..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyanın her tarafından öğretmenler insan topluluğunun en fedakâr ve muhterem unsurlarıdır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




14 Ekim 2022
İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 63  
Bayram Kaya
Kamu zenginliğini dağıtacak olan köleci düşünsel, eylemsel olgular; zaten adım adım geliştirilen süreç içinde kolektif kapasiteye sahip çıkmak isteyen kişi ya da kişilerin, kurguladıklarıydı.


:CCD:
Kamu zenginliğini dağıtacak olan köleci düşünsel, eylemsel olgular; zaten adım adım geliştirilen süreç içinde kolektif kapasiteye sahip çıkmak isteyen kişi ya da kişilerin, kurguladıklarıydı.

Köleci yapı içinde ana babanın kendi çocuğunu bilme ve kendi çocuğuna miras aktarma mecburiyeti vardı. Çocuğa miras bırakıp bırakamama hususu kişilerin başlı başına bir kolektif vicdan meselesiydi.

Ana baba mirası, kolektif yapılar gibi çocuğa iyi bir yarın bırakmanın düşüncesiydi. Bu tutum kolektif yapıların zorunluluk ilkesiydi. Yarın güvencesini ana babalar ya da köleci sistemler bulmamıştı.

Lakin köleci ilişkiler içinde kolektif alana ait bu yükümlülüğü köleci sistem ana babalara yükledi. Bu yük yoksul kesim ana babalarına ağır geliyordu. Bu ağırlık ana babalarda tedirgin edici bir stres bozukluğunu oluşturmasıyla bu ruhsal bozulma ankesiyetenin ana kaynağından birisiydi.

Köleci sistem kendi içinde "ana baba mirasını kutsayan, yeni bir eylem alanı“ açmıştı. Böylece “ana baba mirası" denen yeni süreci başlatmıştı. Vicdan ve eylemler bu açılan yol içinde taammüden ana baba miraslı; bu ana, baba, kardeş ve akraba cinayetlerinin de yolunu açacaktı. "Miras cinayetleri” bu yolda yürümenin bedeliydi.

Kolektif sistemlerde miras kişisel yarara göre değil, kolektif yarara göre olan bir sistem çevrimiydi. Miras ta, kişilerin değil sistemin selametiydi. Kişilerin değil türün selametiydi. “Köleci sistemde miras” daha çok seçilmiş kişi ile kimi kişilerin yararına olan bir çevrimdi. Köleler de zaten efendilere mirastı.

Köleci sistem içinde köleci sistemin ön gördüğü biçimde yeni bir eylem ve söylem alanları açılmıştı. Ön görülen yeni eylem ve söylemin hareket alanı da kimi kişilerin mülk sahipliğiydi. Kimi kişilerin de mülkten yoksunluğuydu. Köleci alan miras bırakanlara mirasçısı olmanın yeni eylem ve söylemleriydi!

Köleci sistemin "mirası olma ve mirasçısı olma" eylemli söylemleri içinde, babalar kendinin olmayan çocuğu da kendi çocuğu olarak bilir olmanın, yanıltılması içinde olacaklardı.

Kendisi hileci olan köleci sistem, kendisine açılan bu hileci tutuma karşı kendisinden olmayan çocuğa “zina çocuğu" diyecekti. Yani avamı deyişle köleci sistem içinde; "kişiler boynuz takınıp, boynuzu taktıracaklardı". Kader işte!

Ana baba mirasçısı olmak üzere doğacak bir çocuğun kendisinden olmasını garanti etmek isteyen babalar; aldatmalara karşı önlem olsun diye yeni açılan ortam içine "zina ve veledi zina" suçunu ifade eden fiili eylem ve söylemleri de iyice belirteceklerdi.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 4
Ölçü 3
Ölçü 1
Hemcinslerin Tarihi 11
Ölçü 2
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.