..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Alp Şahin




17 Şubat 2016
Yazma Iste Sus!  
Alp Şahin
Insanoglu bolunmeyi seviyor ne yazik ki. Yaratilisi bu. Kimi aslandir gucu kendine ister, kimi cakaldir baskalarinin ayagini kaydirir, kimi kurttur otoriteye kafa tutar, kimi de karincadir. Garibim sormaz sorgulamaz onunden yer hatta ogluna da buyuk kiyafet alir ki seneye de giyebilsin.


:BJCD:
Ev karanlik... Rakim yanimda... Buzlar dolu... Muzik acik... Baslayabilirim yazmaya...

Nazilerin teker teker avladigi farkli ideolojideki insanlara karsi Alman rahip Martin Niemoller'in bir sozu vardir. Bilenler bilir... Once komunistler icin gelmistir Naziler fakat rahip ses cikarmaz. Cunku komunist degildir. Naziler sonra yahudiler icin gelmistir... Yine sesini cikarmaz rahip cunku yahudi degildir. Derken sendikacilar ve katolikler icin gelmistir Naziler. Rahip onlar icin de sesini cikarmaz cunku onlardan degildir. Fakat sonra onu almaya geldiklerinde cevresinde ses cikaracak kimse kalmamistir.

Kendi devletine bak. Ataturkculer icin geldiler. Sesini cikarmadin... Cunku Baykal'in kasedi ortaya surulmus ve gozunde 6 ok gecerliligini yitirmisti. Milliyetciler icin geldiler. Sesini cikarmadin. Cunku globallesen dunyada milliyetcilik akimi silinmisti gozunde. Azinliklar icin geldiler. Umrunda olmadi onlardan degildin belki de onyargiyla yaklasip hic sevmedin bile. Senin icin geldiler. O zaman da dur sunu bir iceyim...Bi dk... Tamam haydi kalk gidelim dedin. Ne diyeceksin ki? Avukatim olmadan suradan suraya gitmem mi? Adami...barolar birligi baskani yaparlar barolar birligi baskani.

Demem o ki devletler gelir devletler gider ama tarih tekerrurden ibarettir. Sadece maske degistirir. Insanoglu bolunmeyi seviyor ne yazik ki. Yaratilisi bu. Kimi aslandir gucu kendine ister, kimi cakaldir baskalarinin ayagini kaydirir, kimi kurttur otoriteye kafa tutar, kimi de karincadir. Garibim sormaz sorgulamaz onunden yer hatta ogluna da buyuk kiyafet alir ki seneye de giyebilsin.

Herkes icin adalet arayan bir canli yok ne yazik ki. Herkes kendi dusuncesine yakin olani savunur, ters olani elestirir ve kendi yolunu izler. Olaya siyasi acidan ve hayvanlar aleminden bakacak olursak aslana karsi cakal - kurt - karinca birlesip kafa tutmaz. Tutmadi. Tutmasinin da mumkunati olamaz zaten.

Gelelim isyanlara... Baskaldirmalara... Gun geldi bu millet en fanatiginden en putperestine kadar tek yumruk olabilip ecnebileri en kotu halinde bile silip atti yurdundan... Ama Atalarindan gelen saygidan midir nedir kendi yonetenlerine bunu yapmadi, yapamadi. Yakistiramadi kendine belki de. Hana, hakana, padisaha, sultana turlu turlu baskaldirilar olmus ama olay bir sekilde unutulup gitmistir. Ac bak tarih kitaplarina...

Yakin tarihe bakacak olursak Gezi Parklarini gorduk... Gecti gitti. Koalisyon tarzinda secimler ve sonucsuzluklar gorduk... Gecti gitti. Yuzlerce binlerce sehitler verdik... Gecti gitti. Istanbul'da patlama oldu. Gecti gitti. Simdi de Ankara'da patlama oldu... Gececek gidecek. Yazma fazla... Yazsan da bir anlami olmayacak. Gene olan sana olacak. Neyse kapi caliyor. Dur sunu bir iceyim... Bi dk!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Timur
Şehzade
O Osmanlı Subayı
Vargas ve Fazlası
Alp Şahin
Gökkuşağı Altındaki Kara Şemsiye
Bir Gece Ansızın
Aşağı Yukarı Değil İleri Bak!
Şıkıdım
Yok Mu Sizde Çocuk Ya?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Düşman
Şeytan ile Rabb
Kopuk Kopuk
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse
Komplo Teorileri No: 828
Maral
Ehl-i Beyt Tadında

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Vatan [Şiir]
Seçim [Şiir]
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.