..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En büyük mutluluk ve en büyük sıkıntı anlarında sanatçıya gereksinme duyarız. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Meslekler & İş Yaşamı > Alp Şahin




18 Şubat 2012
Malum Mülakat  
Alp Şahin
Mülakatın sahte olduğu ve doğru cevapların anlamını yitirdiği zamanlar


:AIFI:
     Normal bir insan iş görüşmesine gideceği vakit heyecanlı olur,durmadan su içer ve şirket hakkında çıkardığı bilgileri bir daha gözden geçirir. Ben ise dördüncü bardak votkamı içerek belirli bir promile geliyorum. Çünkü biliyorum sorulacak sorular beni hayli rahatsız edecek cinsten. Liderlik benim için nedir? Hayatımda hiç liderlik yapmış mıyım? Takım çalışması benim için önemli midir? Hayatımda karşılaştığım en zor durum nedir ve bu durumdan nasıl çıkmışım? Klasiktir bu sorular. Ayrıca hangi sektöre girilmek istenirse istensin kesin sorulur. Bu soruların cevaplarına dayanılarak işe alınıyoruz ya...Şaka gibi.

     Garibanın arabası metrobüsten inerek varıyorum mülakata gireceğim iş yerine. Kapitalist gülüşüyle resepsiyondaki kız karşılıyor beni. Randevunuz var mıydı diye soruyor bana. ''Her zaman'' diyerek cevap veriyorum ve başlıyorum bana gösterilen yere oturmaya. Benim gibi birkaç tane amele daha bekliyor. Kimi takım çekmiş kimi ise benim gibi yırtık pırtık taşlanmış kotuyla gelmiş büyük sorguya. Belirli bakışmalardan ve durmadan telefondan yaptığım saat kontrollerinden sonra sonunda sıra bana geliyor. Meşhur soruların dışında bunlara benzerlere de ukala cevaplar veriyorum. İnsan kaynaklarındaki genç kız gülüyor ben ise hayli rahatım. Sonuçta grafikerim. Daha doğrusu grafikerdim. Onca şey yarattıktan sonra bir iki soruya karşı yaratıcı cevap verememem ne de olsa bana yakışmazdı. Gülüşmelerden ve ''peki, biz sizi arayacağız'' cümlesinden sonra mülakatı terk ediyorum. Bir an içime umut doluyor. Tamam diyorum kesin işe alındım. Çünkü insan kaynaklarındaki kızda iyi bir etki bırakmıştım ve cevaplarım gerçekten yaratıcıydı. Bundan daha iyi ne olabilirdi ki? Nedendir bilinmez ki bu da hep klasiktir bir hafta sonra telefonum çaldı ve olumsuz bir yanıtla karşılaştım. Üzülmüştüm tabi. Ne de olsa o kadar yaratıcı cevapların sonu bu olmamalıydı.

     Bu sinirin üzerine net bir ruh ve kafa haliyle yeni bir iş aramaya başladım. Ardından mülakata çağrıldım. Ciddiydim,serttim ve takım elbiseyi çekmiştim üzerime. Sorulan sorulara öldürücü göz temaslarıyla cevap veriyor ve özgüvenimin etkisiyle insan kaynaklarındaki çocuğu ben terletiyordum. Emindim ve bu sefer kesin olacak gibiydi.

     Yine bir hafta sonra aranmıştım ve işe kabul edildiğime dair telefon gelmişti. Bir anda ben başka bir iş buldum diye yalan söyleyerek işi reddettim. Telefonu kapattıktan sonra da yaktım bir sigara. Sigara sönene kadar yanlış mı yaptım acaba diye düşündüm ama sonra içimin rahat olduğunu fark ettim. Hala işsizdim ama hala bendim.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Biraz Ara
Haklısın
Kasa Bira Almış Bilmem Ne
Tanrıça Hera
Gece Gündüz
Uğruna Nefes Alıp Verdiğim
Kötüyü Cezalandıranlar
Çatlama ve Çatlatma
Bir Avuç İyi İnsan
Evlilik Kurumu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.