Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller |
|
||||||||||
|
Kadının erkeğin dilediği zaman girip tohum atacağı bir tarla değil, ancak, onun yoldaşı ve her ikisinin birbirini tamamlayarak tek beden gibi hareket etmesi gerektiğine; kadın ve erkeğin miras, parasal ve hukuksal haklarının tartışılamaz bir şekilde eşit olduğuna; Her ne gerekçeyle olursa olsun kadınları dövmenin, onları yataklarında yalnız bırakmanın ilkellik olduğuna, çok kadınla evlenmenin köleci-feodal toplum düzeninden kalma bir adet olduğuna, çocuk yaşta kızlarla evlenmenin sapıklık ve en büyük ahlaksızlık olduğuna, boş ol, helal olsun, haram olsun gibi beylik söylemlerle hiçbir şeyin ne boş, ne helal, ne de haram sayılamayacağına; Ambalajların üzerine “ürünlerimizde domuz yağı yoktur” diye yazmakla, türbanla, tesettürle, haşemayla, misvaklı diş macunuyla, namazla, oruçla, hacla, sünnetle Tanrı gözünde aklanmanın olanaksız olduğuna; Huriler ve gılmanlarla dolu ve salt erkeğin şehvetini tatmine yönelik sefih bir cennet inancıyla, çeşitli işkencelerin yapıldığı sadik bir cehennem inancının tamamen hurafe olup mitolojiden kaynaklandığına; “Kafirleri bulduğunuz yerde öldürün” diye din, iman ve güya namus bahanesiyle kan dökmenin şeytani bir kandırmaca, en büyük günah ve kötülük olduğuna; dolayısıyla ölümden ve ölüm tacirliğinden değil, ancak yaşamdan ibret alınması gerektiğine; Kölelik ve köleciliği onaylayan aşiret ahlakı ve şeriat emirleriyle kadınların ve erkeklerin güdülemeyeceğine, onların özel ve mahrem yaşamlarına karışılmaması gerektiğine, onun yerine insan hakları evrensel bildirgesi, toplumsal ahlak, bilimsel etik, yurttaşlık bilinci, görgü kuralları ile yasalara uyulması gerektiğine; Kadın ve erkeğe insanlık onuru ile bağdaşmayan cezalar öngören emirlerin, törelerin tanrısal değil, ancak şeytani olduğuna, tüm bu emirlerin, törelerin cehalet, nefret, hoşgörüsüzlükten doğduğuna ve sevginin ne olduğunu bilememekten kaynaklandığına, oysa Tanrı’nın salt sevgi olduğuna ve insanı mutlu olmaya ve özgürlüğe çağırdığına inanıyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |