En güzel özgürlük düşü, hapishanede görülür. -Schiller |
|
||||||||||
|
Kaç rengi vardı duvarın.. /Işığın avcunda.. Günler kısa artık.. /Yetişmiyor nedense yorgunluğa.. Kaç rengi var sevişmenin.. /Gecelerce.. /Geceler artık uzun.. /Yetişmiyor sınırsızlığa.. /Kaç rengi var özlemenin.. /Günlerce.. /Günler artık sahipli.. /Yetişmiyor uykusuzluğa.. Günceden..(52)../Gökyüzünde yüzün../Işıklarına karışan kentin.. Hiçbirşey gelmiyor aklına..biliyorum..Yazmaktan çok düşünüyorsun gitgide.. /Konuşmak dahası.. Yorgunsun hissediyorum.. Uzandığın yatağından pencereye dönmüşsün yüzünü.. Gökyüzü yok şimdi.. Kapkara bir gece ve ışıkları şehrin.. Bu yalnızlık bile bile../Senin seçimin.. Günceden..(53)../Unutulur mu../İlk şiir sevgiliye../ İlk şiir sevgiliye..neden önemlidir..?./İlk öpüşten daha çok..Daha çok mu sevilir.. /Zamanın ayrılık saatlerinde daha mı değerlidir okundukça.. /Neden özletir kelimeler sevgiliyi..?./ Neden anlatmaz yaşanması gerekeni daha fazla.. Bir emanet gibi saklanır yürekte.. /Ve unutulur ansızın.. /Bitince.. Günceden..(54)../Hangi şairin yeri../Hangi şiirdeki yerinden.. Deniz’e karşı oturup şiir yazanlar.. /Daha mı şanslı olurlar..?/Martıların gölgesinde, güneş’e daha yakın.. /Ve rüzgarın kollarında daha mı şairdirler.. Dağ’a karşı oturup şiir yazanlar.. /Daha mı özgür olurlar.. /Bulutların nefesinde, maviye daha yakın.. /Ve yeşilin tonundan daha mı yeşildirler.. /Şehire dönük yaşayan kelimeler /Daha mı yalnız, daha mı kimsesizdirler..? /Beton rengindeki düşlerden.. Günce’den..(55)../Eskicinin yüzünde../Eskimiş bir kent yalnızlığı.. Eskici geçiyor yine.. /Ne çabuk eskitti topladığı eskileri..Yeni eskiler peşinde.. /Belli ki eskinin yenisini arıyor.. /Kentler gibi.. Eski olduğu halde, yenilenen yüzüyle..Eskiden daha yeni.. Baba eskici.. Günce’den..(56)../Dağınık olmalı../Öğrenci evi dediğin.. Dağınık perdeli evde.. /Toz tutan yüzler../Güneş kırgını.. /Boyası dökülen yalnızlık /pervazlarında aşınmış bir hayat.. /Derin bir uyku gerektirir içerideki hava.. /Belki de, öğrenci evi dediğin böyle olmalı.. Günce’den..(57)../Çiçek sevdalısı bir asker../Kamelya’da fal seansı.. Yağmurlu bir gün.. /Eski fotoğraflar arasında.. bir askerlik hatırası../Kamelya’da çay keyfi.. Soldan sağa..Çanakkale’li Nurullah Onbaşı..İstanbul’lu Metin..İzmir’li Hasan..ve ben../Kim çekmiş bilmiyorum.. Kayseri’li alt devre fal bakacak bize.. Tüm hesaplarımıza birer çizik fazladan atarak.. Arkada, kareye habersiz girmiş biri.. Çiçek sevdalısı../Sarı Hüseyin..Çizgi film hastası../Yalnızca o anlık../Kimbilir.. Günce’den..(58)../Solgun bir yalnızlıkla../Gölge bırakmak zamana.. Nedeni yok bu karamsarlığın../Başucumda iki kırmızı mum ve tütsülenmiş bir oda.. /Solgun yalnızlığı deşiyorum.. /Duvarlar gölgemi tutuyor.. Sabah olacak birazdan.. /Bilmek istemiyorum.. Günce’den..(59)../Ada’nın havasında../Balık kokusu.. Ada’nın düzgün kesilmiş taşlarla döşenmiş yollarından, sahile iniyoruz.. /Kıyıyı bekleyen tahta iskele üzerinde iki martının ürkek gölgeleri.. /Deniz suskun.. karşımızda diğer bir ada../Kendi halinde.. Anlamak zor değil..Öteki suskunluk bu.. /Yaşanası..Kaç gün geçti yazılmadık zaman için.. Gözlerin durgunlaştığı bir gökyüzü altında.. /Bu sessizliği seviyorum.. Arka sokaktan keman sesleri geliyor.. /Deniz’e karşı balık kokusu.. /Sahildeki lokantalardan..Öpülesi hayaller.. Günce’den..(60)../Kim koşuyor benden çok sana../Ben yoruldukça.. Uykusu gelmiş bir yalnızlığın.. /Tam ortasında uyanıyorum.. Birşeyleri kaybettim sanıyorum../Ne olduğunu bilmediğim.. /Sesini duymak istediğimi söylüyorum defalarca.. /Başkaları çalıyor bu düşümü..Kendilerini koyarak benim yerime.. Sesine koşuyorlar benden önce.. /Ve uzaklardan, başkaları okuyor bu kelimeleri.. /Sanki bir gölge içime giriyor izinsizce.. /Ve ben halen sana yazıyorum.. /Yazacağım.. Günce’den..(61)../Kim incinir bu düşten../Düşlemedikçe.. Sustu bütün baharlar.. /Daha fazla zaman ayırmasından kendine.. /Daha fazla kendisi oldu bütün kelimeler.. /Beğendin.. Beğenmedin../Kim incinir bu düşten.. /Belki geceler daha çok.. Günce’den..(62)../Olmayan kırlangıçlar mevsimi../dilsizliğim.. Seni yazdığım kelimelerimi çalmış suskun kırlangıçlar.. /Ne kadar saklansa da kendi gölgesine.. /dilsiz.. /Sabahlar.. /Suçlamıyorum onları..Onlar zaten yoktular.. Günce’den..(63)../Sheakspeare../Aklımda tozlanan perdesi sahnenin.. Sheakspear’ı okuttu bize../Tiyatro sahnesinin tozlu perdeleri önünde.. /Ezberim yoktu.. /Elimde kafatası..Ben ona baktım..o bana../O bana suskun..ben ona anlamsız..Aklımda kadifesi perdelerin..Işıklara karşı.. /’Ben olmasam elinde..ne yaparsın..?..’ dedi ansızın../’Yapmam gerekeni’ dedim... Goril yürüyüşü, hafif bir tebessüm ve kızartma.. Günce’den..(64)../Prospektüs kıvranmaları.. /Kaynanalar yarışırken.. Büyükannemin çiçekleri../Susuz kalmaya gelmezler.. Bir de, kaynanalar yarışır onun hayalinde../Olmazsa olmaz.. Neden desem şimdi ona../Ne kadarını anlar.. Gündüz ve geceden başka.. /Büyükannemin ilaçları../İhmale gelmezler..ve prospektüsleri latinceden..birbirine karışmış.. Peşimden koşar adım../Ben ki anlamam Selektif Alfa blokeri..Okusam ne anlar../Ölüm ve yaşamdan..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Birkan ASKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |