Bir kimse, neden oltasını, içinde tek bir balık olmadığını bildiği bir göle sarkıtır? -Adalet Ağaoğlu |
|
||||||||||
|
İnsanı diğer tüm canlılardan ayıran, eşsizliğimizin nişanı. Başımızdaki tacın en değerli mücevheridir ağlamak. Sessizce çaresizce. Kimler takınmadı ki bu mücevheri? İstisnasız insan olan herkes. Bakmayın öyle! Siz hiç başınızı avuçlarınızın içine almadınız mı? Kendinize karşı en dürüst olduğunuz bu anı yaşamadınız mı? Öfke ve hüznünüzü, sorun ve kalp sızılarınızı hatta korkularınızı, ağlayarak eksiltmediniz mi? Ben çok ağladım... Ve çok eksilttim... Tıpkı sizin gibi... Ağladığım zamanları düşünüyorum da, belki o anlarda dayanma gücüm kalmamıştı, belki son noktaya gelmiştim. Muhtemelen de çaresizdim... Başımı avuçlarımın içine aldığımda, önce boğazım düğümleniyordu. Konuşmak istiyordum, sesim titriyordu. Ve ben konuşamıyordum. Tam da o anda gözümün önünü bile göremez oluyor, sıcak su damlaları buğulanmış gözlerden dökülüveriyordu. Yanaklarımdan aşağı süzülen damlalar, kısık ateşte pişen insanın taşımı oluyordu. Lakin insan ne kadar pişerse pişsin soğuyor. Göz yaşları ne kadar akarsa aksın en sonunda bitiyor. Ağlaya ağlaya ölemiyor insan. Hayat devam ediyor... Ve insan gözyaşlarını silene dünyaları verebiliyor... Heyhat.. Yazı henüz bitmedi. Gelin, görün, bilin ki; her ağlayanın göz yaşını silmek adalet değil. Her ağlayan aynı görünse de, hiçbir ağlama aynı değil.. Ağlamak için haklı olmak gerekiyor... Doktor isen merhemi ruhunu ve bedenini suya sabuna dokunmadan yıkayanlara sür. Sarraf isen gözlerden akan insanı insan yapan mücevheri bul. Kanatları kırılanın hüznünü, acısını, yalnızlığını paylaşacağım derken, haksız oldukları halde haklı çıkmak isteyenlerin tuzağına düşme. Ağlayan herkes haktan ağlamaz unutma...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mustafa Yıldırım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |