Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe |
|
||||||||||
|
SOĞUK SAVAŞ Soğuk savaş bir hedef saptırma araca mıdır. ABD ile Rusya arasında, silahlı olmayan çatışma…. Tabi çatışmada taraftarlar da var. Sözde biz ABD den yana tavır alıyoruz. İncirlik’te, adı NATO üssü olan, bir askeri tesis var. Bu tesis Türkiye yararına çalışması gereken bir tesis…. Gibi görünse de, adı konmamış savaşta, sağ-sol çatışmasında, alevi-sünni çatışmasında, PKK olayında, hep Türkiye karşıtı üs olmuştur. Irak’ın kuzeyinde uçan ve içinde BM görevlilerini taşıyan helikopteri –ki Türk askerler de var- buradan kalkan uçaklarca düşürülmüştür. Hay Allah bir yanlışlık oldu…. PKK lılara lojistik destek sağlayan helikopterle İncirlikten havalanmıştır. Muammer Yaşar Bostancı, PKK ya malzeme atan Amerikan helikopterlerini yazmış ve bir hafta sonra hakkın rahmetine kavuşmuştur. TERÖRÜN DESTEKÇİLERİ Dost ve müttefikler yeterli… başka düşman aramaya gerek yok. İncirlik üssü kapatılır, Türkiye’deki tüm Amerikan tesisleri kapatılır, Kuzey Irak’a her türlü mal ve enerji satışı durdurulursa, çok şey yapılmış olur. Önce çaktırmadan 1924 Anayasasındaki 6 prenisip, yani ikinci madde değiştirildi. Yapay olarak iki tür milliyetçi oluşturuldu. Biri sağcı biri solcu… sonra, devletçiliğin canına okundu…. Atatürk dönemi tesisleri çar-çur edildi. Menderesi solcular astırdı gibi gerçekle ilgisi olmayan senaryolar yazıldı… Şimdilerde kalkmış askeri darbeleri Ergenekon yaptırdı gibi bilgi piyasaya pompalanıyor. Menderes , Rusya ile görüşmek için randevu aldığı için, darbe yaptırıldı ve susturuldu… Gerçek hedef Amerika karşıtı gelişmeleri önlemek…. Mender, Rusya ile sanayi, ticaret ve askeri anlamda işbirliği yapsa, Amerika’nın bölgede eli zayıflardı……….. 12 mart ve 12 Eylül aynı nitelikte… Soğuk savaş adı altında gerçek hedeflerden biri Türkiye… Sağ, sol, alevi, suni çatışması , kürt, ermeni sorunları hep aynı kaynağın tezgahı… Açılım vs. hep aynı tezgah… Üç beş çapulcu hikayesi kandırmacanın parçası. Karşımızda bir terör örgütü değil, emperyalızmin kendisi var. Hedef saptırma da taktiklerden biri… Sen, Türk, Kürt, Ermeni, Rum…. Alevi, Sünni… birbirine gir. Kendini sahnede sananlar değil, oyunu tezgahlayanlar tehlikeli… Sizinle savaşmaya gözü kesmez emperyalizmin. Farklı taktiklerle, çayın taşı ile çayın kuşunu avlamaya çalışır… Geçmişe ve yaşananlara bakarsak, oldukça başarılı olarak kendilerini kamufle ettikleri, psikolojik savaşın her türlüsünü sergiledikleri görülecektir. Soğuk savaş bahanesi ile sözde korunuyor kimliği altında, haraç ödedik, ödüyoruz. Binlerce insanımız öldürüldü… Uğur Mumcu, Eşref Bitlis ve pek çok emperyalizm karşıtları bir kazaya, teröre, şuna buna kurban gitti. BÖLME TAKTİKLERİ Dün sağcı sdlcu, alevi suni vs kandırmacası ile kardeş kardeş kavga ettirmeyi başaranlar, Ermeni, Kürt, Rum, Süryani gibi hayal ürünü düşmanlıklarla, yeni oyunlara devam ediyorlar. Balık tutmaya çalışanlar kendi çaplarında başarılı…. Balık olma gayretine düşenler ise gerçekten sazan… 1924 Anayasında bir madde olan 6 ok, sözde gerekçelerle, birbirine hasımmış gibi pazarlanmıştır. Sağcı milliyetçi de vatansever, solcu milliyetçi de… Vatanseverliğin sağı solu olur mu sayın sazan… Yıllarca böyle pazarlandı ve sazanlara satıldı…. Soğuk savaşı anlamak, Aziz Nesinin savulun sosyalizim geliyor öyküsünü anlamakla başlar… Soğuk savaşta başa güreşenler, sizi koruyalım ayaklarına dans etti durdu… Bizim sazanlar da, aslanlar gibi oyuna geldi… Ergenekon hikayesi de oyunun bir sahnesi… Kimileri sazanları oynuyor, diğer bazıları bu sevgili balıkları hayranlıkla seyrediyor… sonuç itibarı ile, başa güreşenler tepiniyor, ezilenler eziliyor… Bütün askeri darbe ve muhtıraların arkasında emperyalizm sırıtıyor. Bir şeyler bilenler ya da biliyormuş gibi yapanlar da, ortalıkta geziniyor. PKK yı Ergenekon kurmuş… Uğur Mumcu’yu da öldüren o…. Eşref Bitlis paşayı ve onlarca aydını öldüren hep o. Nasrettin Hoca’nın bu işte hırsızın hiç mi suçu yok deyişini anımsayalım. Silivri tutukevi ibretlerle dolu bir süreçtir. Ergenekon yargılaması denilen süreç ibretlerle doludur. İnsan boşuna hukuk okuduğu kaygısını taşıyor… O insanlar niye tutuklu… peşin ceza olarak mı… peki neyin cezası… Hani şüpheden sanık yararlanırdı, suçsuzluk karine idi… delilden yola çıkıp …..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |