Roman yazmanın üç kuralı vardır. Ne yazık kimse bu kuralların neler olduğunu bilmiyor. -Somerset Maugham |
|
||||||||||
|
GEÇMİŞE YOLCULUK Yıl 1982: O yıl henüz hafızlığı yeni bitirdiğim dönemler. Kuranın tamamını hıfz eyleyip beyin belleğime kaydettiğim o yıllarda, hafızamın tazeliği ve hıfzımın çok kuvvetli olduğunu fark eden öğretmenler özel günlerde okunması gerekli görülen tüm şiirleri , okuma yeteneğim çok iyi olmasada, ezberimin kuvvetli oluşundan bana okuttuğu seneler. Ezberletilen tüm şiirleri yarı kuran lehçesiyle fakat yanlışsız okuduğum o sene aynı zamanda Dağsu ilkokuluna kayıt olduğum ve küçük bir sınava tabi tutularak gösterdiğim başarı neticesinde bir ve ikinci sınıfı okumadan atlatılarak üçüncü sınıfa başladığım bir sene. Dağsu Avni Akyol İlkokulunun avlusunda kırık bir sıranın üzerine çıkartılarak toplanan onca kalabalığa karşı Ayşe öğretmenin bana okuttuğu bir şiirin zaman zaman kulaklarıma fısıldandığını hatırladım. Hafıza belleğime kazınan bu şiir aynen şöyleydi. Güzel 23 Nisan Geliyorsun diye sen Köy, şehir,cadde,alan Nasıl süslendi bilsen Seninle güzel bahar Herşey sanki gülüyor Gözlerden,gönüllerden Neşeler dökülüyor Okullarda hazırlık Bayram yeri sınıflar Ulus böyle sevinir Böyle mutluluk duyar Bu şiiri bir sonraki hafta bir bahar şiiri takip edecekti. Bahar ayının gelişinin simgelerinden olan kısa ömürlü kelebekleri yakalamak için evdeki plastik leğenlerin bir kenarından kesip ipin ucuna bağladığımız ve çevirince etrafına kelebeklerin toplanıp uçuştuğu KELEBEK şiiri. Hafızam beni yanıltmıyorsa o da aynen şöyleydi. Kelebek, kelebek Üstü mavi al benek Aman tutsam şunu ben Hemen uçup gitmeden Böcek kaçar o koşar Göğe avuç el açar Fırlar kasket,mendil,bez Ne tükenmez bir heves Sonra tutar böceği Bakar solmuş beneği Çocuk ağlar ama boş Kelebek uçarken hoş Sonra yerli malı haftalarından aklımda kalanlar derken, bir bakmışsın zaman su gibi akıp gitmiş. Akıp giden sadece su. Suyun başı pınar. Bu yüzden hiç kesilmiyor. Bu yüzden akıp giden sadece yıllar oluyor.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © mehmet avcı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |