..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam hoştur, ölüm rahat ve huzurludur. Zor olan geçiştir. -Asimov
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




26 Ekim 2022
İttifaklar Birer Referans Sistemiydiler 79  
Bayram Kaya
Oysa tekil bir kişi beş baskıyı eş anlı ve aynı zamanda başlatması gerekir. Yani ava çıkan kişinin aynı zamanda güvenlik önlemlerinin alınması gerekir. Gözünün geride kalmaması için yavrusuna bakılmalı. Tekil kişinin av süresi boyunca ve avdan sonra güvenle dinlenmeye çekileceği bir barınma yerinin korunması gerekir. Av boyunca yavru bakımının yapılması gerekir. Oysa bir kişi aynı anda hem avda, hem barınma alanında, hem de yavru bakımı üzerinde olamaz.


:CHA:
Bir birim zaman en fazla bir gün ile sınırlıdır. Yani ava şu kadar saat çıkar diye bir kural olmadığı gibi avcılar o gün barınma yerine av yapamadan da eli boş olarak dönebilirlerdi de.

Parça zamanlar birbirinin eşiti değildi. Aksine kolektif alanlı organizasyonlar içinde birbirine denkleşen ve birbirini devam ettirebilen parça zamanlardı.

Buradaki sorun şu. Avcı kişi av yapmaya odaklanmışken kendisinin güvenliği nasıl olacaktı? Yani kişi ava giderken nasıl av olmayacaktı? Avcı kişi barınma yerine dönene kadar yavruya nasıl bakılacaktı?

Avcı kişi barınma yerine dönene kadar yavru, nasıl güvende olacaktı? Barınma alanını avda olunan süre boyunca nasıl korunacaktı? Görüldüğü gibi tekil kişinin "parçalı bir birim zamanı" eş anlı süreçler olarak başlamıyordu. Başlayamazdı da.

Yani tekil kişinin eşanlı başlatılması gereken kendi süreçlerine eşgüdümle olamıyordu. Tekil kişiler eşgüdüm enerjisi ortaya koyamıyordu. Eşgüdümlü süreçler ancak kolektif organizeni hareketle ortaya konabilirdi.

Oysa tekil bir kişi beş baskıyı eş anlı ve aynı zamanda başlatması gerekir. Yani ava çıkan kişinin aynı zamanda güvenlik önlemlerinin alınması gerekir. Gözünün geride kalmaması için yavrusuna bakılmalı.

Tekil kişinin av süresi boyunca ve avdan sonra güvenle dinlenmeye çekileceği bir barınma yerinin korunması gerekir. Av boyunca yavru bakımının yapılması gerekir. Oysa bir kişi aynı anda hem avda, hem barınma alanında, hem de yavru bakımı üzerinde olamaz.

Avcı toplayıcı zaman ne demek? Eğer savunmacılar tekil ya da tikel durumla olsalardı zamanlarının bir kısmını kendileri için besin bulmaya ayıracaktılar.

İşte savunmacıların ya da bakıcıların veya diğerlerinin kendi tekil zamanları içinde kendileri için besin bulmaya da bir miktar zaman ayıracaklardı.

Kolektif alan tekil kişi üzerindeki beş parçalı bileşik zamanın her birini bir organizasyon üzerine dağıtacaktı.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.