Mutlu insanlar tatlı şeylerden söz ederler. -Goethe |
|
||||||||||
|
Ne düşünüyorsun../şu saatte..’Arasam duyabilir miyim sesini..’/Arıyorsun sürekli.. ulaşamıyorsun.. /ve gecenin ardında birbaşına kalıyorsun../ Bilmez misin nasıl parçalanıyor içim../geçici de olsa yalnızlığın..nasıl da yakıyor düşlerini.. Uyusam belki de unuturum diyorsun../Unutamazsın.. Gözlerin şimdi../O yorgun gözlerin, kelimelere daha da yaklaşıyor.. Burada olsa, yanımda kalsa da, bir sarılsam diye geçiriyorsun içinden../Anlıyorsun bir yerde yüzüne dokunan yalnızlığın büyüttüğü zamanı..Teslim olmadan asla..ve unutmadan seni sevdiğini daha çok../Çünkü bütün acıları, sende yaşadın en az onun kadar..Sende tüm acılarını yüreğine gömdün./Yaşamamak üzere..Aynı düşleri paylaşıyor şimdi seninle, elini tuttuğun.. Günce’den..(43)../Herşeyin olduğunu bilerek../onsuz olamadığında.. Geçmişi unutuyorsun bir anda../Sonrası başlıyor duygularında../Nasılda sarıyor kelimelerin ardındaki yürek seni../Biliyorsun..Başka bir kentin sokaklarına düşüyor içindeki özlemler../Kendine engel olamadığın bir bekleyiş sarıyor uykularını.. /Yolda, vapurda, arabada../hep kendini onun yerine koyuyorsun../Onun, senin herşeyin olduğunu bilerek daha fazla../Hiç bu kadar yaşamadığın, aşk’ın o en ince ayrıntısına dek../İçinde biriken acılarla, kapanması mümkün olmayan yaralarının, ne kadar hızlı bir şekilde iyileştiğini hissediyorsun.. Zamanı aradan kaldırıyorsun../ Yarın için.. Tütsülenmiş bir yalnızlık bırakıyorsun../İçinden, gözü kapalı geçip gittiğin gecenin avuçlarına.. Günce’den..(44)../Kendisi olmak hayatın../sevda adına../herşeyden.. Yaşadığın kent seni bıktırıyor bir yerde../Bütün eşyalarını, hatıralarını bırakıp.. bütün yaşanmışlıklarını terkederek..yüreğinle kaçmak istiyorsun onun yanına../ Görebildiğin tüm yüzlerin çok ötesine../Göremediğin bir yüz için../Korkuların oluyor arasıra../Geçmişinden kalan..yeniden yaşıyorsun zamanla../unutmak adına yeniden paylaşıyorsun herşeyi..Beraber uyumak..beraber uyanmak istiyorsun bütün uykulardan../hatta hiç uyumamak..sürekli konuşmak, bakmak..dalıp gitmek gözlerinin rengine..Hiçbir mutluluğa benzemediğini anlamaya çalışıyorsun.. en azından çabalıyorsun bunca zorluğa katlanarak..Pencerenden görebildiğin en uzak noktaya bırakıyorsun yüreğindeki yağmurları..sevda adına../Herşeyden vazgeçebileceğin bir bir sonra için../Sonrasızlık çekmek istemediğinden.. Değerini biliyorsun birçok paylaşımın../Öncekiler adına..Sonuçta, kendi kendine öğreniyor insan../Kendisi için bir başkasını yaşamayı../Bir başkasında kendisi olmayı../.. Elvis costello..accidents will happen.. Günce’den..(45)../Orada bekliyor seni../sen biliyorsun../bildiğini.. Günün her saatinde özlüyorsun onu../Kahvaltıda, yolda, ofiste..canın sıkıldığında.. hiç ummadığın anda, aradığında../duyuyorsun sesini..yanında olmasını istiyorsun.. /Buluyorsun..Ne çok şey var konuşulacak..anlatılacak..kelimelere sığmaksızın../ Ciddiye alıyorsun hergünü artık../Onun orada beklediğini biliyorsun../Birden fazla düşünce içinde..orada..birbaşına../Fotoğraflarına bakıp, tebessüm ediyorsun arada bir../su yüzünde ayışığı gibi../durmuyor zaman../bekletmeyen her sabahta../.. Günce’den..