Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
Şiir yazmaya yeni başlayan tutkulu genç arkadaşlar var. Bazılarının dizeleri gerçekten güzel, takdire değer, bazılarının kendisini çok geliştirmesi lazım, bazıları ise belli, yazmış olmak için yada rahatlamak için yazıyor. Ben de onların yaşlarındayken, hâla hayatta olduğunu sandığım, Hataylı şair büyüğüm ve benim için hâla türkçenin değerli şairlerindendir dediğim Ali Yüce'ye mektup yazmıştım. O zaman internet daha ortada bile yoktu. Mektubum da özetle''İyi şiir nasıl yazılır, nasıl iyi şair olunur''gibi sorularla Sayın Ali Yüce'den cevap istedim. Sayın Yüce üşenmeyip bana cevap yazdı o tarihte ve kendisinde bir tek adet bulunan kitabını bana gönderip altınada şöyle yazmıştı...''Bu kitabımdan ben de bir tane var yalnızca, bu iyi niyet gösterisini bir kere daha yapıyorum, daha önce çok kişi kitaplarımı alıp göndermedi, sen fotokopisini çekip gönderirsen sevinirim.'' Ben de onun dediği gibi kitabınıın fotokopisini çekip geri gönderdim, kendisinede teşekkür ettim... Şiir diğer edebiyat türleri ile farklıdır biraz. Roman, tarih, hikaye için kendinizi geliştirdiyseniz, edebi bilginizde iyi ise, az çok birşeyler karalarsınız. Eğer şiir yazıyorsanız bunların yanına bir de ilhamı eklemeniz lazım. İnsanın en büyük ilham kaynağı en başta Tanrı'dır. Onun yanındaki diğer ilham kaynakları; tabiat, su, hava, yer, gök, diğer insanlar ve canlılar dolaylı ilham kaynaklarıdırlar ki, zaten Tanrı olmazsa onlarda olmazlardı... Genç şairler yazın yazabildiğiniz kadar, ama her yazdığınız şiir güzel olacak yada yayınlayacaksınız diye bir kural yok unutmayın. Kötü şiirlerinizi de saklayın, kötü şiirlerin bir iki sonrasında, o şiiri değişitirerek belki daha güzel şiirler yazarsınız. Haftada en az bir iki şiir kitabı bitirmeyi unutmayın. Bu da yılda ortalama yüz yüzyirmi şiir kitabı yapar. Şiir kitapları diğer kitaplara nazaran kolay okunan kitaplardır. Senede yüz şiir kitabını gözünüzde fazla büyütmeyin... Bazen insan yazarken tıkanıyor, mısranın devamı gelmiyor, atmayın onları sakın, bir müddet sonra gelir belki. Bazı şairler bir kelimeyi, bir cümleyi şiirlerine senelerce düşünüp öyle koymuşlardır. Atın bir arkadaşınıza yada bana bir mesaj, belki sizin devamını getiremediğiniz mısra bizlerin aklına gelir, imece usulü ortaya güzel bir şiir çıkar. Ücretsiz kampanya yapalım olmazsa''Bir mısra sizden bir mısra bizden''Kampanyası genç şairler için. Para pul filan da istemez ha.!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |