenlerle yan yana olmak istemez… Ne ikili ilişkide… Ne iş ortamında… Ne de siyasette… Bu yüzden bireyler; aynı fikirde olmadığı insanlarla, aynı çizgide olmasa da, aynı yolda yürümek zorunda kalabilirler.

Siyasette gurur olmaz. Öyle ya… Bu yüzden Davutoğlu’nu bir kere eleştirmediniz… Anayasa değiştirmeye yemin etmiş Babacan’a bir kere ‘’ne alaka?’’ demediniz… Masayı terk eden Akşener’i önce yerden yere vurup, sonra hiçbir şey olmamış gibi ‘’hoşgeldiniz’’ dediniz… Hüdapar da Hüdapar derken Saadet’e ‘’ılımlı onlar ya’’ diye ses çıkarmadınız… Gültekin Onay’a (Uysal mı yoksa?) bile cb yardımcılığı verildi, zerre kadar gıkınız çıkmadı… Niye? Aman siz kazanın da… Eee sonra? Diye sorulunca da ‘’sonrasına bakarız’’ dediniz.

Güzel dostlar…

Siyaset öngörü, yönetme, liderlik ve cesaret sanatıdır. O yüzden sizin sorgulamanız gereken şey; niye size kendi parti kursa 0,1 oy oranı alacak 74 yaşındaki bir dede itelendi? Niye bu dede, Oğan ve İnce’nin ne kadar güçlenebileceğini öngörüp masayı bu bağlamda kurmadı? Niye bu dede tüm seçim süreci boyunca etkili bir tavır sergileyemedi? (Kalp yaptı, hakkını yemeyelim.)

Güzel dostlar…

Kişilik, karakter ve siyasi görüş farklı bir değerdir… Şartlar gerektirdiği için çatısı altında olduğu değerlerde bulunma zorunluluğu farklı bir şeydir. Bu yüzden ilk değil, son değil… Kimler hangi partilerden, hangi partilere geçti… Kimler, kimlerle beraber oldu… Bunlar siyasette olağandır. Bu oyunda tabi ki kah dostlarınız, kah potansiyel rakipleriniz sizleri yarı yolda bırakacaktır… Siyasetin doğası budur. Ağlayacaksanız da oynamayacaksınız.

Bu yüzden… Siyasi görüşü dışında başka çatılar altına girmek zorunda olanlara çamur atmak tamamen bayağıdır. Özellikle güç de kazanmışlar ise; eleştirmek hem mantıksız, hem de yanlıştır. Dolayısıyla… Size tercih diye itelenenler; her sene bunu göremiyor, siyaseti ve olabilecekleri hala okuyamıyorlarsa artık işgal ettikleri koltuğu bırakmalıdır. Kim bilir? Belki de onların gitmesiyle bahar, lider ve güzel bir gelecek gelecektir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 21. yüzyil kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Kopuk Kopuk
Düşman
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse
Ehl-i Beyt Tadında
Otuzdört (34)
Buruk 30 Ağustos
Feniks

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
O Osmanlı Subayı
Şeytan ile Rabb
Timur
Şehzade
Komplo Teorileri No: 828
Maral
Kötüler ve İyiler
Vargas ve Fazlası
Alp Şahin
Liderlik

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.