..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Varoluşçuluk > mehmet avcı




15 Şubat 2012
Ahde Vefa Bekleyen Katır  
mehmet avcı
yıllar önce aynı eller aynıkaşağıyla benim saçlarımı tarıyordu diyerekten ahde vefa bekliyordu


:BFAA:
ahde vefa bekleyen KATIR

Mehmet AVCI

Ömrünü sahibine hizmete adayan katır yılların eskitmesiyle,yaşlı,işe yaramaz bir hal almaya başlayınca sahibinin hürmetinden nasiplenemez hale gelmişti...

Oysa ki,yıllar önce aynı eller aynı kaşağıyla onun saçını taramaktaydı...Şimdi ise başına geleceklerden habersiz olan genç katıra aynı hürmet ve iltifatlar sunulmakta,en güzel yemekler yaşlı katırın önünden alınıp onun önüne konulmaktaydı....

Olayları sadece seyretmekle kalmıyordu yaşlı katır....Verdiği bunca emek karşısında kendisine reva görülen zulümün muhasebesini yaparken aynı zamanda kaderine teslim oluşunu kabul etmekteydi.

Bunca zaman sahibinin yükünü dere tepe demeden taşımış ve birkere olsun yorulduğunu yediği yemeğe nankörlük olur diye belli etmemişti....Gözlerini,geçmişte yaşadığı güzel günleri görmek için kapattığında,güçlü zamanlarında sahibinin kendisine''sen benim ölene dek yol arkadaşım olacaksın,hele seninle şu dağları aşıp tepesinde bir ev yapalım sanada yanımda bir oda yapacağım''
deyişini tekrar duyar gibi oluyor ve gözlerini açtığında gördüğü ahde vefasızlık karşısında biraz daha eriyordu....

Fazla insancıl oluşu,onu,insan gibi düşünmeye yönlendiriyordu..Belkide bu özelliğiyle kendi cinslerinin yerinede sitemini ilk kez sesli dile getiriyordu..........Hayatı boyunca başkasının önünden kendisine ait olmayan bir yemeği kendi önüne çekmemişti...ONUN SİYASETİNDE,başkalarının sırtına basarak,başkalarını aşağa iterek yükselmek yoktu....Onun elindeki silgi bunca iyiliği biranda silecek kadar büyük değildi.....Onun kitabında yeni yüzlere talip olunurken eski yüzleri eskitmek yoktu...

Bütün serzenişi,aslında,hayatını başkalarını alkışlamakla geçiren katırların kendilerini alkışlatacak yanlarını görmelerini sağlamak içindi.....''VEFA''YI kaybeden kişi geri kalan yaşamını ''AH''alarak geçirebilirdi ancak....Nitekim katırın sahibi onun ah'ını alarak genç katırın çiftesinden nasibini almıştı.Kalan ömrünü kör olan gözleriyle hayata kapalı geçirdi.

Lütfen görüşlerinizi (mehmetavci-izedebiyat@hotmail.com)adresime meille bildiriniz.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çocukluk Anılarım
Düşünüyorum…
Küçük Bir Anı...
Dedemin Hayatı...
Geçmiş, Bende Hiç Geçmemiş
Beyaz Türkler
Aldatanlar ve Aldatılanlar
Bir Anı
İmam Hatip Nesli
Sebastian,maria ve Pembe Köşk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yakamoz [Şiir]
80’lerde Çocuk Olmak... [Şiir]
Bir Umut [Şiir]
Ey Yâr [Şiir]
Gidiş - Dönüş [Şiir]
Yürümek... [Şiir]
Siyasi ve Fikirsel Evrilmeler [Şiir]
Eski Günler [Şiir]
Ölüm Bizi Eşitledi [Şiir]
Sen Olmayınca [Şiir]


mehmet avcı kimdir?

yüreğimden kopanları cümle olarak yazıya aktarmak istiyorum. . . Güzel olması için özel bir gayret sarfetmekten uzağım. . . Hayat nasıl spontane olayları bize yaşatıyorsa bende o an içimden geçenleri yazmaya çalışıyorum. .

Etkilendiği Yazarlar:
herkesten alınacak birşey vardır


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mehmet avcı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.