(46)../Terkedilmiş bir kasabada../hayallerinin peşisıra../sen.. Bir hayalet gibi beliriyor gece../Nasıl da yağıyor yağmur..Sesine kulak veriyorsun caddenin..Kimsesizce..Işıkları sayıyorsun..kapatıp açıyorsun evlerin perdelerini../ kapılarını kilitliyorsun../bütün geçmişini bir sır gibi dosyalıyorsun..ve ulaşılmaz olan en tenha yere bırakıyorsun../Bağlanmanın hesapları geçiyor aklından../ Terkedilmiş bir kasabada..sahile her zamankinden daha yakın.. bir yalnızlığın kenarına oturuyorsun kaybetmediğin düşlerinle../ durgun bakışların, maviliği şimdi gökyüzünün..Hiçbir şey gidermiyor özlemlerini.. Gördüğün hiçbir yüz, hiçbir ifade.. daha çok savaşıyorsun olasılıklarla../onu her anda, yaşadıkça kazanıyorsun oysa.. kaybetmeyi düşünmeden.. /Artık hayaller böylesine korkutmuyor seni../.. Günce’den..(47)../Dokunmasa da../Öptüğü kadar hayallerinden../Seni.. Nedenlerini düşünüyorsun../Neden bu kadar uzak../neden bu kadar sessizlik..ve yalnızlığı zamanın..herşeyin bir nedeni var elbet seni beklemekten../Belki hiç yaşamadığın birşey../belki bir çoğunun sana veremediği kadar fazladan../Kendini saklamıyorsun artık..inandığın yüzün sıcaklığından.. /hiçbirşeyin hayal olmadığına dair sorgulanıyorsun kendince../Birdenbire sona ereceğini düşünmüyorsun artık../ Daha çok, hergün nasıl başlanılacağını../Sevda uzak olsa da ne farkeder../ düşündükçe herkesten daha çok seni..dokunamasa da sana.../öptüğü kadar hayallerinden../ kimsenin anlamayacağı kadar.. Günce’den..(48)../Herşey onun yüzünden çizilir yüzüne../anlarsın.. Birçok şeyin muhasebesini yaparsın.. kendince.. /merak ettiğinden yola çıkarak, /daha çok onunla olmak../onunla yaşamak..belki bir dağ tepesinde../belki kıyı kasabasında../onunla paylaşmak birçok şeyi..Birçok kelimeyi..birçok şiiri onun gözünden okumak../Acılarını perdelemek ve unutmak../Yaralarını sarmak daha çok onun yüzünden../nefesinden hayat olmak..Bir hayat olduğuna kendini inandırmak istersin daha çok../Duygularını engelleyemezsin../Bunca yüzün içinde/nasıl onu bulduğunu.. nasıl ona ulaştığını../nasıl denizlerinde fırtınalara yakalandığını../yağmurlarında ıslandığını..Ondan hiçbir an, ayrılmak istemeyişini saklayamadığın gibi içinde../Saklayamazsın aşkını onun gözlerinde../Baktıkça suskun..Seni anladığını bilirsin../seni ne çok sevdiğini..seni ne çok paylaştığını düşünerek.../senden hoşlanır..seni sever inandığın müddetçe../Herşey onun yüzünden çizilir kendi yüzüne../anlarsın.. Günce’den..(49)../Kim çıksa karşına../hergünün o olduğunu bilerek.. Sevdiğin bir şarkıyı okumasını istersin..dudaklarından../Bir şarkıyı dinlerken anlam ararsın gözlerinde../Yorgun kalmadıkça aşktan../Her yazılanda, onu anlatan bütün kelimeleri kendine çekersin..Hiçbirşeyin önemli olmadığı zamanlarda../düşledikçe.. /Yanında olduğunu bilirsin../Şiirler yazarsın../Şiirlerinde kendini ararsın../Kimse anlamasa da..sen anlarsın../Kim çıksa karşına, gülüp geçersin artık hayata.. /Hergünün onunla kaldığını anımsadıkça../Yüreğinde.. Günce’den..(50)../Eskiyen bu kente../Yağmurla doğar her uyanış.. En çok yaşayan bilir sanırım../Yüzüstü bırakılmış bir yalnızlığın, gecelerini bir aşk yüzünden nasıl terkettiğini../Oysa yalnızlığı da sever insan../Hiç sevmesede yaşadıkça..Şimdi her yer suskun../Sabah yağmurundan sonra..çıkan güneşin yüzünde çoğalıyor insanlar../Yağmur’la yeniden doğuyormuş demek, her kent kendi kimsesizliğine../Caddelerinde, rüzgardan kalan uğultusu dolaşıyor her uyanışın../Herkes birbirine çok başka../ Herkes birbirine çok yabancı../Yalnız biri.. bildiğin gibi..daha yakın sana../Gördüğü tüm yüzlerden../birkez bile geçmeden..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Birkan ASKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |