..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Osman AKTAŞ




17 Temmuz 2019
Eski Senaryoya Yeni Aktörler  
Osman AKTAŞ
Refah yol hükümeti ve 28 Şubat kararları… Sayın Erbakan “İmam Hatipler Refah Partisi’nin arka bahçeleridir.” dedi ve ısınmakta olan fitne suyunu kaynattı. Arkasından muhtıra ve baskılar… Tansu Çiller’in “Sekiz yıllık eğitim ya olacak, ya olacak.” şeklinde direnişi… Bozulan koalisyon ve İmam Hatip liselerinin orta kısımlarının kapatılması… Başörtüsü düşmanlığının ayyuka çıkması ve mağdur olan binlerce insan…


:GEG:
Refah yol hükümeti ve 28 Şubat kararları… Sayın Erbakan “İmam Hatipler Refah Partisi’nin arka bahçeleridir.” dedi ve ısınmakta olan fitne suyunu kaynattı. Arkasından muhtıra ve baskılar… Tansu Çiller’in “Sekiz yıllık eğitim ya olacak, ya olacak.” şeklinde direnişi… Bozulan koalisyon ve İmam Hatip liselerinin orta kısımlarının kapatılması… Başörtüsü düşmanlığının ayyuka çıkması ve mağdur olan binlerce insan…

Sincan Belediye Başkanı Bekir Yıldız’ın “Kudüs Gecesi” programı ve tankların sokaklara çıkması… Bu korkunç günler arasında şiir okuyan Tayyip Erdoğan ve tutukluluk yılları…

Arkasından kurulan yeni bir parti ve bu partiyi kuran iki sivri isim; Tayyip Erdoğan ve Abdullah Gül. Partiye hemen destek veren Abdullatif Şener ve Bülent Arınç. Bu yeni partiyi kimi şaşkınlıkla, kimi merakla, kimi heyecanla beklemeye başladı.

Tayyip Erdoğan’ın başkan seçildiği bu parti “Adalet ve Kalkınma Partisi” adıyla topluma tanıtıldı.

Toplum Özal ve akabinde koalisyonlardan yediği kazıklar serisini unutmadığı için, bu adı güzel partiye de can simidi umuduyla sarıldı. Hatta bir televizyon programına davet edilen Sayın Erdoğan sorulan bir soru üzerine “Adalet ve Kalkınma Partisi dışında hiçbir parti barajı geçemezse, yürütme görevini yapamaz. Muhalefetsiz bir iktidar olmaz. En kısa zamanda gerekli tedbirleri alarak yeniden seçime gideriz" demişti.

Kasım geldi ve seçim oldu. AKP ve CHP meclise girdi. İlk yapılan toplantıda Sayın Deniz Baykal “İktidar olmuş bir partinin genel başkanının meclis dışında olması demokratik yapıya uygun değildir. Gerekenler yapılıp genel başkan meclise girmelidir. Bu konuda her türlü desteği vereceğiz.” demişti.

Destek verildi, Tayyip Erdoğan da meclise girip, Abdullah Gül’ün vekâletindeki başbakanlığı aldı. İlk icraatı Abdullatif Şener’den kurtulmak oldu.

Dünya bankasında önemli görevlerde bulunmuş Ali Babacan’a ekonomi bırakıldı. Maliye Bakanlığına da Unakıtan getirildi.

Unakıtan, un yerine pastörize yumurta akıttı. Kuş gribi bahanesiyle köy tavuklarını canlı canlı yaktırıp gömdürerek…

Hükümetin türlü icraatları arasında en önemlisi Fethullah Gülen’le aralarında çıkar çatışması başlayana dek, yıllarca birlikte hareket edip, bu hainin bütün adamlarını her türlü makama getirmeleri olmuştu.

Bunlar zaten bilinen şeyler ve tekrara sanırım gerek yok. Asıl önemli olan geldiğimiz süreç… 17-25 Aralık olayları ve devamında, 15 Temmuz sözde darbe girişimi… Yeni bir mağdurluk sempatizanlığı kazanma çabaları…

Yitirilen itibar, çarçur edilen bütçe, bozulan ekonomi… Açıklanamayan gerekçeler… Kuşku duyulan hangi konuda bir araştırılma istense arkasından gelen retler… İşin garibi de bunu, kendisini vatan müdafaasına adadığını söyleyen bir partiyle yapıyor olması daha da vahim bir durum…

***

Erol Mütercimler diye bir zat-ı muhteremi tanıdım. Bu zatın çekip yayınladığı videoları izledim. Öğrendim ki, hiçbir şey benim bildiğim ve düşündüğümüz gibi değilmiş.

Erol Mütercimler, yayınladığı bir vidoda Tayyip Erdoğanın Başbakan olacağını ilk defa Münci İnci’nin evi olduğunu söylüyor ve “Fehmi Koru, Emin Şirin, Nazlı Ilıcak, Yalçın Doğan, Bülent Akarcalı, Fehmi Gültekin, Tezcan Yaramancı, Güler Kömürcü, Amerikan konsolosu ve Tuğrul Türkeş, birkaç akademisyen ve kendisi”inden oluştuğunu söylüyordu. Bu ekip içindeki kişilerin yardımıyla hapiste bulunan Erdoğan’ın günde sekiz saatlik bir eğitimle başbakanlığa hazırlatıldığını öğrendiğini de aynı videolarda iddia ediyordu.

28 Şubat’ı takiben iktidar olma yolunda bir oyun hazırlandı. Erbakan’ın dışarıda tutulması, Erdoğan ve Gül gibi isimlerin “Gömlek değiştirdik, artık onlardan değiliz” demleri oyunun önemli bir parçası… Sonra halkın kaybolan güvenine din ve vicdan kavramları kullanılarak talip olunması önemli bir adımdı. Ve başarıldı.

O gün refah partisinden ayrılanların kurdukları partiyle kaybettiklerini nasıl kazandıklarını ve hangi aşamalardan geçtiklerini gördük.

Aynı şekilde itibarla beraber birçok şeyini de kaybeden AKP’den de bugün “Gömlek değiştirenler” yeni bir parti kuruyor. Acaba kimin evinde toplanarak, kimlerle kimi başbakan yapmaya karar verdiler. Eğer bu kişiler istedikleri gibi sivrilerek iktidar olurlarsa, bunlar da AKP’nin yitirdiklerini farklı bir tabloyla yeniden elde etmiş olacaklar. AKP iktidar olmak için kendi deyimleriyle FETÖ ile anlaştılar ve devlet kadrolarını onlara teslim ettiler. Acaba bu yeni oluşumdakiler hangi örgütle işbirliği yaptılar / yapıyorlar / yapacaklar?

Tayyip Erdoğan’ın Amerikan destekli yetiştiğini söylüyor Müretcimler. Acaba yeni oluşumun lideri hangi ülke destekli olacak, dersiniz?

Umarım bu millet Bilge Kağan’ın dediği gibi, titrer ve kendine döner.

17 Temmuz 19
Gölcük



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
10 Kasım
Sefiller ve Sefilliğe Kefiller
Millet Olmak İçin Toplumsal Değerler
Çağın Ütopyası
Bu Vatan
Yusuf Kuyusu Ya da Milli Eğitim
Vicdansız Medya Cahil Toplum
Sosyal Medyada ve Tanıtım Panolarında Dilencilik
Büyüklerin Toprak Kapmaca Oyunu
Yusuf Tekin Tekke ve Zaviye Bakanı mı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İslam ve Rejim
İrade ve Kudret
Kanlı Temmuz
Devrimci Bir Derviş: Mehmet Akif
"Kadın Şairler Aşktan Bahsettikleri Zaman" Üzerine Birkaç Söz
Göğüs Kafesinde Kuş Yetiştiren Şair: Şükrü Çanku
Yazar ve Şairlerin Değişen Anatomisi ve Sosyal Statüsü
Kanlı Temmuz
17 Eylül ve Ülke Kaderini Değiştiren İdamlar
Sabahattin Ali

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Veda Partisinde Veda Hutbesi [Şiir]
Düş Geçiti [Şiir]
Saat Gökyüzüne Yaklaşıyor [Öykü]
Efsun [Öykü]
Sevgi Ya da Aşk Algısı [Deneme]
"Korkma Sönmez... "" Şairi [Deneme]
Aşkın Tarifi [Deneme]
Doğanın Çılgın Yaratığı ve Aşk [Deneme]
Bugün 23 Nisan [Deneme]
Eros'a Rekabet [Deneme]


Osman AKTAŞ kimdir?

1965 Erzurum doğdu. Gazi üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, TDE bölümünden mezun oldu. Sırasıyla Van, Bartın, Antalya,Bursa, Ankara, Bodrum'da öğretmen olarak görev yaptı. Halen Kocaeli'bde görev yapmakta. yaklaşık 40 yıldır şiir,öykü ve eleştiri yazıları yazmakta. Eserleri: 1. ayArsız; Uludağ Yayınları 2007 (Şiirler) 2. bermudayı tek geçmek; Cinius Yayınları 2016 (Şiirler) 3. AsiMilat(ör); Cinius Yayınları 2017 (Politik Denemeler) 4. (D)OKU(N)MUŞTUK; Cinius Yayınları (Kitap Eleştirileri) 5. cennet cazgırları; Cinius Yayınları 2017(Şiirler) 6. çorak düşler ülkesi; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 7. Yağmur Yankıları; Artus Yayınları 2018 (Öyküler) 8. Sessiz Çığlık; Cinius Yayınları 2018(Kitap Eleştirileri) 9. dar vakitte aşk; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 10. Âşık Hüseyin Fizâhî; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 11. Şuaraya Elhan Olmak; Cinius Yayınları 2019 (Şairler Üzerine Denemeler) 12. ναυάγιο αγάπης (enkaz-ı aşk): Cinius Yayınları 2019 (Şiirler)


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Osman AKTAŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.