..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Güzel birşeyin fazlası harika olabilir -Mae West
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




3 Kasım 2022
El Felsefesi ve Tarihsel Yaratılış 9  
Bayram Kaya
Kolektif bir alandaki üreten ilişki eğer buğday yetiştiriciliğiyse, bu durumda kendilikten şimik gelişme ve karşılığı olan bir konum eylem olarak şöyle sonuçları ortaya koyacaktı. 1-Buğday yetiştiriciliği bitişik zamanlı süreçti. Bitişik zaman içinde önce tarla ekime hazırlayacaktı. Tarlanın ekime hazırlanması işi bir ayrışmayı ortaya koyacaktı. 2- Sonra bu bitişik zaman içinde tohumu ekecek bir ayrışma ortaya konacaktı. 3-En sonunda da hasılatın biçilecek olduğu ayrışmayı ortaya konacaktı.


:DDB:
İlk yaratma süreci kolektif bileşimli sağlasan şimik hareketler üzerinde "ayrışan-bileşen" süreçler, doğada sağlama yapan süreçlerin tasnif ve isimlendirilmesiydi.

Kolektif alan içinde ayrışma bileşme ve isim verme üzerinde gerçekleşen ikinci şimik hareket olan yaratma süreci de "üreten ilişkiler üzerine sağlamalardı". İkinci yaratma şimik hareket üreten ilişkiler olmakla şöyleydi.

Kolektif bir alandaki üreten ilişki eğer buğday yetiştiriciliğiyse, bu durumda kendilikten şimik gelişme ve karşılığı olan bir konum eylem olarak şöyle sonuçları ortaya koyacaktı. 1-Buğday yetiştiriciliği bitişik zamanlı süreçti. Bitişik zaman içinde önce tarla ekime hazırlayacaktı.

Tarlanın ekime hazırlanması işi bir ayrışmayı ortaya koyacaktı. 2- Sonra bu bitişik zaman içinde tohumu ekecek bir ayrışma ortaya konacaktı. 3-En sonunda da hasılatın biçilecek olduğu ayrışmayı ortaya konacaktı.

Görüldüğü gibi her bitişik süredurumlar ayrışmakla sünen gerilim ortaya koymakla uyartılan, uyartım geriliminde boşalan transferleri içinde yapılan indirgenme yükleri üzerinde şimik madde psiko şimik madde hareketlerine dönüşüyordu.

Böylece bitişik zamanlı buğday üreticiliği; sihirli bir el değmiş gibi ekende, dikende, biçende kendilikten üç parçalı şimik eyleme ayrışacaktı. Ve her bir üç parça eylem de sürüm zamanı, ekme zamanı, sökme zamanı gibi tek tek isimler alacağı bir durum düzeni içinde tekrar tekrar bir yaratılışı (ayrışma ve isim vermeyi) ortaya koyacaktı.

Üreten ilişki türünden ki tarihsel yaratılış hikâyesi kendi var oluşunu ve sarmal gelişmesini; ilk tür kolektif alan yaratılması olan ayrışma organizesi içindeki isimlendirme sağlamalı birikimlere borçluydu.

Sağlasan hareketli kolektif alan içindeki kolektif birim zamanlı yaratma süreci ortaya bir boş zaman etkinliği çıkardı. Bu yaratma giderek doğan üretim yapmanın motor şimik hareketini ortaya koyması nedeniyle oluşan ayrışma ve isim vermenin yaratıcılığıydı.

İlk tip kolektif yaratılış içindeki ayrışmalar; besin bulma, yavru bakımı yapma, güvenlik gibi iş üretme bağlamında ortaya kondu. Sağlama yapmanın tüketme çekimi vardı. Doğada sağlama yapma işi ile oluşan besin bulma, yavru bakımı, güvenlik gibi organize ayrışmalar, tekraren sonuç bir kolektif yararlar üzerinde bileşimdi (ortak tanır bileşimdi).

Kolektif dönem içindeki üçüncü tip yaratılış; üretim hareketi içinde, gruplar arası bileşimler üzerinde ayrışma ve isimlendirmelerle yapılan bir yaratma söz konusuydu. Üçüncü tür yaratma süreci içinde her bir totem mesleğine isim verilecekti. Totem mesleği üzerinde üreten bir itme hareketi nedenle gruplar meslekler üzerinde ayrışan bir ittifaktı.

Bu ittifaklar totem mesleklerinin ortaya koyduğu sonuç yararın çekimi nedeniyle de tekrar birleşeceklerdi. Sonuç bir kolektif yarar üzerinde ki tüketim de ittifakı bileşimin bağlanım enerjisiydi.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.