..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Olgunluğa erişmemiş şairler ödünç alır, olgunluğa erişenler çalar. -George Eliot
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Tüze Felsefesi (Hukuk) > Ahmet Odabaş




14 Ağustos 2012
Tefecilik ve Ötesi  
Ahmet Odabaş
Günlük yaşamda, bu kişileri tefeci olarak tanımlıyoruz ve yaptıkları işi tefecilik...


:ADHE:


Faizle borç para verme yetkisi bankalara ait... Bankalardan borç alamayan veya acil ihtiyaç sahipleri için ayaklı banka dediğimiz, kayıt dışı çalışan , faizle para veren kişiler vardır.

Günlük yaşamda, bu kişileri tefeci olarak tanımlıyoruz ve yaptıkları işi tefecilik...

Tefecilik suç...korunan yurttaş mı, bankacılık mı...tartışılması gerekir.

Bankalardan alınan kredilerde, faize faiz işletmenin adı, borcu kat etmek yani ana para ile faizi toplayıp ana para haline getirmek şeklinde uygulanır.

Bir de temerrüt faizi denilen ciddi bir cezai şart vardır. Borcu vadesinde ödemez veya ödeyemezseniz, yüksek tarife ödemeniz gerekir.

Sonuçta, bankacılık sistemi ayakta duracaktır.

Bankacılık, borç para ve kredi mantığı ile yetişen kişiler yaşamı bu şekilde tanır.

Banka çeşitli adlarla faizle para verir, ya da diğer adı ile kredi verir... Çok kredi vermek, insanları çok borçlandırmak demek...

Bankaların çoğu yabancılara satıldı.... yerli bankalar da, kredi vermek için, yabancı bankalara borçlanıyor...

Şekilsel olarak yurttaş, gerçekte ise devlet borçlanıyor.

Yabancı ülkelerin yıllık olarak uyguladıkları faiz, bizde yıllık görüntüsünde aylık olarak uygulanıyor...

Bankalar kar elde ediyor haklı olarak... bu karlar ilgili ülkeye gidiyor.

Banka satın alan yabancı yatırım yapmış, sermaye getirmiş olarak tanıtılsa da, gerçekte, faizle para vermektedir.

Faizle para satan tefeciden farkı nedir... çalışma yasaldır...

Uygulamada, tefeci, boş senet almak, bedelini tahsil ettiği senetleri iade etmemek ve sonra yeniden tahsil etmek gibi etik olmayan oyunlar oynayabilir.

Bankadan kredi kullanan kişi, temerrüt faizi, hesabın kat edilmesi ve pazarlık gücünün üstünlüğü nedeniyle, taşınmazları, büyük arazileri, gerçek değerinin % 40’ına icrada sattırmak zorunda kalabilir.

Peki taşınmaza yapılan kıymet takdiri ile, gerçek değere ulaşılabilir mi... Belki, bazen...

Sonuçta bilgi kirliliği, ve pazarlık şansı olmaması nedeniyle, vatandaşın parası, taşınmazı vs bankanın olur...

Sonuç olarak yabancılara borç öder, faiz öder, bir de tarlamızı kaptırırız...

Bunun neresi yabancı sermaye girişi oluyor... Yabancılara borçlanıyor, yüksek faiz ödüyor ve taşınmazlarımızı da ucuza kaptırıyoruz...

Ekonomiyi yönetenler bunu bilmiyor mu... herhalde biliyorlar...

Ekonomiyi yönetenler, işi işletme yönetimi ve banka yönetimi olarak algılarsa, öğrenilmiş çaresizlik tuzağına düşeriz... Yaşam borç para alma, borç para verme dairesine hapsolur.

Ekonomi, hukuk ve psikoloji karışır...

Ne de olsa kurt sisli havayı sever.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın tüze felsefesi (hukuk) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türkiye ve Komşuluk
Neymiş Biliyor Musun
Atatürk ve Türkiye
Bilirkişi Raporu
Seçim Barajı
Madem ki Biliyorsun, Neden Öğretmiyorsun
1982 Anayasası ve Tutukluluğun Devamı Kararı
Çok Partili Yaşam
Dostça Bir Söyleşi
Özelleştirme Neden Yapılır

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Beynimizin Çaresizlik Oyunu
Bayındır
Kendini Başkasının Yerine Koymak
Doğa Düzeni ve İnsan
Başlarken
Ms ile Söyleşi
Dna ve Evrim
Duygusal Şiddet Nedir?
Hastalığın İlerlemesi Nasıl Durur
Yanlış Anlama Sanatı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sorma İsterse [Şiir]
Kukla [Şiir]
Odabaş Tüm Şiirler [Şiir]
1001 Gece Masalları [Şiir]
Kuklacı Amca [Şiir]
Buluşalım [Şiir]
Çay Koy Ortak [Şiir]
Çay Koy Ortak [Şiir]
Geliyorum Ortak [Şiir]
Zamanın Yaptıkları [Şiir]


Ahmet Odabaş kimdir?

1963 Çarşamba/Samsun doğumluyum. Serbest avukat olarak çalışıyorum. (İzmir'de)

Etkilendiği Yazarlar:
Karacaoğlan, Pir Sultan Abdal, Hayyam, O Veli, Aziz Nesin,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.