..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamım boyunca, ondan birşey öğrenemeyeceğim kadar cahil bir adamla karşılaşmadım. -Galilei
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Birkan ASKAN




18 Şubat 2007
Geldigim Yerden  
Simdi artik nereye biraksan kendini../Orada öykü oluyor../

Birkan ASKAN


Basilmis bir mührün hükmü yoktur artik. Kendi cümlelerime katabildiklerim adina alnimda tasidigim mühürlerin eskisi olmak etkisiyle. /Icinde bulundugum bir haritanin uzakligi kadar yasiyorum herseyi. /Uzaktan ama eskizsiz../Uzaktan ama eksiksiz..


:DJCA:
Arasindan gecerken hayatimin../Orta yerinde durdum..

…..
Öykünün neresinden tuttugumu degil, neresinden biraktigimi, bu öksüzlügün hangi anlamsizligindan yola cikipta alkis aldigimi, beni hangi unutulmus bir kösesinde bu dünyanin bilinmez adresinde sakliyor gibi geliyorsa da hersey../ Ben unutulmayan bir sarkiyi mirildaniyorum icimden..

Siirin yazildigi tarafindan okunmasi gibi birsey. Kelimelerin bes para etmezligi../ Düslerimi sinsice calan yürek../Degistir ismimi..Bir piyano tusundan, yakamoz beklentisine degin sabirsizca..Ne kaldiysa geriye..Ne kalacaksa..

Yazilmis kendimden zamaninda../

Gün karartısında baksan,/
Bakış atsan hani,
Yüzüm olmayan gölgene,
Dinlemektir içten içe,
Yapabildiğim,
Dıştan ağlama duvarı,/Aynalardır sahipsizliğim,
Beceri travması,/Geçirten tarihine,/Anlam dengi,
Mührünü basar kimsesizliğim…

Basilmis bir mührün hükmü yoktur artik. Kendi cümlelerime katabildiklerim adina alnimda tasidigim mühürlerin eskisi olmak etkisiyle. /Icinde bulundugum bir haritanin uzakligi kadar yasiyorum herseyi. /Uzaktan ama eskizsiz../Uzaktan ama eksiksiz.. Anlamadigim kadar bildigimden olsa gerek..Fotograf dilsizligini..

Bir vardim..Bir yoktum../Aksayan taraflarimdan hizla gecip giden bir zaman oturuyordu icimde..Icimde bir yerlerde adressiz, bir bacagi kirik bir iskemlede.. Savrukca montajlanmis bir sekilde. Sonunu belirleyemedigim.. Kollektif bir tutarsizligi delip gecen, ve kücük bir adayi binlerce kez tavaf edercesine../ Suskun tavirsizligim.. Önünü alamadigim bir patavatsizliktan dünyaya düserek..Bir vardim..Bir yoktum..Bir olamadim yani..

Gözümün önünden gelip gecen her senaryonun bos kahraman takintilari, promosyon arayislari, vitrin cambazliklari, taklitler, taktikler.. Sivilasmis bir modellemenin katisiksiz piyonistleri.. Orkestra suskun, stüdyo bos, sahnede itile kakila yerlerini alan kopya mucitler../ Bir cift gözün, sadece cok isteyerek degil..

Belki de istenmeden gecikmisligi hayatina dair../Olmak bu degil.. Olamamak istenildigi gibi..Bircok yalanin iyi secilmis bircok dogrudan olustugunu anlamamak gibi birsey..Kendi filmimden ayriliyorum kisacasi../Oynamadigim günlerin hatirina..

Bakiyorum da, en cok Ask`tan yoruluyor insan.. Ayriliktan ve acidan sonra..Ve yoruldugu kadar kosuyor pesinden kendinin.. Yaziyor bir de../Bir olamadan..Düsüyor Bir`e varamadan.. Nedense..?

Simdi artik nereye biraksan kendini../Orada öykü oluyor../
Hic okunmamis bir öykü..
Hic baslanmamis../


.Eleştiriler & Yorumlar

:: ............
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
18 Şubat 2007
Merhaba Sevgili Birkan Askan; Uzun bir aradan sonra ilk kez okudum seni.Zaman zaman şiirsel söylemler içeren itirafını dikkatle okudum.Bazı cümleleri tekrar tekrar.Yaptığın bazı tespitleri,seni avucuna almış ruh halini, hayata dair düşüncelerini ve kendine ait aldığın kararları yazarken kullandığın imgeler; farklı noktalara götürüyor okuyucuyu, birçok çağrışımlara düşürüyor.Bazı cümleleri tamamlamak da okuyucuya düşüyor.Dikkatlice okunduğunda, ağır bir yazı aslında.Bir cümleden yola çıkıp, farklı sonlara gidebiliyor okuyucu...Teşekkürler paylaşımın için....Sevgiyle kal.........Kâmuran ESEN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kendimi elde ettiğim gün
Herşey benim yüzümden../değil..
Sevdanın yüreğine dair düşünceler
Dökülen renkleri fotoğrafın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir aşk'a kaç aşk sığar..?/
Zahrad"a Bir İki...
İsmini unuttuğum bir zamandı
Sarılmak gelir içinden
İstasyon
Öldümse senin için öldüm
Sen hayatın bir ucundasın
Assos kıyılarında iki melek
Suçlusun... /otur
Daha saklı bir yalnızlık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yokluğuna adandım [Şiir]
Hüzünde eskiyen bir geceyim [Şiir]
Seni yaşamaktan dönüyorum [Şiir]
Deli Mavi [Şiir]
Çünkü [Şiir]
Yüzü koyun günaha [Şiir]
Ne Diyorsun [Şiir]
Düşdenizim [Şiir]
Vakitsizce [Şiir]
Pencereler [Şiir]


Birkan ASKAN kimdir?

Kim olmadığımı biliyorum en azından. . /Bir öncesizlik mi desem, bir sonrasızlık mı, ya da evvel zaman içinde bir masal. . /kahramanlarının hepsi ölen. . /tarafından. . Kuru bir kuyu mu desem, gidemediğim bir uzak mı. . hiçbir an, göremediğim bir sevda mı, manası olmayan bir bakış mı. . /bilemedim. . Ama herşeye rağmen, kim olmadığımı biliyorum. . /Artık kullanılmayan bir köprüden. . aşk’ı sallandırıyorum. . Bilmem. . / Kimi anlatmak gerekir kendi yerime. . /ya da kim beni anlayabilir. . /Sadece kim olduğum mu önemlidir, yoksa kimse olamayacağım mı. . /Bunu da bilmek gerekir. . / Birkan tekilden sakin, çoğuldan delidir. . /Kelimesiz değildir. . /Kendidir. . /Kısaca kim ne şekilde düşünürse, öyledir. . /Bırakın öylece kalsın. . /Önemsizdir. .

Etkilendiği Yazarlar:
Lorca / O. Auroba / M. Mungan / B. Brecht / E. A. Poe / Gülten Akın / C. Süreya / E. Batur / H. Hesse / Nietzsche / C. Ersöz / P. Celan..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Birkan ASKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.