..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir takım şeyler görürsünüz ve "Niye?" diye sorarsınız. Ben ise bir takım şeyler düşlerim ve "Niye olmasın?" diye sorarım. -George Bernard Shaw
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




15 Aralık 2016
Alan Etkisi ve Totemi Oluş 9  
Bayram Kaya
Totem, bu gizemiyle sosyal alanın çekim merkezindedir. Totemin merkez ağırlığı fetişi bir dokunulmazlıktır. Totemin fetişti bir yansıma ve yansıtma yapması demek; totemden sosyo özneli mananın etkili kaynağını; oluşturmak demekti.


:IJI:
Kişi, düşüncesi içine konan totemi son nokta; aynı zaman kişi ruh dünyası içinde de sonun, başlangıcıdır. Kısaca son nokta olan burası kişinin kendi atalarını ve atalar deneyimli olan atalar ruhudur. Yani kişi bu son nokta olan başlangıca atalar ruhunu koyar.

Kişilerin totemi alan etkisiyle kendi düşünce başlangıcına koyduğu bu düşüncesi içindeki kişiler; kendisi için konulan bu imgelerden ötürü kişi ile imgeleri örtüşen bir denk gelme içinde olurlar.

Böylece kişi imgeleriyle kişi düşüncesinin sürtüşmelerinin odağında oluşan yığılma kişinin kendi kişisi minnetini ve mihneti olmakla dışta totem grubunu saygılama, dönüşünü ortaya koyar. Kişi yığılmanın islimini atar. Bu sosyal engelli (fren etkisi) ruhsal dünyada olumlu denk düşmeler olduğu kadar da ruhsal arızaların da (fhastalığın da) kaynağıdırlar.

Böylece az çok kendi kendisine olan çığlama düşünmesinde kurtulan beyin; atalar ruhunu saygılamakla kendi istikrarını, kendi huzurunu bulmuş olur. Atalar ruhunun konduğu bu nokta, önceyi ve sonrayı ayırıp önceyi, sonrayı anlam eder.

Atalar ruhunun öncesi olan nokta evrensel ruha atlayış noktasıdır. Buraya daha sonra köleci sisteme özgü inşacı dinlerin ve dini duyuşların ön envanterleri yerleştirilecektir.

Totemi atalara dek söylemlerin içlerinde totemdi geçmişin olup biten süredurum anıları gizlenirler. Gizlenen bu tabuları ile atalar ne yapacaklarını bilirler. Bu gizil süredurum içinde atalar ve atalar ruhu kendi totem kişilerini korur. Gözetirler.

Ve atalar bu gizil gücün içindeki sosyal bilinci ve sosyal zekâyı kendi totemi kişilerine geçirirler. Geçişen grup ruhu o kişilerin kendilerine göre yönelimli olmalarını sağlayacak bilinçlendirmelerdir.

Atalar anı güçlerini grup ruhu olmakla torunlarına geçirirler. Bu türden sosyal güç aktarımlarının yapılması, en az iki tür yolla olası olmaktadır. İlki gözlemci olunan sosyal yansımalı manyetik davranışla olurken ikincisi sözlerle olmaktadır. Böylece atalar deney ve tabularını kedi torunlarına aktarım yaparlar.

Bu aktarımlar kişilerin gözetmesi gerekenler ve kişilerin düşünmesi olurlar. Kişilerin eline verilen bu öznel manalı totemi düşünmelerin kendi süreçleri ortam içindeki kendi atalarının gözetiminde olmaktadır.

Atalar gözetimi içinde olan mana, ataların eliyle yönetilir. Ve yine bu süreç tutumları atalar eliyle adresle nişin mana güvencesi içinde olması sonrasında; bu adresler kişilerini mutlu kılar. Yine bu adreslerin pusula olması kişiyi kaygıdan arındırır. Kişileri düşünce tedirginliğinden uzak kılar.

Bu tutum ortamı, totemi grup kişilerine istikrarlı, karalı bir sağlama yapmalarının, huzur edilişidir. Grup huzur edilmeyi, totemi simge üzerinde sentez ve çevrimli, mana düşüncesi yapmaktadır.

Mana tekil ve tükeldi izlenimlerle; ataların sağladığı deneyci yaşantılar girişmeli olmakla bilinen, özne güvenli adreslerdi. Bu adreslerle sağlanan mutluluklar da totemde ökülte edilir. Bu ökülte edişler, nicelim vermesiyle; şimdi içinde de etkili olmasıyla sürüp giden bir devam ediş, olması istenmektedir.

Bu türden alan etkili sosyo öznel yansıtmalar, bir simge; bir sembol üzerinde eşletilirler. Bu eşlenişlerin duygusal manalı çevrimleri olan tutumları da alan içinde anlamlı girişmeler yapmaktadırlar.

Totem, bu gizemiyle sosyal alanın çekim merkezindedir. Totemin merkez ağırlığı fetişi bir dokunulmazlıktır. Totemin fetişti bir yansıma ve yansıtma yapması demek; totemden sosyo özneli mananın etkili kaynağını; oluşturmak demekti.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
El Bel Baal 2
Tarihsel 2
İrade 1
Tarihsel 1
Anlamak Gerek 71
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 2)
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 2
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerek 55

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Müruru Zaman 14
Sahiplik İmanı 1
Hatırlama 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
Müruru Zaman 7
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Anlamak Gerek 26
Bağ Enerjisi 1
Sistem 15

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aslına Yüz [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Mavi Yare [Şiir]
Mevsimsel [Şiir]
Yıkılışa Direniş Direnişe Yıkılış [Şiir]
Meşrep 3 [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.