Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain |
|
||||||||||
|
Hukuk aslanını, siyasi görünümlü çakallara boğdurmak.... Hukuk varsa demokrasi var, haklar var, siyaset var... Hukukun olmadığı yerde, devlet de olmaz, siyaset de ... Adalet mülkün temelidir derken anlatılan devlettir. Adalet devletin temelidir. Biliyoruz ki, Avrupa hukuku, Roma Hukukunu kaynaklıdır.... ve biliyoruz ki, Roma Hukuku İstanbul’da yazıldı.... Şüpheden sanığın yararlanacağı kuralı, tamamen yerli.... İstanbul kaynaklı.... Sayın hukukçu, sen ne dediğini biliyor musun... Boğazına geçirilir ilmek ve şüpheler içinde can verir elin oğlu... Elin oğlu dediğin, bizim çocuğumuz, kardeşimiz, abimiz, ablamız...yani bize bizim kadar yakın... Aslanlar ve siyasi görünümlü çakallar mücadele eder...Olacak şey mi. Burası perdenin görünen yüzü... peki arkası da var mı... Gizli servisler, yabancı güçler, psikolojik oyunlar, .... satrançta kurallar bellidir. Hukuk uygulamasında ise, kurallar ve kural dışı uygulamalar içiçedir. Hukuk uygulanıyormuş gibi yapılabılir. Kimin eli kimin cebindedir, yapılacak hamlenin kuralı var mıdır... bilinmez. Güçlü olan kural tanımaz.... tanıyormuş gibi yapar... işine nasıl geliyorsa, öyle... Kuklayı izler, bazen kızar, bazen gülümseriz... mutlu oluruz belki... kukla oynatıcısını bilmeyiz... bayram değil, seyran değil... bizi neden sevsin ki bu kadar...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |