"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote |
|
||||||||||
|
Uzak bir köyün çocuğuyum ben! Çok kişinin adını bilmediği Bir köyde geçti çocukluğum. Tozlu,çamurlu yollarda büyüdü sevgilerimiz. Ellerimiz yabancı değildi bastığımız toprağa, “Ha!” deyip salladıkça kazmayı, Terimiz domur domur parlarken alnımızda, Toprakta güldü yüzümüze / diktiklerimiz. Oysa hep karanlıktı gecelerimiz Aydınlık gönüllerimize inat. En yakınlar bile fersahlarca uzaktı bize, Büyüktü / çoğalmaktaydı günden güne hasretlerimiz. Gaz lâmbasının ışığı aydınlatırken odamızı, Radyodan kulağımıza gelen, İnce bir derenin şırıltısı gibi Isıtırdı içimizi türkülerimiz. Dert ortağımızdı onlar bizim, Annemim ninnisi gibi, Türkülerimizdi uzun gecelerde tesellimiz, Yine türkülerdeydi kaybettiklerimiz. Uzak bir köyün çocuğuyum ben! Çok kişinin haritada yerini bilmediği Bir köyde geçti çocukluğum. Sadece topraktı / verenimiz, Yalnızca topraktaydı geleceğimiz. Bir de eğer gökler unutmamışsa , Ve yağdırmışsa üzerimize rahmetini, Yüreğimiz büyür büyürdü de toprakta, Sönerdi içimizi yakan hararetimiz. Korkularımız gider Sancılarımız diner, Gül şerbetine dönerdi günlerimiz... Uzak bir köyün çocuğuyum ben! Yorgun ama umutlu adımlarla çiğnediğimiz, Ve bir çocuk gibi Elimizde büyüttüğümüz el kadar tarlamızdan Soframıza gelen o doyuran / o mübarek , O sıcak ekmeğe dokununca ellerimiz, Ekmekteki yorgunluğumuz ısıtırdı içimizi. Dudaklarımız başlardı titremeye, Dualarla aydınlanırdı gecelerimiz. Uzak bir köyün çocuğuyum ben! Eğer görmek / hissetmek isterseniz o köyü, Şöyle bir kapayıp gözlerinizi, Yalnızca kalp atışlarınıza kulak veriniz. Dinleyiniz uzak köylerin damarlarınızdaki atışını, Siz / olsanız da kendisinden habersiz, Sizin içinizde yaşıyor, O adını bilmediğiniz , Haritada ismini görmediğiniz köylerimiz, Ve o köylerde ömür tüketen yorgun köylülerimiz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |