"Çok söz hamal yüküdür." -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
Medeni Yasa d. Ayırt etme gücü MADDE 13.- Yaşının küçüklüğü yüzünden veya akıl hastalığı, akıl zayıflığı, sarhoşluk ya da bunlara benzer sebeplerden biriyle akla uygun biçimde davranma yeteneğinden yoksun olmayan herkes, bu Kanuna göre ayırt etme gücüne sahiptir. Demek ki ayırt etme gücünü engelleyen unsurlar: a. Yaş küçüklüğü, b. Akıl hastalığı, c. Akıl zayıflığı d. Sarhoşluk e. Benzer sebeplerden biri. Akıl zayıflığı Akıl zayıflığını, kişinin zeka düzeyi olarak düşünmeliyiz. Yaş sorunu yok, akıl hastalığı veya sarhoşluk veya benzer sebeplerden biri yok. İşlem yapan kişinin zeka düzeyinin , normal zeka düzeyinde olması gerekir. Ehliyetsizlik savunmasında, yaş küçüklüğü, yargıcın doğrudan dikkate alacağı bir durum. Diğer unsurların dikkate alınması , bu durumun hekim raporu ile saptanmasına bağlı. Adli tıp veya doktor, ehliyetsizlik için hastalık arayabilir. Akıl zayıflığı bambaşka bir şey… Akıl zayığlığ, zeka düzeyinin normalin altında olmasıdır. Normal zeka, 90 IQ ve üzeri... Hukuki problem, 89 ve geriye doğru zeka seviyelerinde verilecek karar... Ehliyetsiz mi kabul edeceğiz...Bu kişiler, tapuda mal satıp, bono düzenleyebilcek mi... Borçlanma ehliyeti var mı, yok mu.... Ehliyet konusunda karar verecek kişi veya kurum, hangi zeka düzeyinde ehliyet var kabul edecek, hangi düzeyde yok diyecek...89 ile 90 arasındaki farkı kim belirleyecek...bir farkı olacak mı hukuki anlamda... Bu noktada uygulama birliği sağlanmamış görünüyor... Zeka düzeyi 90 IQ nun altında ise, kişiyi ehliyetsiz kabul edeceğiz..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |