..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




18 Kasım 2019
Anlamak Gerek 8  
Bayram Kaya
Bu tür koordinasyon (eşgüdüm) ortaya koyucu oluş eğilimleri çekim alanının özeğini (ekseninin) oluşur. Doğa (bütünlük) güdümü içindeki kişiler, bu eşgüdümle doğaya doğru yönelim birliği içinde olurlar. Bu tür zorlu durum içindeki kişiler senkronu tutturmanın git gel sürecini yaşarlar. Yani senkron ortaya koyan ve senkron olmayan git gel oluşlar, kolektif öznenin seçme ayıklamasıyla süreç tekrarları deneyimleri yaşanır. Adeta zaman hayatın düşe kalka olma deneyimleri için vardır. Burada bilen özneler anlağı deneysel zamanı azaltır ve hızlandırır.


:FGH:
Bu tür koordinasyon (eşgüdüm) ortaya koyucu oluş eğilimleri çekim alanının özeğini (ekseninin) oluşur. Doğa (bütünlük) güdümü içindeki kişiler, bu eşgüdümle doğaya doğru yönelim birliği içinde olurlar. Bu tür zorlu durum içindeki kişiler senkronu tutturmanın git gel sürecini yaşarlar.

Yani senkron ortaya koyan ve senkron olmayan git gel oluşlar, kolektif öznenin seçme ayıklamasıyla süreç tekrarları deneyimleri yaşanır. Adeta zaman hayatın düşe kalka olma deneyimleri için vardır. Burada bilen özneler anlağı deneysel zamanı azaltır ve hızlandırır.

Ve bilen ben, şartlanma tekrarları bu tür seçme ayıklaması yapılan deneyim ve deneyim sonuçlarının senkron kayıt imajlarını ortaya koyar. İşte bu senkron efektleri kişiler üzerinde kurallaşır. Koşullu alışma olur. Kişilere kolektif etki yapar.

Yani kişimizin koşullu alan içindeki ikinci adım eğilimleri, kolektifliktir. Anımsayacağımız gibi kolektifi oluş ya da kolektif eğimle oluş özgeciliğe ve fedakarlığa göre, fedakârlık ve özgecilikten önce sistem başlangıcının içindeydi. Hem de kolektifti oluş sistem başlangıcı içinde fedakârlık ve özgecilik olmadan kendi başına bambaşka bir nedenlerden ötürü, vardı.

Yani kolektif oluşla, fedakarlığın ve özgeciliğin inşaca oluş bağlamı içinde birbiri ile hiçbir neden ilgisi yoktu. Kolektiflik nesnel bir çekim ve eğimler alanı. Özgecilik ya da fedakârlıklar da öznel, benci eğimler alanı olmakla kolektif oluşun kişilerde uyandırdığı duygular eğilimli imajların, imaj enerjili baskı ve basınçlarıdır.

Fakat girişen süreç içinde ortaya çıkan özgecilik ve fedakârlık eğimleri sitemin başına etki yapan, geri bağlanımla olan vesile bir nedendiler.

Kolektif oluşa bağlı öznel çıkarımlardı. Kolektif oluşun geri bağlanımı neydi? Kolektif oluş, neye dayanarak beliriyordu? Kişi kolektif oluşla ne elde edilecekti? Kişiyi kolektif olmaya zorlayan çek imleyici eğim neydi?

Çek imleyici eğilimlerden biri tekrar tekrar beslenmeydi. Tekrar tekrar savunmaydı. Tekrar tekrar cinsel oluşlardı. Bunların her gün tekrarlı sağlanmaları ve bu sağlatmaları yapar iken sağlamaya karşı oluşan doğanın öznenin direncine karşı koyan tepkiyi tekrar tekrar oluşmaktı.

Kişilerin bir araya gelen sosyal birliği ile oluşan simbiyoz yaşamları kişiye bu tür geri bağlanım imajını veren imgeyle özneler, kolektif birim zamanlı oluşun kendisiydiler. Kişinin kendisi, içine katıldığı kolektif oluş ile kolektif birliğin, kolektif gücü içinde olur.

Kolektif gücün geri bağlanımını oluşan temel referanslardı. Temel referansların zorunlu çek imleyici yönelimler olma gel git anıları kişinin özne neden imajlarını oluşuyordu. Temel referanslar kişilerde özne neden diline çevrilmiş birer transkripsiyonlardı. Özne neden içinde bunlar tartışılmaz dokunulmaz kutsal sağlamalar imajıydı.

Kolektif oluş kişinin dokunulmaz olan sağlama yapmalarına kolaylık sağlamayı ve güven veren eylemi telkin ediyordu. Kolektif oluştaki bu tür yansımalar, yapının sağlama tekrarlarını garanti etmesiydi. Yapının kendi sağlama tekrarlarına, kişinin kolaylıkla ve çabucak ulaşmasıydı.

Kişinin kolektif yapı içinde sağlamalar yapmasının kişiye olan öznel etkileri; sadakatti. Vefaydı. Ve fedakâr oluş duygusuydu.

Kişinin gösterdiği bir vefa ya da sadakat veya göstereceği fedakâr oluşu geri beslenme veya geri bağlanma yaptığın da fedakâr oluş, sadakat geri bağlanım içinde “beslenme, savunma, cinsellik gibi bir karşılığı”, tekrar tekrar buluyorsa, fedakâr oluşun kolektif imge üzerinde başlangıç koşulları içine bir etkisi var demektir.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
El Bel Baal 2
Tarihsel 2
İrade 1
Tarihsel 1
Anlamak Gerek 71
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 2)
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 2
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerek 55

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Müruru Zaman 14
Sahiplik İmanı 1
Hatırlama 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
Müruru Zaman 7
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Anlamak Gerek 26
Bağ Enerjisi 1
Sistem 15

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aslına Yüz [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Mavi Yare [Şiir]
Mevsimsel [Şiir]
Yıkılışa Direniş Direnişe Yıkılış [Şiir]
Meşrep 3 [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.