..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




3 Mayıs 2023
Kolektif Alan 37  
Bayram Kaya
Alan merkezi ya da kolektif ağırlık merkezinin tümü sizin istemlerinizden oluşmaz. Yani öznel modüleler alan merkezi sizin istemlerinizden çok büyük. Alan merkezi sizin tüm isteklerinizi içerir. Ama sizin isteminiz olmayan alanın büyük kısım sizi iter. Alan merkezi tüm isteklerinize cevap vermekle de sizi kendisine çeker.


:BAA:
Alan merkezi ya da kolektif ağırlık merkezinin tümü sizin istemlerinizden oluşmaz. Yani öznel modüleler alan merkezi sizin istemlerinizden çok büyüktür. Alan merkezi sizin tüm isteklerinizi içerir. Daha büyük kolektif istem işe, daha küçük kişisi istemin nicelim ve oransallığı kolektif alanda seleksiyon sürecini işletir.

Ama sizin isteminiz olmayan kolektif alanın büyük kısmı sizi iter. Alan merkezi tüm isteklerinize cevap vermekle de sizi kendisine çeker. Bu çeken iten nicelim ve oransallık seleksiyon sürecini işletir.

Yani kolektif alan merkezi hem sizi merkeze doğru çeker hem de sizi merkezden uzak tutmak isteyen bu iki kuvvetin bileşimidir.

Alan merkezinin sizi iten kuvveti sizi alan yönüne çeken yüke karşı yokuş yukarı olan zorluğun yük enerjisine dönüşür. Alan merkezinin sizi çeken kuvveti kolektif birim zamanlı görevdeşliği ile size cazibe olan enerjidir.

Sizi çeken veya size cazip gelen enerji itici yük enerjisinden azaltma yapar. Siz de azaltma yapan çekici yükün azalttığı kadar yokuşlaşan yükten hafiflersiniz. Cazibe enerjisi ile yokuşlaşan yükten hafiflersiniz.

Ödemeler nedenle azalan borçla hafiflersiniz. Cazibe sinerjisi sizin üzerinizde, sizi gayrete getirecek bir artışla; size şevk etkisi verecektir. Yani şevk yükü sizin yokuşlaşan yük enerjinizi azaltacaktır. Azalan yük enerjiniz kolektif ağırlık merkezine aktarılacaktır

Kolektif yapı kendi öznesinin yetenek ve ihtiyaçlarına göre yaptığı sağlatmalar, özne üzerinde özneye nötr bir denklik kazandırır. Bu durumda kolektif ağırlık merkezi öznelerin stresini emmiştir.

Köleci sistem kişi ihtiyaçlı denkleşmeleri kasıtlı olarak sağlamaz. Köleci sistem kişiyi hep muhtaçlıkları içinde ve tamamlanacak olan enerjinin stresiyle tutar. Yani köleci sistemde kişi hep stresiyle baş başadır.

Stres kaygılardan ileri gelir. Kaygılar temel karşılanmaların sağlanıp sağlanamama endişesinden doğar. Nötr olan bir durumda stres ağırlık merkezine boşalmıştır. İHTİYAÇLAR OLUŞMAYA BAŞLADIKÇA STRESLER DE OLUŞMAYA BAŞLAR.

Stresten kurtulan kişi nötr durumla dengededir. Kişinin kaygıları izole olduğundan kişinin RUH SAĞLIĞI YERİNDEDİR. Kişiler kolektif alan etkisiyle denkleşirler. Kolektif alanda nötrleşişi bir ağırlık kazanırlar.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.