"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal |
|
||||||||||
|
Mahir gecelerde Karanlık çekilir Aptalın yenisi olmaz Hep gerilerde Çöle niyazladır Ol demi nedenle Duygusal piyazladır Tüyleri kabarmış kuş Yayla çiçeğiyle hem hal Aklına değil de Ağzına geleni söylüyordu Kalabalıklarla düşünmeyi çeliyordu Alkışları bedava olunca Siyasetiyle Sanatçı ve akiller hep kelepire geliyordu Topçu Kışlası Otuz Bir Mart Vakası Abdülhamit, Vahdettin der Her sabahla ikindiye O ki geçmişte yüzsüzü Şükür namazı kılar Düşman İstanbul'a, İzmir'e çıktı diye Kuvvayı Osmanlıya darbe, demek Zaten paket hediye Demek olmuyordu da ülkenin işgalini istemek Niyeydi? İşgalciyiyle heveslenen işbirlikçiyi dökmek denize Neden gelir bölücülük demek olduğu rengi nü benize? Tarihseldir düşünmemekle başlar, imancı mevali Kıytırıktan işlerle olacak, bu milletin zevali Hani kanıtı gerekmezle davalı Biri foyalansa, biri havalı Hiç bitmezle mavalı "Özgür Dünya Tonkin Körfezi Komünizmle mücadele dernekleri Yeşil kuşak Ilımlı İslam Cehennem topu Hardal gazı* Peşmergeler Guantanamolar İkiz kuleler Bop eş başkanlığı Arap baharı" Şimdi de "sarın gazı" Dediğinde elinde kavalı Ses alır olanda dünyanın ahvali Hele birçok tanesi var ki Ne insana sevda, ne merkantalist Kıvırırsa, oryantalist Sanırsın köçek Huriye Ortadoğu sütlü Nuriye Üşüşmüş bizon buzağıları Sıradaki bu hali ıstıraplaydı Suriye Bu şuhutla Ülkeler haraç mezat satışta Sınıf bilinci yok arbesine, din mezhep katışta Orduları kumpasla Tarım ve ülkeler pazarlanır şutla Eğitim, Ortadoğu gericiliği içinde tüm pasla Bilinç evet, hayırla korda On Beş Temmuz'un zorda Gelmekte olan domino etki bize batağı çukuriye Ayrılık yalan olunca Vuslat gemiye binse Gönülce batar da Okyanusta batmaz Hicranı, "yanlış istihbarat" Oluru da "özür dileriz" Muavenet, muhabaratla Birbirinin canına okur En çok sesi çıkan tarzlar Sınıfsal çıkarıyla işbirlikçidir bazlar Ol demi, ol demle farzlar Her devamla kaç kesler Çıkar korodan sesler "Olumlu ama yetersiz" Derken Üniterlik için kör talih Emperyalizm için Müslim-i Salih "Umarım Suriye ile sınırlı kalmaz" Diyordu birine, söyleyişle hiç gem almaz xx Aslında kuantumu da Müslümanlar buldu! Çünkü lime lime etmek; bizim işimiz 09.04.2017 Muavenet; Muavenet gemisi * Hardal gazı 1988'de Saddam'a kullandırtıldı. On binlerce ajan tehdidiyle parça parça edilen Irak'ta milyonlar öldü. 07.04.2017 ABD Suriye'ye 50 Tomahawk füzesi fırlattı. Sanki başka yolu yok gibi. Mevali sarin gazında ölünce, bizim gibi (!) Dünya şurası da füze fırlatmasını meşru buldular. Hâlbuki meşru olarak ölen yine mevali ölmüştü. Üstelikte bu aptallığı Esat, tam da güçlü olup, konjonktürün kendi tarafına döndüğü bir durumda Dünyayı karşısına alıp, sarin gazı kullanma aptallığını (!) göstermişti. Tabii ki yersen... Şuhut: Zamana tanıklık etmek. ... den beri olayları yaşayarak gözlemek Kes: Kez. Aynı tür oluş ya da kılışların her birini ifade eder. Bir olayın, bir olgunun her bir yinelenişini belirtir. Mevali: Yurttaş olma bilinci olmayan, kendilerine zıllullahlarca "kullarım" denen köle halk. Merkantilizm: Kısaca korumacı bir ekonomik teori. Kuantum: Basitçe ve kısaca; parçacık fiziği, parça parça oluşun fiziği demektir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |