Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin |
|
||||||||||
|
Aydınlığın kitap ekini okuyorum...28 Aralık 2012 tarihli... “Mumcu’nun yazılarından seçmeleri okuyunca, terörün hedefi tam 12 den vurduğu bir kez daha anlaşılıyor. “ İşte olayın özeti.... Bunları okurken, Mumcu’nun yazdıklarından, yazamadıklarından, geniş bir zamanı tarıyorum.. “Aslında, tam bağımsızlık diyenler, Atatürkçü düşünceyi savunanlar hedef haline gelmiştir. Bugünkü fotoğrafa baktığımızda, darbeci ve işbirlikçilerin –aslında gizli servislerin- başarısını görüyoruz.- Tüm darbeler, tüm saldırılar, Atatürk’e karşı yapılmıştır, yapılmaktadır.” Çoğu zaman kaynak gösterdiğim, Mumcu’nun görüşleri: Uğur Mumcu, 29 Temmuz 1992 tarihli Cumhuriyet Gazetesinde : “Kürt’ü Türk’e, Türk’ü Kürt’e, Ermeni’yi Türk’e, Türk’ü Ermeni’ye , Alevi’yi Sünni’ye, Sünni’yi Alevi’ye düşman eden emperyalizm ve emperyalizmin Ortadoğudaki çıkarlarıdır. Dün öyleydi, bugün de öyle...” diyor. Olayın özeti bu. “Ermeni meselesi denilen ve Ermeni milletinin gerçek çıkarlarından ziyade dünya kapitalistlerinin ekonomik çıkarlarına göre halledilmek istenen mesele, Kars Antlaşması'yla en doğru çözüm şeklini buldu. Asırlardan beri dostane yaşayan iki çalışkan halkın dostluk bağları memnuniyetle tekrar kuruldu." Mustafa Kemal ATATÜRK 1 Mart 1922 TBMM Üçüncü Toplanma Yılı Açış Konuşması Mumcu’nun olaya bakışı ile Atatürk’ün aynı konudaki görüşlerini karşılaştırıyoruz. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz... Mumcu’nun sözü... İlginç bir ayrıntı: “İşgal kuvvetleri diyor ki... derhal Ermeni Soykırımını durdurun... İstanbul (Başkent) dahil her yeri fiilen işgal edenler söylüyor bunu. Bunun anlamı şudur... eğer işgal kuvvetlerinin olduğu yerde katliam yapılıyorsa, bunu yapan ve/veya yönlendiren işgal kuvvetleridir. Sorumlu kendileridir. İkinci ve asıl amaç ise, bahane aramamıza gerek yok, istediğmiz yeri (İstanbul dahil) işgal edebiliriz... 1960 darbesi ile, 1924 Anayasa’sı ve bu anayasadaki milliyetçilik ve devrimciliği aynı maddeye koyan ruh unutturulmuştur. Devrimci ile milliyetçi, birbirine düşmanmış gibi, yapay bir görüntü oluşturulmuş, yurttaşın birbirine kırdırılması planlanmış ve uygulanmıştır. 1971 muhtırası ile, devrimci kırımı yoğunlaşmış, devrimci ve milliyetçi ayırımı abartılarak halka benimsetilmiştir. Tam bağımsızlıktan söz eden kişiler, yargılanmış gibi yapılarak idam edilmiştir. Tam bağımsızlık diyenler susturulmuştur. Sağcıların solculardan intikam olması olarak propagandası yapılmıştır. Cahil kitle üzerinde prim bile yapmıştır. 1982 Anayasası, devrimcilik sözcüğünü Anayasadan çıkarmış, Anayasa’nın giriş bölümünde, inkılapçılıktan söz edilmiştir. Böylece Atatürk döneminde anayasaya konulan, devrimcilik sözcüğü yasaklanmış, milliyetçi ve devrimci düşmanlığı devam ettirilmiştir. Devrimci ya da solculara saldırı devlet politikası olarak benimsenmiş, bu şekilde propaganda yapılmıştır. Aslında, tam bağımsızlık diyenler, Atatürkçü düşünceyi savunanlar hedef haline gelmiştir.” Mumcu’nun 12 den vurma anlatımı olayın özeti...ve sonuç gördüğünüz gibi...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |