..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > Birkan ASKAN




29 Ocak 2003
Düşlerim beni vurursa..  
Her kelimenin yerini tuttuğu kadar sarılmak yokmu sana..

Birkan ASKAN


Bir taraftan, tarafsızlığı durmayan zamanın.. acımasızlığı..anlaşılmazlığı.. Bildin değil mi.?.Midilli’yi anlatan geceydi, rüzgar getiren dokunuşlar..


:BECC:
Düşlerim beni vurursa../dönüşünde..

Şu çapraz gülüşün, /Ferforje parmaklıklı balkondan, /Uzanan asma yaprağına, /Düştü geceyle.. /Birde öpüşün, /Ah ki o öpüşün../Su yüzünde, /Aynalanmış yüzümde..ne kadar yasaklanır sessizce.. Bilemem dersem, yanıltmış olur muyum kendimi sence.. Ama yine de bilmemekle sınırlı kalmak istemem.. Bildiğin herşeyde bir bilinmezi oynamak, dahası düşlerimle sana olağan bir zamanı yazmak kolay olmasa gerek.. Düşlediğim yerde duruyorum ben../Bir dahasına..

Her kelimenin yerini tuttuğu kadar sarılmak yokmu sana.. kendi yerine bile dar gelen her düşüncenin kuralsızlığına aldırmadan.. takılı kalmak yokmu gözlerine.. Bir taraftan yollar.. Meraklı bakışların gölgesine sığınıp, yabancılığımızı ele veren suskularla..Yarım dünya adamların, Galya çıkartması kuşkularıyla..Bıyıklarının altında gizlenen, kurumuş dudaklarında, dilsiz, çıplak gözlerinde yabansı..ezik bir havanın yalnızlığını solumak.. aldanmayı kabullenmek yokmu aşk’ın yerine..

Bir taraftan, tarafsızlığı durmayan zamanın.. acımasızlığı..anlaşılmazlığı.. Bildin değil mi.?.Midilli’yi anlatan geceydi, rüzgar getiren dokunuşlar.. Karanlığın iki renginden göz kırpan ışıklarına karşı.. Oturup yalnızlığına fenerin.. ellerin, sadece ellerin..ah ki, bir Greek şarkısında düğümlenen düşlerim..Kane stin akri../

Hangi şarkısını dinlemişti yüreğim dilinden.. Henüz açılmamış pencerelerin kimsesizliği vardı ara sokaklarında..Kapalı kapıların ferforje kıvrımları sessizlikten.. okudular bize aşk’ı..Dalgakıran kenarındaki taşlar nasıl da yalnızdılar durdukları yerde.. Beklemekten.. bekleşmekten sağır dilsiz..Üşüyen yanlarımı tutan bir yangındı alevlenen gözlerinde.. Midilli’nin bakışları arasında..Sanrısız bir geceden, kayıtsız bütün günahlarımızı örttü, kalın perdeleri odanın..Bir şiir gibi, dokundu mu sonrasına gözyaşların.. karıştı mı gözyaşlarıma yağmur sesinden..Seslendi uzaklardan Midilli, rüzgarla menteşesi kırık pencereden bakan yüzümüze. ’Açın perdeleri, görmek istiyorum şimdi daha yakından gözlerinizi..’..Uykuya beş kala.. beş geçe yorgunluk sevişmelerimizi..Yediğimiz içtiğimiz bizim../Suskunluklar kalacak geriye.. bütün soru eklerinden aşk düşüren.. Pervasız nefesi ile büyücü kılığında, yağmuru çağırıyor adaya zaman.. eriyor düşlerim..ah ki, gözlerin.. gözlerim..

Bitmek üzere olan bir yolculuğun adını koymak gerekir şimdi.. /Belki de yeni başlanıldığına daha fazla inanmak için.. Ne kadar yasaklanır öpüşün tenimde, özlemi sancı çektiren bir yokluğun yerine..ah ki, o çapraz gülüşün yokmu yattığın yerde.. öpüşün tılsımlanmış bir kadeh şaraptan yudumsu.. aynalanmış yüzümün susturulduğu gece içinde../Ah ki doyamayışım sana.. Dönerken vuracaktı beni düşlerim.. Kaçırdım bakışlarımı gözlerinden.. Ne var ki, kaçamadım..gözlerinden.. Midilli’den../..

.Eleştiriler & Yorumlar

:: düşler katil olamaz..
Gönderen: pelin / izmir
31 Ocak 2003
çapraz gülüşler,midilli\'ye yansıyan / yanaşan bir sevda, suskunluk ve sessizlik..yoo, düşler katil olamaz..vuramaz düşler..düşlerini koru ve tut /..düşlerini tutanlar da olur elbet..kutlarım, yüreğine sevgiler..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
İstasyon
Suçlusun... /otur
Daha saklı bir yalnızlık
Yasal bir intihar
Subject.. -> Bir düşe düşmek varsayalım (02)
Omuzlarımda binlerce kuş çığlığı..
Bal köpüğü
Olmayan kırlangıçlar mevsimi
Alabros traşlı çocuk
Subject.. -> Bir düşe düşmek varsayalım.. (01)

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir aşk'a kaç aşk sığar..?/
Zahrad"a Bir İki...
Geldigim Yerden
İsmini unuttuğum bir zamandı
Sarılmak gelir içinden
Öldümse senin için öldüm
Sen hayatın bir ucundasın
Assos kıyılarında iki melek
Kendimi elde ettiğim gün
Ölümü sana yakıştıramıyorum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yokluğuna adandım [Şiir]
Hüzünde eskiyen bir geceyim [Şiir]
Seni yaşamaktan dönüyorum [Şiir]
Deli Mavi [Şiir]
Çünkü [Şiir]
Yüzü koyun günaha [Şiir]
Ne Diyorsun [Şiir]
Düşdenizim [Şiir]
Vakitsizce [Şiir]
Pencereler [Şiir]


Birkan ASKAN kimdir?

Kim olmadığımı biliyorum en azından. . /Bir öncesizlik mi desem, bir sonrasızlık mı, ya da evvel zaman içinde bir masal. . /kahramanlarının hepsi ölen. . /tarafından. . Kuru bir kuyu mu desem, gidemediğim bir uzak mı. . hiçbir an, göremediğim bir sevda mı, manası olmayan bir bakış mı. . /bilemedim. . Ama herşeye rağmen, kim olmadığımı biliyorum. . /Artık kullanılmayan bir köprüden. . aşk’ı sallandırıyorum. . Bilmem. . / Kimi anlatmak gerekir kendi yerime. . /ya da kim beni anlayabilir. . /Sadece kim olduğum mu önemlidir, yoksa kimse olamayacağım mı. . /Bunu da bilmek gerekir. . / Birkan tekilden sakin, çoğuldan delidir. . /Kelimesiz değildir. . /Kendidir. . /Kısaca kim ne şekilde düşünürse, öyledir. . /Bırakın öylece kalsın. . /Önemsizdir. .

Etkilendiği Yazarlar:
Lorca / O. Auroba / M. Mungan / B. Brecht / E. A. Poe / Gülten Akın / C. Süreya / E. Batur / H. Hesse / Nietzsche / C. Ersöz / P. Celan..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Birkan ASKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.