..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ölümden sonra yeni birşeylerin olduğu konusunda umutluyum. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Hakan Yozcu




10 Haziran 2014
Eve Dönmek Güzel  
Hakan Yozcu
Dünyanın neresinde olursanız olun, hayat olsa da size özel, hep bu anı beklersiniz, toprağa ayak basmayı, sevdiklerinize kavuşmayı, eşinizi, çocuğunuzu kucaklamayı, onları öpmeyi, sonra kafanızda tek düşünce var: “Eve dönmek güzel...”


:AAGC:

     Uçak, Akdeniz’in üzerinde süzülerek aşağıya doğru iniyor. Penceremden güzel ülkemi görüyorum. Kendi kendime şunu diyorum: “Eve dönmek güzel...”
     Kıbrıs, nazlı bir gelin gibi duruyor denizin ortasında. Papatya gibi sanki. Veya bana öyle geliyor. 10 gündür hasretim bu güzelliğe... Rüyalarımda hasret giderdim hep bu süre içinde...
     Ve Beşparmakların üzerinden yüzerek Mesarya Ovası’na iniyoruz. Ova gittikçe büyümeye başlıyor. Tarlalar sarı sarı başaklarıyla karşılıyor beni... Ne kadar kurak da görünseler yine de ayrı bir güzelliği var toprağın... Buram buram hasret kokuyor... Sevda kokuyor... Vatan kokuyor.... İçime çekiyorum bu havayı. Son nefesine kadar soluyorum... Ciğerlerim bayram yapıyor adeta... Eve dönmek güzel...
     Pist üzerinde son kez duruyor uçak. Yolcular ayaklanıyor. Çantasını, eşyasını alan kapının yolunu tutuyor. Kapıda hostes bayanlar güleryüzleri ve tatlı edalarıyla “Güle güle” diyor... Merdivenleri ağır ağır iniyorum . Yere basıyorum. İçime ayrı bir sevinç doluyor. Gözlerim parlıyor, yüreğimde anlatamayacağım bir mutluluk var... Ülkemdeyim... Eve dönmek güzel...
     Dünyanın neresinde olursanız olun, hayat olsa da size özel, hep bu anı beklersiniz, toprağa ayak basmayı, sevdiklerinize kavuşmayı, eşinizi, çocuğunuzu kucaklamayı, onları öpmeyi, sonra kafanızda tek düşünce var: “Eve dönmek güzel...”
     Gezersiniz tüm yerleri, beğenirsiniz, büyülenirsiniz, etkilenirsiniz; ama yine de eksik olan bir şey vardır yüreğinizde... Ne olduğunu tam bilemezsiniz... Anlatamazsınız, söyleyemezsiniz... İşte tam bu an, ayak bastığınızda toprağa, içiniz taşar, sevgi fışkırır dışarıya, baktığınızda şöyle bir havaya, bembeyaz mutluluklar sarar, geride kalmıştır yaşanan güzellikler, artık onlar sizin için bir hayal, gerçekte yuvanızdasınız şimdi, eve dönmek güzel...
     Alandan içeri doğru ilerliyorum. Küçücük ülkemin sıcak insanı karşılıyor beni. Herkes birbirini tanıyor. Bir içtenlik, bir samimiyet, bir dostluk, bir sevgi var... “Hoş geldiniz” sözcükleri havada uçuşuyor... Kapıdaki görevli gülüyor, gümrükteki polis gülüyor, free shoptaki çalışan kişi gülüyor, herkes herkes size gülümsüyor. Riyasız, yapmacıksız ve içten bakıyor... Havada mutluluk var... Bir huzur doluyor içinize, aşk doluyor... Herkes tatlı, bir başka biçimde görünüyor işte... Eve dönmek güzel...
     Valiziniz geliyor... Alıp dışarı çıkıyorsunuz... Kapıda insanlar sevdiklerini bekliyor... kucaklaşmalar, sarılmalar, öpüşmeler daha orada başlıyor... Eve dönmek güzel...
     Eşiniz de gelmişse sizi almaya, bütün yorgunluğunuz gidiyor... Havada patlayan bir ses kulağınızı çınlatıyor: “Babaaaa!” Kızınızdan başkası değil bu...
     Ülkede seçim varmış... Hayat pahalıymış... Elektrik kesiyormuş... Kavgalar, hırsızlıklar, cinayetler, alaveralar, dalaveralar, üçkağıtçılıklar alıp başını gidiyormuş... Kimin umurunda... eşiniz, çocuğunuz ve sevdikleriniz yanınızda...
     Artık siz, siz değilsiniz... Bu dünyaya inmiş bir meleksiniz... Sevdiklerinizle birlikte arabaya binip mutluluğa doğru hareket ediyorsunuz... Eve dönmek güzel...
     Neçekilen uzun yolculuk, ne dakikalarca beklenen kuyruk, ne valizin ağırlığı, ne de geride bıraktığınız dertler... Silinip gidiyor hepsi bir anda... Kuş kadar hafifliyorsunuz. Kanatlanıp uçuyor gibisiniz şimdi. Çünkü bu andan itibaren evinizdesiniz...
Hoş geldiniz...
     Eve dönmek güzel...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ben Acıya Şerbetliyim
Sensizlik

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Mavi Köşk" Yazısı
Kıbrıs'ın İlk Yerli Komedi Filmi
Kadın Olmak Zordur
Öyle Bir Dünyada Yaşıyoruz Ki!
Girne’de Kahve İçimi
İstanbul Notları
Ben Olsam
Meyhi Keyf
Nerede O Eski Ramazanlar?
güvercinlik’te Hafta Sonu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acı Ektim [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Vakit Gelince [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.