Ey sosyalist sevgilim. Haksızlığa uğrasam, benim için oturma eylemi yapar mısın? Açlık olsam, ekmek kavgam olur musun? Düzen beni dümdüz etmeye kalksa, benim için dağ olur musun? Gesi bağları olsam benim için saz olur musun? Hep tabureler, tahtım olmuştur. Benim için çay ve simit olur musun? Üşüdüğümde parkam, yandığımda Dicle ile Fırat olur musun? Ben ölüme inanmışım, benim şehadetim olur musun? Ey sosyalist sevgilim! Kara bahtımın tek ışığı, kara tahtamın tek tebeşiri olur musun? Parmaklarımda zafer işareti ol yeter; el ele tutuşmasak da olur. Şu dünyada tek güvendiğim sensin. Çünkü düşüncelerin saçların kadar güzeldir. Senin saçların benim bayrağımdır. Peki beni saçlarımdan çekerken faşistler, sen benim isyan eden ülkem olur musun? Ey sosyalist sevgilim! Sana verebileceğim ne gülüm ne de karanfilim var. Yüreğimi koparıp sana versem kabul buyurur musun? Ben plak olayım, sen gramofon ol. Şarkılarda öleyim, şarkılarda yaşayayım. Güfte ben, beste sen ol. Döne döne ve öle öle seni söyleyeyim. Bir ebedi aşk bestesidir seni sevmek. Bırak seni söyleyeyim ebedi bir mutluluk içinde. Sözlerim bembeyaz bir kardır. Sensizlik üşümedir. Titrek dudaklarım seni anarken, üşümelerimi dökmekteyim yeryüzüne. Belki dudaklarına bir tek damla olarak düşerim diye, titreyen bir kar gibi dönmekteyim tüm gökyüzünde. Belki benim için dua ederken düşerim ellerine diye, dolanmaktayım sopsoğuk gecelerde . Ey sosyalist sevgilim! Yüreğimin mezraları kapanırken sevgiye, bir gerilla gibi sığınır mısın gönül evime. Açlık ki dünyanın en önemli meselesidir; sen de benim en büyük meselemsin. Çünkü sen beni baştan aşağı doyuransın. Sen benim kulaklarımı müzikle, yüreğimi duyguyla, ruhumu mutlulukla doyuransın. Ben midesine düşkün değilim ey sosyalist sevgilim! Ben sana açım ve sana düşkünüm bilesin. Ey sosyalist sevgilim! Beni polise ve askere satacak çok vatansever vardır. Benim hücrelerde, koğuşlarda ölmemi isteyecek yaşasın faşizm diyen çok kişi vardır. Beş para görsün, dostluğa ve insanlığa gözlerini yumacak çok at gözlüğü takan vardır. Sen sosyalist sevgilim! Kadınlığın piç doğurmak için değildir. Sen en güzel kadınsın. Tüm bedenin şerefle, namusla, onurla sevişir. Beni insanların acılarıyla sevişenlere satmazsın. Seni sevmek insanlığa tek borcum olsun.