Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain |
|
||||||||||
|
Gün geliyor, öyle bir yer ve zaman bahşediliyor ki… Doğduğun topraklara dönme kısmetini elde ediyorsun… Dörtte üçü denizle çevrili… Daha kısıtlı, kıstırılmış ve çokça isyankar olabiliyorsun. An oluyor… Metrolarda, metrobüslerde zaman akarken gözlemliyorsun az biraz kendince… Çoğu derin sularda yüzmekten korkmamasına rağmen yüzecek temiz bir deniz bulamıyor, konfor alanlarını terk etmekte tereddüt ediyor, her seferinde aynı seçeneği tercih ediyor, yerine 10-15 daha farklı seçenek olmasına rağmen… Evvelden mesela bu işlerin eğitimle alakalı olduğunu sanırdım fakat sanıyorum yanıldım… Bu işler tamamen yaratılış ve karakterle ilgili… Bak tarihe… Peygamber gönderiliyor, ihanet ediliyor… Ülkesini kurtarmak isteyen bireyler, şahlar, krallar gönderiliyor, sesi kesiliyor… Yeni seçenekler ve yeni liderler başkaldırıyor, dikkate dahi alınmıyor. Beğenilmiyor, daha iyi olsalar dahi. Haliyle… Gün sonunda ben ne desem diyeyim, ne kadar osuruk böceği ”hiç endişeniz olmasın, takipçisi olacağız” derken, ben karınca gibi Nemrut’un ateşini söndürmek için mücadele etsem de Yugoslavya dağılacak… Valla… Çünkü öyle bir seçenekler sunuluyor ki… Biri Yugoslavya’yı yemiş, bitirmiş, çarlığını iddia etmiş… Diğeri diyor ki Yugoslavya’da ana dillerden biri Hunca da olacak… İşte bu kafayla… Dağılırsınız birader… Dağıldığınızda da; siz o tatlı özgürlüğünüzü anlamadan, size özgürlük sağlayanlar sizi önce bir güzel sömürür, sonra da bir güzel bir başınıza bırakır… Dedi, dersin denilecek yine… Amma velakin… Keşke denilmese… Amma velakin… Nitekim benzer sonuçları hep gördük hep ama… Yine de bakıyorsun… Tertemiz deniz var… Yüzmeyi bilen yok… Pis bir deniz var, yüzmeyi bilen çok fakat yüzme cesareti yok… Hepsi bu.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |