Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin |
|
||||||||||
|
Olmazsa, git, Benim gaibimde yol alma! Yüreğimde kilitli güzergahlar, kaybolma… Yüzüm yılan soğuğu, soğuğum renksiz, boşu boşuna mutsuz olma… Renkler saldırgan bir hastalık gibi sarmış her tarafı… Renksizliğin renklerle görünmesi iyiye delalet değil, kanma... Dilim salgın. Dilimden itiraflar çözülecek birer birer; özgürce... Yatıp gideceğim kış uykusuna. Dönmek yok bu yoldan, ama belki ölüm olur. Olsun! Kim kalmış mezarında? Dönmemek için önce gitmek lazım… Gideceğim, daima gideceğim... Yolun bir kenarında bir ağaç, bir de sen selama geçersiniz cenazeme... Kulaklarım ellerinde emaneti musalla taşının, Duyacaklar mezara henüz gitmemişken, ne dediğinizi; ağaç bildiği beddualardan eder, sen amin dersin. Biliyorum yalnızlığı, tek mermilik bir silahtır. Aldığı yol yüreğime saklanır… Gecenin en sessiz sessizliğini bozar ayak sesleri… Bildiğim tek ses, çığlık… Çığlık atmanın çaresizliği soğuk olur Soğuk renksiz olur… Bir çare bulamamaktan Yüzüm yılan soğuğu… Kollar, bacaklar yorulur… Yaşamak ızdırablı olur… Son pişmanlık fayda etmez... Evet, evet, evet… Kış uykusuna yatıp gideceğim... Dönmek olmaz ama belki ölüm olur. Olsun! Sen anlamazsın, Saldırgan hastalıkların rengarenk sarmalamasıyla Ölümün renksizliği nasıl boyanır… Uzayan gölgelerin ey eski yar, gitsin uzanabildiğince! Sen tek seanslık bir sevişmeye kal… Yan yana yatamayalım diye dar kazmışlar mezarımı, Özgürlük ahlaksızlık insanın kendisinde de, mezarında da Karmaşa da bu yüzden oluyor ya… Dar kafalı aptallar Sarılıp birbirimize, üst üste yatacağımızı hesap edememişler… Sevmek sarılmaktır birine üstüne çıkıp Ama sen benim üstüme çıkıp sahiplenmeye çalışma… Unutma ki, sahiplenilen her zaman sahibinin elinden kaçmayı düşünür. Ey eski yar, beni dinle biraz, Dediğim gibi tek seanslık sevmekten ibaret bu birliktelik Gölgelerin uzadıkça renksiz kalsınlar elleme… Birbirimize bağlanıp kalmayalım ki, kavuşabilme sevincimiz olsun bir yerlerde, isteyerek kavuşmuşsak, birbirimizde kusur aramadan, birbirimizi olduğumuz gibi kabul etmişsek, kavuştuğumuzda sevinirsek eğer, sevişelim; yoksa kendi yollarımıza gidelim…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kemal Yavuz Paracıkoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |