..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir öğretmen değil, bir uyandırıcıyım. -Robert Frost
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




16 Ekim 2022
İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 66  
Bayram Kaya
Buradaki köşkerlerin tarımcıları giydirmesi. Tarımcıların da köşkerleri beslemesindeki MANA anlayışı vicdani değer yargısı içinde adalet, sadaka, acıma, lütfetme, velinimeti olma, hayır dua alma gibi köleleşişi absürt anlamlarıyla, yoktular.


:DGE:
Buradaki köşkerlerin tarımcıları giydirmesi. Tarımcıların da köşkerleri beslemesindeki MANA anlayışı vicdani değer yargısı içinde adalet, sadaka, acıma, lütfetme, velinimeti olma, hayır dua alma gibi köleleşişi absürt anlamlarıyla, yoktular.

Aksine totem meslekleri arasında değişen grubun emek ürünleri bağlaşması içinde bir denkleşme vardır. Adalet ve sadaka, efendi karşısında kölenin, köleci sistem içinde; hafızasındaki kolektif bağlaşma denkleşmesine göre anlayıp aradığı bir eksikliktir.

Bir efendi köleden ne isteyip te alamaz olmalı ki, kölesi efendiye adil olsundu! Efendi neyin yoksuluydu da köle efendiye sadaka versindi! Ya da köle efendisine himmette bulunsundu!

Açlık mı? Mana mı? Ya da maddemi mana mı?

Kolektif sistem içinde köleci sistemde olduğu gibi bir mana anlayışı zuhur etmez. Kamucu mana içinde olan anlayış köleci sistemdeki gibi firari bir takdir değildi. Üreten grubun iradesiydi. Üretim alanının ve grup bağlaşma gücünün takdiriydi. Veya üretim gücünün karar vermesiydi.

Kolektif alanda irade ya da karar verme işi afaki, hayali değil; somut ve gerçekti. Kolektifiler hayal görmüyordu. Mana üretim alanı ve bağlaşma yapma somutluğundan ayrı bir anlam değildi.

"Kolektif bağlaşma ve kolektif üretim ilişkisi" varsa bu iki bağlama istinaden "karşılık sağlamaların zorunlu bir öznel mana anlayışı da vardı (ekmek anlayışı da vardı)".

Kolektif bağdaşılın üretim hareketi olmadan mana anlayışı, takdir vs. var olup kendini sürdüremezler. Madde ve mana bileşim ve bağıntılı kavramlardır.

Mana izanı kolektif bağdaşmayla, kolektif üretme eyleminden yansıyan üssü durumlarla olup biten maddi olaylara modülasyonlardı. Böyle olunca madde mi, mana mı? Açlık mı, mana mı? Deme işi bir handikaptı. Köleci tartışmadır.

Şimdi açlığı, mana anlayışının önüne almaya gelelim. Var oluş bir enerji dönüşmesi olmakla, enerji akışıdır. Hayat ta bir varoluştur. Öyleyse hayat gibi bir mana ile her şey enerjidir.

Bu halde biz de, açlığımız da bir enerji ve enerji biçimlenişi olan formasyonlarla eylemli; duygu ve düşünceye kalıplardık. Bir enerji formu diğer enerji formuna gelip geçici kalıplardı. Madde manaya mana maddeye kalıplardı.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.