..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zaman dostluğu güçlendirir, aşkı zayıflatır. -La Bruyere
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




2 Nisan 2023
Kolektif Alan 03  
Bayram Kaya
Yamacımızdaki kişi veya kişilerin bize sunduğu yavru bakımı tarzı bir enerji sağlama işi, bizim üzerimizde onlara besin sağlama işi anlamına bir "modülasyonun yük enerjisine” dönüşür. Yani bir tarafta boşalan yük enerjisi, başka tarafta başka tür bir enerji ile transfer dolumları yapmaktadır. Bu hal karşılıklı oluştur.


:BAI:
Yamacımızdaki kişi veya kişilerin bize sunduğu yavru bakımı tarzı bir enerji sağlama işi, bizim üzerimizde onlara besin sağlama işi anlamına bir "modülasyonun yük enerjisine” dönüşür. Yani bir tarafta boşalan yük enerjisi, başka tarafta başka tür bir enerji ile transfer dolumları yapmaktadır. Bu hal karşılıklı oluştur.

Kolektif alan içinde modülasyon enerjisi kişiyi, kişileri veya toplum kesimlerini tetikleyicidir. Modülasyon dirençli kontroller, kişiyi veya toplumun iş kollarını (görevdeşleri) davranışa geçirir.

Böylesi transfer yükleri içinde eylemli ve eğimli olma enerji transferleriyle dolma işi bir yüklenme, bir yükümlenme tarzı yeni bir “yük enerjisi” modülasyonu doğurmaktadır (zorunlu bir kolektif sorumluluk yüklenmesidir).

Gerilimin yaptığı dolma boşalma etkisi özne üzerinde, özneye özgü kendilik bir ANLAMDIR. Kolektif alan da “boşalan gerilim ya da yüklenen gerilim üzerine yapılan bindirişlerle sistem kontrol edilir”.

Kolektif yapının gerilim dalgası üzerine bilgi, anlam bindirişleri uygulanır. Bu tür bindirişle kontrol edici olma işine modülasyon denir. Yani kolektif gerilimli hareket akışı üzerine (kişi öznelere) bilgi yüklenir.

Böylece kolektif gerilim hareketi bir bilgi kontrolüne de dönüşür. Modülasyon uygulaması somut olan kolektif sistemin öznelliğidir (kolektif sistemin öznel oluşudur (ilerde mülk sahibi özel mülke kayıştır).

Sistemin öznelliği kişisi öznellik veya kişisi bilgi değildir. Sistemin öznelliği kolektif öznelliktir ve kolektif bilgidir. Kolektif kapasite bencil öznellikle kontrol edilirse, buna sistemin viral olması denir. İndirgenen (yani nötr olan) ve yükseltgenen modülerle (bindirişle) bir kolektif gerilim öznenin duygularını oluşur.

İndirgenen veya yükseltgenen özne gerilimi kişiye bağlı kişinin duyguya ve bilgiye dayalı yeni seçme ayıklama (seleksiyon) bilincini oluşturur. Her şey gibi kolektif sistemler de kişilerin kendi kişisi öznesi içine yansır.

Kolektif yansıma kişiyi etkiler. Kişi de "kolektif akıl" ile bu yansımayı etkiler. Kolektif kişi sistem gerilimi üzerine modülasyonlar uygular (bindiriş eder). Modülasyon; kodlanmış bir bilgi biçimlendirilmesi olup mesaj taşıyan bir dalgayı; taşıyıcı bir başka dalga gerilimi üzerine bindirme işi demektir.

Nasıl ki ilaç tedavi ederken aynı anda toksit bir yansıma yapmakla azar azar zehirlenmenize neden olur ise bir belirme, bir yansıma da ilaç gibi hem yapıcı hem yıkıcıdır. Yapıcı ve yıkıcılık aynı andadır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.