Her insanda insanlığın tüm durumları vardır. -Montaigne |
|
||||||||||
|
Evrim Evrim teorisinin bir garip yönü de, herkesin onu anladığını zannetmesidir. (Dawkins) Atatürk doğmadan kabul edilen ve uygulanmaya başlayan sistem bilinmeden, bugünkü sözde yabancı yatırım, bankacılık ve uluslar arası tefecilik sistemi bilinmeden, yorum yapılamaz. Öde öde bitmez borçlarımız, miktar olarak az, etki olarak geniştir. Şeker fabrikalarının kapatılması ile, dış borçların ne ilgisi var… İlgi iki Almanya arasındaki utanç duvarından daha sevimli değil…. Konu birkaç fabrika kapansa ne olur… kadar basit değil. Bir fabrikanın kapanmasının gerçek etkisini ekonomi ile ilgilenen arkadaşlar açıklasın… ne kadar üretici, ne kadar tarım işçisi, ne kadar çalışan zorda bırakılıyor… Vergileri toplamak için, kendi birimlerini kuran emperyalizm, bugün aynı sistemle çalışmıyor… hangi fabrikaları, kimlerin çalıştıracağı uzaktan kumanda ile yürütülüyor…. Bankalar, döviz kurları, krediler, kredi kartları, alışveriş merkezleri, akaryakıt vergileri ile toplanan para, doğrudan yabancıya aktarılıyor… Adı piyasa ekonomisi… serbest piyasa ekonomisi… ikisi de aynı şey… Sıcak para ne oluyor…. Yüksek faizden yararlanmak isteyen yabancılar, faize, hisse senedine…. Şuna buna para yatırır. Sonra alır faizini gider… Yabancı yatırımcı, teknoloji ya da üretime ilişkin teknik bilgi getirmez. Parasını yüksek faize yatırır… ve böylece sürer yaşam. Fabrika kurmak için teknoloji getirmezler… reklamlarda ya borsa, ya bankacılık, ya sigortacılık… ön planda. Tarımsal üretim, madencilik, sanayi şu, bu olmaz… karlı yatırım faizle para satmak.. Evrim teorisinin garip yönü neydi… herkesin onu anladığını zannetmesi… İşte koç gibi evrim….
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |