..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Anka kuşu gibi yalnızlığı adet edin! Öyle hareket et ki, adın daima dillerde dolaşsın ama seni görmek olanaksız olsun." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. YÜZYIL > Alp Şahin




15 Eylül 2021
Covid 19 Hakkında  
Alp Şahin
Sene 2020… Aylardan Ocak… Yalan söylemeyeyim ama 14 Ocak falan. Muazzam bir grip yaşıyorum. Arka arkaya öksürüyorum, burnum olmuş ayrılık çeşmesi, kafa ise KKTC’ye selamlar olsun, tam bir zirvana…


:HDH:
Sene 2020… Aylardan Ocak… Yalan söylemeyeyim ama 14 Ocak falan. Muazzam bir grip yaşıyorum. Arka arkaya öksürüyorum, burnum olmuş ayrılık çeşmesi, kafa ise KKTC’ye selamlar olsun, tam bir zivana… Bunca sene wolverine tadında gribi en fazla 1 haftada bünyeden atan ben, bir türlü iyileşemiyor, arka arkaya öksürüyor, ama inadına da hastalığa karşı direniyor… Olaylar artık bir üst seviyeye geliyor. İlaçlar yutuluyor, sabahları calcium sandozlar çakılıyor, ama bünye ne hikmetse bir türlü kendine gelemiyor. Olaylar, son düzeye, yani kırmızı alarm seviyesine ulaşıyor. Üzülme diye söylemedim ama ben sanırım ölüyorum, ‘Ayşen tatile çıksın’ mesajını İstanbul’dan fişekliyorum… Türkiye’nin başkentinden, Ankara’dan, anacığım devreye giriyor, bazı koca karı karışımları sayesinde dosta düşmana biz daha ölmedik, hala buradayız mesajları çakılabiliyor… (Evet adı Ayşen ve Ayşe’ye gönderme yaptım.) Yoksa sanmıyorum mümkün değil, toparlayamazdım.

Devam edelim… Ben kendimi toparlarken biraz daha zaman geçiyor… Çin’de covid 19 denilen hastalığı medyadan görüyorum. İnsanlar; yollarda, metrolarda, şirketlerde ansızın bayılıyor… Derken beyaz koruyucu üstlerle doktorlar geliyor, bayılanları sedyeyle ambülansa bindiriyor. Hastalık feci ölümcül deniyor ve haber orada kesiliyor.

Çin Hükümeti, bu hastalık aşırı bulaşıcı olduğundan biz sınırları kapatıyoruz, bizim topraklarımıza giren çıkan, insanlık namına, belli bir süre olmayacak demiyor… Hastalık ne hikmetse bir anda İtalya’ya sıçrıyor… İtalya’daki yaşlılar çatır çatır ölmeye başlıyor… Hastalık durmuyor, durdurulamıyor… Yunanistan, Bulgaristan, Irak, İran, Ermenistan herbirinde bu hastalık ortaya çıkarken, çok şükür ki bizim topraklarımıza bulaşmıyor, oh ne güzel bir hastalıkmış bu, bizleri tercih etmiyor derken, bir anda ilk vaka bizde de görülüyor. İnsan gerçekten hayret etmiyor da değil.

İlk vaka oluyor… Derken iki… İki derken dört… Sonra Umre’den gelen bir tayfa olduğu söyleniyor… Onların karantinası tartışılır seviyeye geldiğinde, olaylar daha da farklı seviyeye geliyor. Yasaklar çıkıyor. Belli bir yaş üstü için dışarı çıkma yasağı geliyor… O insanlar evde olmak zorunda oluyor. Hangi sebeple olursa olsun, sırf sağlıklarını hiçe sayıp dışarı çıktıkları için ceza kesiliyor. Daha sonra biraz daha zaman geçiyor… Yasaklar genişletiliyor. Bazı en önemli yerler hariç kimse evden çıkmamalı deniliyor… Yine de evlerinden bazı sebeplerle dışarı çıkanlar; hem cehaletle suçlanıyor, hem de cezalarla karşılaşıyor… Öyle ya hastalığın nasıl oluştuğunu resmi açıklamalarla yapmayan, aynı zamanda hastalığı kontrol etmeyi dahi beceremeyen güç sahipleri, suçlu olmuyor da, öyle ya da böyle sebeplerle dışarı çıkanlar cahil oluyor… Sorumsuz deniyor, biraz da geri zekalı. Kimdir bunu diyenler? Şimdi dışarı çıkabilirsiniz denildiği için dışarı çıkanlar.

Devam edelim… Rakının, biranın, şarabın reyonlarından hafta sonu dışarı çıkması yasaklanıyor. Covid 19 gereği hafta sonu alkolün alınması sanıyorum ki virusun bulaşma seviyesini arttırabiliyor ama hafta içi alınması sakınca olmuyor… Yine bu tarihlerde camilere girişler yasaklanıyor. Sonra bu yasaklar da gevşetiliyor. Müminler evvelden araya şeytan girmesin, bütünlük bozulmasın diye namazlarını omuz omuza kılarken, şimdi her biri tek başına kılıyor. Camiden çıkarken yanında namaz kılana selam dahi vermiyor.

Bitti mi? Maalesef… Hiçbir pandemi aşıyla bitmez diyen profesör ve önerdiği aşı hayatımızda… Oğlunun da o aşıyı üreten ilaç firmasında yetkili biri olduğu söyleniyor… Bereketleri ve dozajları artsın tabi… Kimsenin gelirinde gözümüz yok. Yine de bu aşılanma bir – iki dozla bitmeyecek gibi ön görülüyor… Yoksa Dünya’da bu kadar çabuk koordineli aşı pasaportu yaratılması saçma olurdu. Sürdürülebilirliği var ki yaratıldı.

Demem o ki; biz ileriki sonuçları bilinmeyen mrna aşıları almayı tercih etmedik diyen bakanın mrna aşılarını profesörler eşliğinde önerdiği zamanlardayız. Komplocu ve de aşı karşıtı diye yerden yere vurulanlar yalnızlaştırılıyor; bilimci ve aydın geçinenler; aşılı, aşı olasına rağmen hala maskeli, tek taraflı sözleşmeli, camilerde apayrı, metrolarda omuz omuza, avmlerde ise buyrun hes kodumuz tadında.

Kodunuz tabi. Her şeye. Hala da kabullenmiyor ve başkalarını suçluyorsunuz. Üzücü olan da bu ya zaten.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 21. yüzyil kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Kopuk Kopuk
Düşman
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse
Ehl-i Beyt Tadında
Otuzdört (34)
Buruk 30 Ağustos
Feniks

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
O Osmanlı Subayı
Şeytan ile Rabb
Timur
Şehzade
Komplo Teorileri No: 828
Maral
Kötüler ve İyiler
Vargas ve Fazlası
Alp Şahin
Liderlik

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.