Sevgi dünyadaki yaşam ırmağıdır. -Henry Ward Beecher |
|
||||||||||
|
Zıtlık illa iki türlü olmak zorunda değil. Birinden diğerine doğru giden faz geçişleri birçok niceli yoğun durumların skala derişmeleri içinde olmakla, zıt durumlar pek çok ve çelişiklikledirler. Boşluk doluluk gibi. Varlık yokluk gibi, uzun kısa gibi. Etki, çelişme ve devim akışıdırlar. Çekme itme çelişkisidirler. Fren, akış ilişkisidirler vs. Büyük küçükle vardır ve birbirine aksama firen ilişkisidirler. Yaşam nasıl var? Çok basit yaşam ölümle var. Yani yaşam zıddıyla var. Hem yaşam hem de ölüm birbirinin çevresi ve birbirinin niş etki alanıdırlar. Bozulmaya, yıkıma, düzensizliğe karşı; bozulmama, yıkılmama, düzenli kalmadır. Düzen bir süreçse, düzensizlikte aynı anda ve birlikte bir süreçtir. Düzen kurulduğu an daha düzen kurulurken düzensizlik ve aksama başlar. Yaşamak bir süreçse ölüm de bir süreçtir. Ölmeye başlıyorsanız yaşıyorsunuz demektir. Yaşıyorsanız ölmeye başlamışsınız demektir. Burada büyüğün-küçüğün ya da azın-çoğun veya ağırın-hafifin; eksiğin-tamamın vs. Olan sayısal dili sürece önem ve dinamiklik kazandırmaktadır. Şöyle bir azlık-çokluk ya da büyük-küçük veya hafif-ağır sayısal ifadesi süreci anlaşılır kılacaktır. Boşluk 1 birim, doluluk ta 1 birim olursa bu süreç beliremez. Bunlar birbirine olacak akışı ve birbirine olacak eğim olan sekans hareketini yok eden denge durumudurlar. Eğer boşluk bir birim, dolulukta bir birime kıl payı kadar yakın durumla 0,99988 değerinde olsun. Yani bu durumda doluluk boşluktan 0,00012 sayısı kadar eksik veya azdır veya küçüktür ya da hafiftir. Sıcaklıktır, soğukluktur. Daha yoğundur az yoğundur vs. Şimdi 1 olan değerin 0,99988 değerine bir eğimi, bir iniş aşağı olma, yükseğin alçağa basıncıdır. Ya da 0,99988 değeri 1 değeri karşısında yansıma biçimleri; yokuş yukarıdır. Rüzgara karşı harekettir, isteksizliktir vs. ezilmedir vs. Bu değeri bizim görmemiz, bilmemiz, duyumsal ölçmemiz olanaksızdır. İşte bu durumda boşluk vardır ve boşluğa doğru eğim alanı vardır. 0,00012 sayısal değeri kadar enerji nereye gitti? Kuşkusuz ki doluluğun etrafında EMK dediğimiz elektrikti bir manyetik alan sarımlı kimyasal bir depo alan gücüne dönüştü. Başlayan süreci durduracak duracak olan süreci devam ettirecek yönde bir enerji indüklenmesine dönüşecektir. Bu süreçte özdeğin kendisi ile hep aynı kalamaması özelliği olan değişme dönüşme dediğimiz durum ile bir durumdan diğer duruma geçmesinin eylem selliğidir. Açıklayıcı olmak için konunun aslında birbirinin aynısı olan durumlarından birinden çıkıp diğerine bir bağıntı ve çağrışım göndermesi yapmaktayım. Ama burada konudan çıkmalıyım. Lütfen konuyu cümle, cümle kesikli ve tekrarlı olarak okuyup düşünerek değerlendirme yolu ile bir sonrasına geçiniz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |