..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Sevgi bilmekten doğar." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




10 Mayıs 2023
Kolektif Alan 44  
Bayram Kaya
Kolektif bağ ilişkisi sinerji verir. Sinerji kişi üzerindeki sağlama zorluğu olan enerjiyi, yokuş aşağı enerji kolaylamasına çevirir. Yükü kolaylaştırma sinerjisi oldukça çekici bir sosyal bağ ve kolektif bağ ilişkisidir. Kişi ve kişiler kişi sel duyum ve kişi sel doyum farkları nedenle, kolektif alanın hem aksağıdırlar hem düzenleyicisidirler.


:BGG:
Kişinin üzerindeki kaygılar kişinin kendisini günlük tasarruflarıyla olmasını gerektiren bir tetikleyicidirler. Beslenme duygusu dışta nasıl ki elmalı ağaç ile kişi arasında bir eğimse; benzer duygular kişi ile kişiler arasında da ortak özellikle ve sağlasan etkili eğim alanı oluşturur bir tasarruf biçimidir.

Bu eğimler yardımlaşma, dayanışma, iş bölümü yapma gibi paylaşımlar içinde kişinin günlük kaygılarını birlikte giderilmesi işine dönük amaçlı özne eylemlerdi. Bu eğimlerin öncelik durumu yüksek potansiyeli belirler. Geriletilmiş duygular düşük potansiyelli enerji karakteri taşıyan eğilimlerdi.

Kişilerin dışsal olarak ve günlük olarak yerine getirmesi gereken karşılanmaları; kişi-kişiler arası eğime konu olmakla; kişi-kişiler arası eğim bağlanımı kişiyi kolektif bağlanımla olacak davranışlara doğru iter.

Ya da açlık gibi zorunlu eğilimlerin karşılanması içinde olan kişi, dıştaki benzerlerin bağlanımıyla kolektif girişimlerle olacaktır. Yine kolektif bağlanımın kişiye verdiği iniş aşağı enerji durumu, kişiyi cezbeder. Kişiyi cezbeden eğim kişideki şev duygusunu kabartır. Şev duygusu kabaran kişi de bu kolektif cazibe ile kolektif davranışlara doğru yönelir.

Minerva’nın baykuşu gece öter misali (önce olaylar yaşanır, sonra o olayın bilgi ve bilincini edinir misali) ilk kez kolektifi olan hemcinsler kolektif davranışı biliyor değildiler. Dışta, yardımlaşmalı girişen kişi-kişi davranışları ortam içinde kişilere yeni bir bağıl kolektif davranışlar alanı açar.

Bir ortam içinde oluşan eylemli üst üste kolektif zamanlar, evren sel dokunun lokasyon içinde kalan parçalı kısmından ileri geliyordu. Evrenin vakum enerjisi kendisini tekrarlayan dalga süreçleriyle sürekli kaynayıp sabun köpüğü gibi var olup, saf enerji biçiminde yok oluyorlardı. Evrensel dokunun çalkantılı dalgalanması lokalizasyon içindeki üssü ve üstel durumların Per türbülansıdırlar.

Çalkanmalar en az durumla nesnel dünyadaki kuantum alan etkisinin özelliğidir. Frekansın dalga boyu ve dalga genliği farkları, frekansları iç içe, üst üste, yan yana dünyalar şeklinde konumlayıp birbiri üzerine binmesi ortam içine açılan yeni ortam alanlardı.

Günlük olarak karşılanması gerekli kaygıları içinde olan kişi, türlü eğilimlerle güdülüdür. Güdü eğilimler de davranışsaldır. Bu dış ortamlı davranışlardan birisi de kişi-kişiler arası girişimlerle, kişiler arası bağlanım yapmanın çekiciliğidir. Kişi ve kişiler arası çekim ilişkisi kolektif sinerjini kolektif bağ ilişkisi olarak belirir.

Kolektif bağ ilişkisi sinerji verir. Sinerji kişi üzerindeki sağlama zorluğu olan enerjiyi, yokuş aşağı enerji kolaylamasına çevirir. Yükü kolaylaştırma sinerjisi oldukça çekici bir sosyal bağ ve kolektif bağ ilişkisidir. Kişi ve kişiler kişi sel duyum ve kişi sel doyum farkları nedenle, kolektif alanın hem aksağıdırlar hem düzenleyicisidirler.

Değilse kolektif tabanlı köleci bir alan içindeki köleci mana, “kolektif sağlatma yerine” mülk sahibi olan birilerinin kişileri mülksüz kılmasıyla; sağlamaları rızk verme lütfu üzerinde açıklıyor olması “kolektif aksamayı büyütür”. Kolektif alanlı kişiler; köleci mülk sahipli yoksunlukların uzlaşılmaz olan çelişki ve çatışmasının, sübjektif alanlı kişilerine dönüşürler.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.