Herkes aynı notayı söylediğinde uyum elde edilmiş olunmuyor. -Doug Floyd |
|
||||||||||
|
Atatürk, beni takip edin demiyor... hayatta en doğru yol gösterici, bilimdir, fendir..diyor. Demek ki okuduğumuzu doğru anlayacağız... Atatürk’ü anlamak, söylediği her şeyi ezberlemek değil, yaptığı her şeyi doğru çözümlemektir. 1924 Anayasa’sını doğru okumuk ve anlamak gerek... Herkes hukukçu, anayasa uzmanı değil... Ben herkesi ilgilendiren bir ayrıntıya değineyim... Anayasa’nın ikinci maddesi... Madde 2: (5.2.1937-2115) Türkiye Devleti Cumhuriyetçi, Milliyetçi, Halkçı, Devletçi, Lâik ve Devrimcidir. Devlet dili Türkçe’dir. Başkent Ankara’dır. Dikkat edilirse, milliyetçilik ve devrimcilik aynı maddede... ve gariptir, benim ülkemde yıllarca, milliyetçi ve devrimci kavgası yaşandı. Şimdiki zamandan bakınca, gizli servislerin iyi çalıştığını görüyoruz... Peki devletçilikten ne anlıyoruz... Tek kuruş borç para almadan, dünyanın en hızlı kalkınan ülkesi olmak... Ne gibi sanayi tesisleri kuruldu... Diğer yazımızda saydık... 1926 tarihinde uçak fabrikası kurduk... yeter mi... Devlete ait bütün tesisler satılıyor... oysa bunlarda 80 milyon insanın geçmişi, geleceği, Ata mirası var.... Miras taksimi, Seçim Yasası’na göre olmaz...Medeni Yasa’ya göre olur.. Farklı bir sistem uygulanmak istendiğinde. rehberimiz bilim ve fen... Hangi bilime hangi fene uygun davranıyoruz... Seçim Yasası kimseye bilimin ve fenin önüne geçme hakkı vermez... 1960 darbesini kim ve kime karşı yaptırdı dersiniz... Devrimci ve milliyetçiler, bir bütün olarak hareket ettiklerinde, emperyalizm ciddi bir tokat yer... tıpkı Kurtuluş Savaşında olduğu gibi... ve 1924 Anayasa’sının özellikle 2. Maddesine daha sıkı sarılacağız...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |