Işık verirseniz, karanlık kendiliğinden yitecektir. -Erasmus |
|
||||||||||
|
Demek ki sayın izleyicim Bayındır kitabını tamamlamaya karar verdin. Sonra vazgeçtin. Sonra duman duman sen kaplarsan içimi şiirini tekrarlıyorsun.Temel denizi yüzerek geçmiş…kıyıya az kalmış ve yorulduğunu fark etmiş. Uy daha yüzemeyeceğim, en iyisi geri dönmek… demiş. Kral yolunun haritasını çizecektin. Bu arada Ksenefon tarihinde, Efes ve Sard’dan gelen iki ordunun karşılaştığı yerin Arıkbaşı köyü olması gerektiğini gördün. Bu arada uydu görüntüsünden, harita üzerinde çalışırken, Arıkbaşı, Çiftçigediği, Kızılcaova… orada biraz dur. Çınardibi yolunu izlerken, büyük viraja geldin. Görüntüyü dikkatle incele. Bir adet insan kafası ve onun yanında sırt üstü yatan bir asker. Asker olduğunu nerden anladın. Çizmesinden. Karabel kabartmasındaki askerin çizmesi gibi. Bu görüntünün büyüklüğü 50 futbol sahası kadar. Ve bu oluşum kabartma, antik kent, her neyse antik kral yolu üzerinde. Sırtüstü yatan asker kabartmasında ayak köy merkezine uzanıyor. Peki kabartmanın yüksekliği ne kadar. 250 metreyi geçkin. Kralyolu demiştik, Sard’dan başlayıp, Efes ve İzmire giden bir yol. Bu yol, Kızılcaova’ya kadar ortak. Kızılcaova’dan başlayıp, Sarda giden yol 1. Arıkbaşı 2. Çiftçigediği 3. Kızılcaova 4. Yakapınar 5. Söğütören 6. Alankıyı 7. Hisarlık 8. Kızıloba 9. Sarıyurt 10.Kızılkeçili Türkiye’nin, belki de dünyanın en büyük kabartması bu. tanım konusuna takılmamak gerek. Bu görüntü isterse lazerle çizilmiş olsun. Tabi bu bir mühendislik harikası. Burası gerçek. Ödemiş, köylerinden yola devam. Sınırda Manisa var.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |