..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




23 Aralık 2019
Anlamak Gerek 45  
Bayram Kaya
Hâlbuki ki kolektif birim zamanlı süre durum içinde kişi hem kendisinin savunma mücadelesini verirken hem kendisini hem de diğerlerini koruyordu. Diğerleri de savunma yapan için savunma yapana yiyecek buluyordu.


:AJCC:
45
Hâlbuki ki kolektif birim zamanlı süre durum içinde kişi hem kendisinin savunma mücadelesini verirken hem kendisini hem de diğerlerini koruyordu. Diğerleri de savunma yapan için savunma yapana yiyecek buluyordu.

Savunma yapanın tek başına olacağı duruma göre aynı zaman içinde hem savunma yapması hem yiyecek bulması hem yavruya bakması gerekecekti. Savunma yapanın yavru bakımına harcama yapması gereken zamanı, kolektif güç kolektif süreç içinde aynı anda gerçekleştiriyordu. İşte kolektif birim zaman buydu.

Kişisi birim zaman, kişinin ancak bir türlü eylemle olduğu; kişinin bu bir birimlik süreyi iki üç beş türlü eylemle daha çok parçalı durum yapamadığı süre durumdur. Kolektif yapı kişinin bir birimlik zaman içinde yapamayacağı onlarca parça süre durumları, kişinin bir birimlik zamanı içine sıkıştırmakla; kolektif yapının kolektif gücü, kişisi zamanı onlarca, yüzlerce, binlerce, milyonlarca, milyarlarca parçalı zaman süreci yapmıştı.

Kolektif birim zamanlı entegrasyonların deşarj akışıyla boşalıp dolma dediğimiz şarj olayı; toplumsal kapasite üzerinde biriken zenginliklerdi. Toplumsal kapasite içinde biriken mirastı. Biriken miras toplumsal kapasite içindeki muktedirlikti. Toplumsal kapasite içinde kişilere dağılmakla kişilerin yaşamlarının idamesiydi.

Toplumsal kapasite içindeki bu miras ı oluşan birikimlerden biri de kişilerin eğitiminde sorumlu olmaydı. Tüm bu tür sağlamalar kolektif toplumun YÜKÜMÜYDÜ. Kolektif kapasiteli eylemler iş ve düşünce oluşla, kişiden milyonlarca kes, milyarlarca kes büyüktü. Kişi bu kapasiteyi ortaya koyamazdı. Kişi asla bu kapasiteyle şarj olamazdı.

Kişi bu şarjı üzerinde tutamazdı. Kişi, kolektif yapının üreten ilişkisi içinde üretimi parçalı yapan üreten ilişkiyi milyonlarca parçalı duruma getirmenin unsurlarından biriydi.

Kişi bu durumda kolektif gücü tamamlayıcı katkı durumdan biri haline geliyordu. Sizi savunan, eğitiminizi yapan, yavruya bakan, besin üreten vs. türü kolektif KATKI entegrasyonları olmasa, toplumsal kapasite ortaya konamazdı.

İşte toplumsal yükümle, toplumsal sorumlulukla üzerinde tutulan bu kapasitelerden birisi kolektif miras ise bir diğeri de ÜRETİM HAREKETYDİ.

Kolektif ilişkilerin başından bugüne kadar kolektif kapasite içindeki yüküm ve sorumluluk kapsamına giren YÜKLERİ, kişiler sanki birer toplum sal kapasiteymişler gibi köleci yapı bu yükleri kişilerin üzerine yükledi. Kolektif miras olduğu gibi mal mülk sahipliği üzerinde efendilere kaldı.

Yavruya bakan aileler, analar, babalar olma, iş bulma, yarınını güvence altına alma, emeğini satma, çocuğunu kendisine sigorta garantisi görme gibi bin bir türlü kolektif kapasiteli iş kişilerin omuzuna yıkılmıştı. Toplumsal kapasiteyi kullanan efendilerin hile ve oyunu buradaydı.

Artık kişisi yükler, kişisi zenginlikler ve kişisi fakirliklerin mirası nedeniyle evlilikler vardı. Bu miras nedenle doğuran doğurtanlar belliydi. Doğuran doğurtanların omuzuna analık babalık tanımlı yepyeni bir kölece sıfatlar yüklenmişti. Toplumsal kapasite kişilere yoksulluk olarak aktarılmakla, işsiz, tembel, savurgan, karcı, zararcı, hamiyetli vs. türü sıfatlar vardı.

Kolektif güvencede olan besin bulma, savunma, eğitim verme gibi kolektif yükümlü kolektif sorumlu YÜK VE YÜKÜMLERİN garantileri kolektif yapı üzerinde kalkınca, kişiler ortadan kalkmış gibi gösterilen soyut söylem ve eylemlerle kolektif garantiyi ailesinde, anasında, babasından, evladından arar oldular.

İşte kolektif yükün deşarjlar üzerinde kişilere yansıtılmasından kaynaklı algı ve duygulardan doğan kolektif güvence ve kolektif garantiyi, köleci sistem ana babadan arattı.

Köleci üretim ve köleci paylaşım tarzı içinde çıkan sorunlar karşısında; köleci felsefe hayırlı bir ana baba ve hayırlı bir evlat öğüdü geliştirmişti. Böylece köleci sistem kişileri de tarihsel olan asıl konudan uzaklaştırmıştı.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
El Bel Baal 2
Tarihsel 2
İrade 1
Tarihsel 1
Anlamak Gerek 71
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 2)
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 2
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerek 55

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Müruru Zaman 14
Sahiplik İmanı 1
Hatırlama 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
Müruru Zaman 7
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Anlamak Gerek 26
Bağ Enerjisi 1
Sistem 15

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aslına Yüz [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Mavi Yare [Şiir]
Mevsimsel [Şiir]
Yıkılışa Direniş Direnişe Yıkılış [Şiir]
Meşrep 3 [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.