Sevgi dünyadaki yaşam ırmağıdır. -Henry Ward Beecher |
|
||||||||||
|
Belki kafamın içinde, özlediğim o eski ev ve yüz hatlarını unutmayacağım bir kadın da vardır. Ev önemli değil, bildiğim kadar kentsel dönüşüm için yıktılar, zaten kiraydı. Kadın ise yok işte, gitti. Başka bir adamla neler yaptığını bilmiyorum, bilmekte istemiyorum ama sevmiştim diyebiliyorum ancak. Zaten görse tanımaz... Otobüs diyordum. Yolculuklarımın en garibiydi. Arkamda oturan ve sürekli çevresine soru soran 9-10 yaşlarında bir kız çocuğu vardı. Bana da soru soracağına emindim ve duymamak için kulaklıkları takıp uyudum. Aradan geçen bir kaç saat sonunda, yanımdaki boş koltukta minik kızın uyuduğunu ve kulaklığımın tekinin onda olduğunu fark ettim. Umursamayıp uyumaya devam edecekken, "Şarkı güzelmiş, adı ne?" diye sordu küçük kız. Böylece sohbet etmeye başladık. Adı Tuğçe, tahmin ettiğim gibi 10 yaşında, en sevdiği renk pembe ve büyüyünce dünyayı kurtarmak istiyor fakat ailesi doktor olmasını istiyormuş. Gerektiğinden fazla konuşkan ve samimiydi. Benim neler yaptığımı falan sordu. Şehre girmiştik yavaştan, az da olsa yorgunluğumu unuttum derken Tuğçe bir soru sordu. "Sen kimsin?" dedi bana. O an içimden "Amına koyayım kimim ben harbiden" dedim fakat şaşkınlık ifademi fark ettirmemek için baya bir uğraştım ve geçiştirdim. Eve giderken bavulun tüm takırtısıyla düşünmeye daldım. Kimim ulan ben? 32 yaşında kazık kadar adam. İş sahibi değilim, nerede barmen arayan bar var koşuyorum. Tüm paramı alkole ve sigaraya yatırıyorum. Ailemle yaşıyorum ve sevdiğim kadın başka bir herifin kucağında. İnsanı insan yapan her şeyden uzakta kalmışım, insanlıktan çıkmışım ama senelerdir hiç şikayet etmeden yaşamışım. Ya duygularımı yitirdim ya da pes edecek kadar düz bir herifim. Neyse ne yıllardır hayal bile kurmamış biri olarak bu çocuk düşünceler uzak bana. Bir daha biri sorarsa eğer kim olduğumu, kaybolmuş bir adam diyeceğim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mahnaz Forouzandeh, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |