..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızca hava, ışık ve arkadaşın varsa hiç üzülme. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Osman AKTAŞ




9 Ağustos 2020
Ayranı Karaların Temiz Bardak Araması  
Osman AKTAŞ
Ayasofya... En çetrefilli konulardan biri... Ağızlarından Hz. Ömer'i düşürmeyenler ve çevrelerinde Hz. Ömer arayanlar, Kudüs'e giren Hz. Ömer'in kilise sorumlusu papazın "Burası da Allah'ın evi. Namazını burada kılabilirsin" dediğinde Hz. Ömer'in "Burada namaz kılacak olursam, benden sonra gelenler, ‘Halife burada namaz kıldı’ diyerek burayı camiye çevirebilirler" dediğini neden dikkate almadıklarına daha önceki yazılarımızda da yer vermiştik.


:HIF:
Ayasofya... En çetrefilli konulardan biri... Ağızlarından Hz. Ömer'i düşürmeyenler ve çevrelerinde Hz. Ömer arayanlar, Kudüs'e giren Hz. Ömer'in kilise sorumlusu papazın "Burası da Allah'ın evi. Namazını burada kılabilirsin" dediğinde Hz. Ömer'in "Burada namaz kılacak olursam, benden sonra gelenler, ‘Halife burada namaz kıldı’ diyerek burayı camiye çevirebilirler" dediğini neden dikkate almadıklarına daha önceki yazılarımızda da yer vermiştik.

Diyanet İşleri Başkanı denilen şahıs, okuduğu hutbede Fatih Sultan Mehmet Han’ın bir vasiyetinden bahsediyor. Güya Fatih Ayasofya için hazırlattığı vakfiyesinde “Benim cami haline getirdiğim bu mekânı kim camilikten çıkartırsa, o kişinin üzerine Allah her türlü lâneti yağdırsın” ifadesine yer veriyor.

Ben bu vakfiye metninin tamamını veriyorum. "Allah'ın yarattıklarından Allah'a ve O'nun rüyetine iman eden, ahirete ve onun heybetine inanan hiçbir kimse için, sultan olsun melik olsun, vezir olsun bey olsun, şevket ve kudret sahibi biri olsun hâkim veya mütegallib (zâlim ve diktatör) olsun, özellikle zâlim ve diktatör idareciler tarafından tayin olunan, fâsid bir tahakküm ve bâtıl bir nezâret ile vakıflara nâzır ve mütevelli olanlar olsun ve kısaca insanlardan hiçbir kimse için, bu vakıfları eksiltmek, bozmak, değiştirmek, tağyir ve tebdil eylemek, vakfı ihmal edip kendi haline bırakmak ve fonksiyonlarını ortadan kaldırmak asla helal değildir!

Kim ki, bozuk teviller, hurafe ve dedikodudan öteye geçmeyen bâtıl gerekçelerle, bu vakfın şartlarından birini değiştirirse veya kanun ve kurallarından birini tağyir ederse; vakfın tebdili ve iptali için gayret gösterirse; vakfın ortadan kalkmasına veya maksadından ve gayesinden başka bir gayeye çevrilmesine kast ederse, vakfın temel hayır müesseselerinden birinin yerine başka bir kurum ikame eylemek (temel müesseselerden birinden taviz vermek) ve vakfın bölümlerinden birine itiraz etmek dilerse veya bu manada yapılacak değişiklik veya itirazlara yardımcı olur yahut yol gösterirse; veya şer'i şerife aykırı olarak vakıfta tasarruf etmeye azm eylerse, mesela şeriata ve vakfiyeye aykırı ferman, berat, tomar veya talik yazarsa veyahut tevliyet hakkı resmi yahut takrir hakkı resmi ve benzeri bir şey talep ederse, kısaca batıl tasarruflardan birini işler yahut bu tür tasarrufları tamamen geçersiz olan yazılı kayıtlara ve defterlere kaydeder ve bu tür haksız işlemlerini yalanlar yumağı olan hesaplarına ilhak ederse, açıkça büyük bir haramı işlemiş olur, günahı gerektiren bir fiili irtikâb eylemiş olur. Allah'ın, meleklerin ve bütün insanların la'neti üzerlerine olsun. "Ebeddiyyen Cehennemde kalsınlar, onların azapları asla hafifletilmesin ve onlara ebeddiyyen merhamet olunmasın. Kim bunları duyup gördükten sonra değiştirirse, vebali ve günahı bunu değiştirenlerin üzerine olsun. Hiç şüphe yok ki, Allah her şeyi işitir ve her şeyi bilir."

Bu metnin neresinde Ayasofya adı geçiyor, neresinde cami geçiyor buyurun siz karar verin… Metnin tamamında yalnızca vakıftan bahsediliyor ki, zaten Mustafa Kemal, Ayasofya’nın Fatih Sultan Mehmet Vakfına devredilmesini sağlamıştır. Bundan önce Ayasofya vakıf mülkü olarak görünmemekte…

Ne acıdır ki, hiçbir kaynağa dayanmayan, söylenildiği ve yazıldığına dair hiçbir belge ve bilgi bulunmayan ve hatta kim tarafından uydurulduğu da bilinmeyen bu cümle bu vasiyet ya da beddua diyanet gibi bir kurumun başında bulunan biri tarafından Mustafa Kemal’e istinaden, Mustafa Kemal’in kurduğu bir devletin bir kentinde, söyleniyor. Mustafa Kemal'in kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin Devlet erkânı bu hakarete ses çıkarmadıkları gibi, kaybedilmiş bir şehri yeniden fetheden bir komutana hakaret eden birinin de arkasında namaz kılıyor. Bence kıldıkları namazı yeniden eda etmeli, bu şahsı da hak etmediği bu görevden azletmeliler.

Bu kin, bu nefret acaba nereden geliyor? Ben bunu hâlâ kavrayabilmiş değilim. Hiçbir canlı varlık kendilerine bahşedilmiş bir devletin nimetlerinden faydalanıp da, bu lütfun sebebi olan komutana hakaret etmez. Bu düpedüz nankörlüktür.

İstanbul'un İtilaf devletleri tarafından işgali, zaten Fatih Sultan Mehmet Han’ın fethini ortadan kaldırmış, Mustafa Kemal ve arkadaşlarının kurdukları Türkiye Cumhuriyeti devletinin kararlı tutum ve uğraşlarıyla İstanbul İtilaf Devletleri’ndeyken yeniden fethedilmiş, bununla da kalmayarak, yukarıda da bahsettiğimiz gibi Ayasofya’nın yeniden Fatih vakfına devri sağlanmıştır.

Bütün bunlar göz ardı edilerek, Mustafa Kemal'e hakaret, hem bu ülkeye, hem İstanbul'a, hem Ayasofya'ya, hem de Türk Milletine doğrudan hakarettir.

Bu gafın devlet erkânı tarafından en kısa zamanda giderilmesini umut ve temenni ediyorum.

24 Temmuz 20
Gölcük



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
10 Kasım
Sefiller ve Sefilliğe Kefiller
Millet Olmak İçin Toplumsal Değerler
Çağın Ütopyası
Bu Vatan
Yusuf Kuyusu Ya da Milli Eğitim
Vicdansız Medya Cahil Toplum
Sosyal Medyada ve Tanıtım Panolarında Dilencilik
Büyüklerin Toprak Kapmaca Oyunu
Yusuf Tekin Tekke ve Zaviye Bakanı mı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İslam ve Rejim
İrade ve Kudret
Kanlı Temmuz
Devrimci Bir Derviş: Mehmet Akif
"Kadın Şairler Aşktan Bahsettikleri Zaman" Üzerine Birkaç Söz
Göğüs Kafesinde Kuş Yetiştiren Şair: Şükrü Çanku
Yazar ve Şairlerin Değişen Anatomisi ve Sosyal Statüsü
Kanlı Temmuz
17 Eylül ve Ülke Kaderini Değiştiren İdamlar
Sabahattin Ali

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Veda Partisinde Veda Hutbesi [Şiir]
Düş Geçiti [Şiir]
Saat Gökyüzüne Yaklaşıyor [Öykü]
Efsun [Öykü]
Sevgi Ya da Aşk Algısı [Deneme]
"Korkma Sönmez... "" Şairi [Deneme]
Aşkın Tarifi [Deneme]
Doğanın Çılgın Yaratığı ve Aşk [Deneme]
Bugün 23 Nisan [Deneme]
Eros'a Rekabet [Deneme]


Osman AKTAŞ kimdir?

1965 Erzurum doğdu. Gazi üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, TDE bölümünden mezun oldu. Sırasıyla Van, Bartın, Antalya,Bursa, Ankara, Bodrum'da öğretmen olarak görev yaptı. Halen Kocaeli'bde görev yapmakta. yaklaşık 40 yıldır şiir,öykü ve eleştiri yazıları yazmakta. Eserleri: 1. ayArsız; Uludağ Yayınları 2007 (Şiirler) 2. bermudayı tek geçmek; Cinius Yayınları 2016 (Şiirler) 3. AsiMilat(ör); Cinius Yayınları 2017 (Politik Denemeler) 4. (D)OKU(N)MUŞTUK; Cinius Yayınları (Kitap Eleştirileri) 5. cennet cazgırları; Cinius Yayınları 2017(Şiirler) 6. çorak düşler ülkesi; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 7. Yağmur Yankıları; Artus Yayınları 2018 (Öyküler) 8. Sessiz Çığlık; Cinius Yayınları 2018(Kitap Eleştirileri) 9. dar vakitte aşk; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 10. Âşık Hüseyin Fizâhî; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 11. Şuaraya Elhan Olmak; Cinius Yayınları 2019 (Şairler Üzerine Denemeler) 12. ναυάγιο αγάπης (enkaz-ı aşk): Cinius Yayınları 2019 (Şiirler)


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Osman AKTAŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.